Pagina 1 van 1

bbox3 technicolor

Geplaatst: 19 sep 2016, 13:53
door driesp
We hebben vandaag een nieuwe modem: bbox3 technicolor.
De oude, zwarte sagem zat op een repair profiel, 25Mbit down. (en hoge latency)
De modem is waarschijnlijk nu nog testen aan het draaien voor een nieuw profiel.

De bbox3 kan vectoring doen (?klopt dat), maakt dat een zeer groot verschil? (tov van de oude zwarte sagem)

Ik herinner me dat mijn lijn 330M lang is.
Ik kan ook geen VDSL tool vinden voor deze modem, klopt dat?
Waar kan ik terugvinden wat een normaal profiel is voor een lijn van 330M?

Met de oude sagem kon ik aanloggen op telnet om zo de pppoe sessie dagelijks geforceerd te resetten. (ik draaide een script dat dit deed rond 4 uur)
Ik zie daar geen mogelijkheid in de bbox3 technicolor, kan iemand dat bevestigen?
Ik wil dat graag nu ook doen, omdat mijn lijn elke 1,5 dagen uitviel, 1x snachts, 1x overdag,...

Re: bbox3 technicolor

Geplaatst: 19 sep 2016, 13:59
door Sinister
Allemaal correct en geen tool of telnet mogelijk.
Snelheid lijn zal je moeten opzoeken in de profiles, kan je makkelijk op dit forum vinden.

Re: bbox3 technicolor

Geplaatst: 19 sep 2016, 15:21
door philippe_d
driesp schreef:Waar kan ik terugvinden wat een normaal profiel is voor een lijn van 330M?.
Met 330m is de kans groot dat je in "zone 1" zit
Kijk dan op deze tabel welke snelheden je kan verwachten.

Re: bbox3 technicolor

Geplaatst: 20 sep 2016, 18:24
door driesp
Ik heb na langer dan 24 uur wachten nog steeds een 25Mbit snelheid (getest met speedtest).
Maar heb met deze nieuwe modem (bbox3 technicolor) wel een veel betere latency. (5,8 ms tot brussel)

Ik heb gisteren eens naar de 0800 nummer gebeld voor een herziening van profiel, maar tot nu zonder resultaat.
Misschien heeft scarlet een nieuwe meting laten starten na het vervangen van de modem gisteren,
wil dat zeggen dat ik nog wat geduld moet hebben tot een beter profiel kan geactiveerd worden?

Kan ik naast het gebruiken van een stroomonderbreker de PPPOE sessie elke nacht (met een cronjob) (laten) herstarten.
(Of doet scarlet geen geforceerde PPPOE resets meer om de 1,5 dagen?)

Ik bel hiervoor niet graag naar de scarlet of proximus klantendienst,
want ik heb het gevoel dat deze vragen te technisch zijn en dat de klantendienst me hiermee niet kan (of wil) helpen.

Re: bbox3 technicolor

Geplaatst: 20 sep 2016, 19:01
door Patje
Als je wil dat DLM zijn job doet dan moet je zeker uw modem laten aanstaan, anders zal je blijven steken op die snelheid !

Re: bbox3 technicolor

Geplaatst: 22 sep 2016, 15:19
door driesp
Bedankt voor uw reactie.

Ik laat de modem aanstaan. Er zit geen timer tussen. (dat wil ik graag vermijden)
Met de sagem had ik telnet.
Een cronjob dat een telnet verbinding opzette om de pppoe sessie te herstarten elke nacht om 4uur.
+ een IP update in DNS.

Met de nieuwe modem valt de reset elke 3 dagen ongelegen.
Ik mis deze functionaliteit.

Re: bbox3 technicolor

Geplaatst: 22 sep 2016, 15:32
door jackho
Gelukkig gebeurt dit bij proximus niet meer en enkel nog als je de bbox herstart, normaal zou ik verwachten dat als proximus dit afgeschaft heeft dat zij het dan bij scarlet ook zouden afgeschaft hebben!