Ubiquity Edge Router lite verliest zijn internet connectie regelmatig

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 340
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 10 keer

Hallo,

ik had mijn netgear router WNDR4500 vervangen door een Ubiquity EdgeRouter Lite.
Met de netgear verloor ik het internet eigenlijk nooit. Ook al viel het internet even uit (VDSL, SCARLET) als het netwerk er weer was dan ging de netgear router onmiddellijk weer inloggen (PPPOE) op de modem en ik moest nooit tussenkomen.

Sinds de vervanging van de router door Ubiquity EdgeRouter Lite moet ik elke 2 dagen tussenkomen en alles resetten om het internet weer online te krijgen.

Zijn er mensen die dit ook zo ervaren ?

groetjes,
Stefaan
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Heb deze ook maar nog nooit een probleem gehad. Misschien eens kijken of je de laatste firmware hebt geïnstalleerd. Heb de router nu ongeveer een jaar in gebruik.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb hier ook problemen mee gehad,pagina's die bleven laden.
uiteindelijk bleek het een DNS probleem te zijn.

https://community.ubnt.com/t5/EdgeMAX/D ... -p/1171826
Captain Choco
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik zou deze Router ook overwegen, maar weet niet goed hoe jullie die instellen? Laten de nieuwe scarletboxen zich nog bridgen? En wat met TV/VOIP?

Is het niet makkelijker gewoon deze router erachter te plaatsen met een nieuw subnet en te routeren?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Captain Choco schreef:Ik zou deze Router ook overwegen, maar weet niet goed hoe jullie die instellen? Laten de nieuwe scarletboxen zich nog bridgen? En wat met TV/VOIP?

Is het niet makkelijker gewoon deze router erachter te plaatsen met een nieuw subnet en te routeren?
De laatse scarlet modem/router combos kun je nog bridgen zover ik weet. ( Het is een Obox 3 )
TV weet ik niet zeker, maar ik denk dat die gewoon in de modem moet dan. Je kan altijd even zoeken, staat ergens wel op het forum uitgelegd.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”