Apple Keynote Events

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Elke app waarmee je Airplay kan gebruiken vraagt om die toestemming, heb ik al gemerkt.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Yep niet onlogisch. Maar Instagram? Kan je daar Airplay met doen?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Op Instagram kan je ook (kortere) video's posten. Heb ze wel nog nooit geairplayed.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

AirTags :bdaysmile:

eindelijk
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Benieuwd of Airtags ook werkt als tracker voor voertuigen (zoals een gps tracker)
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

yuan_lee86 schreef:Benieuwd of Airtags ook werkt als tracker voor voertuigen (zoals een gps tracker)
Vroeg ik mij ook af. Zou goedkope oplossing zijn om wagen terug te vinden bij diefstal.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

In "principe" wel. Want elk iOS device gaat fungeren als een relayer van de locatie van die tag, als die in bereik is.

MAAR... zoals ik las op Tweakers: als een tag buiten bereik van de owner is voor langere tijd, maar wel in bereik van iemand anders, krijgt die daar meldingen over, en zal de tag na verloop van tijd ook geluid maken dat je die kan vinden. Dit om te vermijden dat mensen die gaan gebruiken om bvb op hun partner te spioneren.

In deze is het natuurlijk snel gevonden en gaat het niet werken...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dus als een dief uw spullen steelt, krijgt die daar meldingen over en een aanwijzing waar hij de tag kan vinden :bang:

Wat is een "langere" tijd? Bij partners is het toch logisch dat de tag regelmatig terug bij de eigenaar komt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Dit product is voor het terugvinden van persoonlijke eigendommen die je niet meer kan lokaliseren, niet zozeer om gestolen items terug te vinden en zeker niet om anderen te bespioneren (genoeg aanbod op eBay daarvoor). De kracht zit hem uiteraard in de massa van iDevices elke dag overal die de broadcast van de Tag kunnen oppikken en de locatie kunnen melden. Meer "ogen" ("oren" is misschien beter) die tegelijk naar jouw bezitting zoeken ga je nooit kunnen vinden.

Het ding is met gestolen items, allez je kan dat in je portefeuille steken, en als die gejat wordt en de AirTag toont de locatie ga je sowieso enkel de (lege) portefeuille en de tag vinden, de rest is weg. Het maakt dan niet uit dat dat ding begint te piepen, eenmaal dat begint is men al lang met de buit gaan lopen.

Dat gezegd zijnde zullen we nog wel zien hoe heet de soep opgediend wordt, ik kan me best inbeelden dat mensen dat bv aan hun fiets gaan hangen, en dan maanden later gaat die fiets eens naar de hersteller, en die man kan 's nachts niet meer slapen omdat er vanalles zit te piepen in z'n atelier :-) Of ergens verstopt in een auto bij de hersteldienst en die man maar zoeken waar die piep nu toch vandaan komt. :-)

De volledige supportpagina's zullen vrijdag gepubliceerd worden of ten laatste de dag waarop ze officieel verschijnen, dus we zullen dan wel meer details krijgen erover.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Bedankt voor de verduidelijking. Je kan er dus niets mee wat je met wat geheugen en een ordelijk leven ook kan :lol:

Eigenlijk is het een soort financiële straf voor sloddervossen. Je straft hen met 35 EUR voor het verliezen van iets. Blijkbaar denkt niemand eraan dat ze de tags ook wel zullen verliezen of vergeten de batterij te vervangen :lol:

Ik had het inderdaad eerder gezien als een manier om uw fiets terug te vinden in de grote parking aan het station of als hij gestolen/verplaatst is maar dat is blijkbaar niet de bedoeling.

De nieuwe iMac's vond ik wel leuk, 1 kabel met netwerkverbinding/stroom was ook goed gevonden. Wel jammer dat het scherm zo klein is. Ik denk dat velen wachten op een upgrade met groter scherm. De kleuren zijn hip maar de grijze is toch de coolste, de anderen zijn perfect voor een reclamebureau of een kapperszaak.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Alfi
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2021, 12:14
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wat is het beste, met beste korting, moment van het jaar een een nieuwe ipad aan te kopen?
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Alfi schreef:Wat is het beste, met beste korting, moment van het jaar een een nieuwe ipad aan te kopen?
Apple doet niet aan kortingen. Bij sommige webshops heb je dit sporadisch, maar zal zeer minimaal zijn. Als je Telenet klant bent, kan je er eentje met klantenkorting kopen (het hele jaar door). Al zijn dat ook zéér kleine kortingen.
Alfi
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2021, 12:14
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

In 2013 kochten we onze huidige ipad met korting via Apple , Was toen goedkoper dan andere websites
Maar ik weet niet meer op welk moment dat was (solden, uitverkoop, ?)

Maar de ipad begint nu wat trager te worden , daardoor uit aan het zien voor een andere.
Maar kunnen nog wel even wachten op een aanbieding
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Acties genoeg op iPads, nu loopt er een bij Vandenborre, 34 € goedkoper voor de donkergrijze uitvoering. En op stockdump sites zoals iBood passeert soms ook een mooie prijs...
Als je leerkracht bent (of ermee getrouwd :-D ) kan je bij Apple met onderwijskorting kopen.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”