Apple Keynote Events

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Eindelijk een goede zoekfunctie in iMessage!
En eindelijk een beetje de volume aanduiding door heel iOS getrokken!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

En vooral: zelfs een oud model zoals een 6S (gelanceerd in 2015) of een SE krijgt een update, die het toestel niet vertraagt, het omgekeerde is eerder waar bij deze IOS13. Voor mij dé killer-feature van een iPhone.
Laatst gewijzigd door phildww op 20 sep 2019, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Net in de MM de iPhones weesten testen en ik ben toch echt teleurgesteld hoor.

Dat de 11 minder is qua scherm oke, dat weet ik wel maar dat het verschil zo groot is dat had ik minder gedacht.

Maar het ergste vond ik die iPhone pro, oled scherm tja... Ik heb hetzelfde yt filmpkes genomen, zelfde artikels enzo van hln, helderheid gelijk gezet en noem maar op, ik verschoot echt vh verschil in kwaliteit tussen mijnen s10 en die iPhone 11 pro, bij de iPhone 11 pro veel te donker, ik moest al ong tot 80% gaan en dan nog zag je dat de s10 nog iets mooier/helderder was en dit op ong 50% helderheid. De s10 blaast die iPhone 11 pro gewoon weg. Ik ben een grote iPhone fan maar ze stellen mij zwaar teleur hoor.

Uiteraard is de batterijduur wel beter dan bij mijn s10, dat weet ik op voorhand al , hoef ik niet te testen maar ik hecht veel belang aan een helder scherm en dat ik die niet tot 70% en meer moet gaan zetten. Mijn s10 staat bijna altijd aan 50%, behalve als ik in den donker zit dan op mss 20% ofzo. En bij veel zonlicht soms iets hoger dan 50% maar dat zet ik na klein aantal min weer lager.

De iPhone 11 voelde wel goed aan, mooi rood kleurke, de camera viel nog mee, ik dacht dat het spuuglelijk zou zijn maar het viel nog mee. Maar de 11 is net ietske dikker dan mijne s10 en ik zit dan nog met de hoes errond.
Met een hoes rond die iPhone 11 kom je toch nog vrij breed uit vind ik, ook dat is beter bij de s10 om met bv 1 hand nog te kunnen bedienen.

Dat Apple voor die pro zoveel geld vraagt voor dat scherm/helderheid vind ik echt not done maar dat moet uiteraard ieder voor zich uitmaken. Ik stond op het punt om een iPhone toch nog te kopen, het begon te kriebelen maar de kriebels waren snel over.

Ios13 voelde wel goed aan maar de software bij Apple is altijd al snappy en dus goed geweest, dat is het nog altijd.

Ik weet wel dat er heel wat mensen zijn die mss minder streng zijn dan mij als het over het scherm gaat maar als je mijn toestel gewoon bent dan wil je niet een stapje terug zetten en die prijs is echt niet gerechtvaardigd van Apple.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

en wat is het probleem om de helderheid hoger te zetten op de iPhone?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

quovadis schreef:en wat is het probleem om de helderheid hoger te zetten op de iPhone?
Wat denk je dat er dan gebeurt als je je scherm op 80% moet gaan zetten (en dan nog net niet aan de kwaliteit kan komen vd s10)? Uw smartphone zal zeer snel plat zijn. :).

50% is de max vind ik behalve even in uitzonderlijke omstandigheden.

Ander vraagsken hier aan de Apple fans; ik heb een macbook van meende ik 2012 of 2013, uiteraard appstore op enzo maar om één of andere reden vind ik hier diene apple tv app niet, hoe kan dat nu? Vanaf 1 november komt hunne streamingdienst uit en ik vind het raar dat ik die app nergens vind?
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Unicorn1 schreef:ik heb een macbook van meende ik 2012 of 2013, uiteraard appstore op enzo maar om één of andere reden vind ik hier diene apple tv app niet, hoe kan dat nu? Vanaf 1 november komt hunne streamingdienst uit en ik vind het raar dat ik die app nergens vind?
Die app is voorzien voor volgende MacOS-update, ruim op tijd voor je streaming.
https://www.apple.com/benl/macos/catalina/
Als je Macbook uit 2012 of later komt, heb je geluk, hij kan worden geüpdate.
Je weet toch dat je een gratis jaarabbo op AppleTV+ krijgt als je een nieuwe iPhone koopt? Ik zou niet twijfelen :wink:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

phildww schreef:
Unicorn1 schreef:ik heb een macbook van meende ik 2012 of 2013, uiteraard appstore op enzo maar om één of andere reden vind ik hier diene apple tv app niet, hoe kan dat nu? Vanaf 1 november komt hunne streamingdienst uit en ik vind het raar dat ik die app nergens vind?
Die app is voorzien voor volgende MacOS-update, ruim op tijd voor je streaming.
https://www.apple.com/benl/macos/catalina/
Als je Macbook uit 2012 of later komt, heb je geluk, hij kan worden geüpdate.
Je weet toch dat je een gratis jaarabbo op AppleTV+ krijgt als je een nieuwe iPhone koopt? Ik zou niet twijfelen :wink:
Achzo, dat wist ik niet dat die update nog moet komen dan, ik volg het allemaal wat minder.
Thx.... Als ik het op de macbook kan hebben wrm zou ik dan wat nieuws kopen? Voor die 60 euro? :).
Mijn macbook is van mid 2012.

Zou dat nog op mijn sony 4k tv ook komen die nu ong 2.5j oud is? Zou leuk zijn mocht er daar ook nog een app opkomen.

PS; dan koop je beter de apple tv 4K box 199 euro en 1 jaar gratis appletv+ :), is goedkoper dan een iPhone te kopen die me niet volledig aanstaat haha.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Unicorn1 schreef:
quovadis schreef:en wat is het probleem om de helderheid hoger te zetten op de iPhone?
Wat denk je dat er dan gebeurt als je je scherm op 80% moet gaan zetten (en dan nog net niet aan de kwaliteit kan komen vd s10)? Uw smartphone zal zeer snel plat zijn. :).

50% is de max vind ik behalve even in uitzonderlijke omstandigheden.

Ander vraagsken hier aan de Apple fans; ik heb een macbook van meende ik 2012 of 2013, uiteraard appstore op enzo maar om één of andere reden vind ik hier diene apple tv app niet, hoe kan dat nu? Vanaf 1 november komt hunne streamingdienst uit en ik vind het raar dat ik die app nergens vind?
de batterijduur compenseert mssn wel dat probleem. Maar dat wil gescandeerd weer niet testen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

https://www.techpulse.be/nieuws/239813/ ... UwMDY5NAS2
Als Apple 'hater' kijk ik toch uit naar: 'iPadOS vanaf vanavond beschikbaar' :-D
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Nu aan het installeren: iPadOS 13.1 en update van13.0 naar 13.1 op iPhone.

Relatief trage download wel – moet zijn dat er veel interesse is.

:banana:
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

thomasv schreef: Relatief trage download wel – moet zijn dat er veel interesse is.
Ahzo, jij vertraagttttttt mijne download :-D
Laatst gewijzigd door svermassen op 24 sep 2019, 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

@svermassen...zoals Philippe D. al zei...'gaan jullie het nooit leren' :cry:
GEEN bovenstaande post -VOLLEDIG- quoten :nono:

jij vertraagT :bang: (tegenwoordige tijd)

ik vertraagde jouw download ook :beerchug:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Mmm, is dat niet wat veralgemenen.
Het is een forum jongens :angel:

Juist de updates afgerond.
Over het algemeen draait de 13 wel wat vlotter.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

svermassen. bedankt :-D
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

“ Volgens de Chinese e-commerce website JD.com zouden er dit jaar 480% meer pre-orders geregistreerd zijn dan bij de verkoop van de iPhone XR vorig jaar. Voornamelijk door nieuwe kleuren en lagere prijzen zou de 11e generatie iPhones weer aantrek hebben.”

Ook al staan de Chinezen dus niet in de rij fysiek, de online verkoop zal wel steeds meer aan populariteit winnen duidelijk.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Oudere iPhones en iPads alsook iPod Touch 6de generatie die niet in aanmerking komen voor een update naar ios 13 krijgen toch een veiligheidsupdate naar ios 12.4.2
Apple is dus nog zo vriendelijk om die oudere toestellen niet meteen naar de containerparken te verwijzen. :-D

https://www.iculture.nl/nieuws/ios-12-4 ... oestellen/

Ondertussen krijgen iMacs en MacBooks uit 2012 en later nog eens een veiligheidsupdate nl MacOs 10.14.6 update 2, waarschijnlijk de laatste voor de grote update naar MacOs Catalina die in de loop van oktober zal uitkomen.

https://appleweetjes.be/2019/09/26/appl ... -update-2/
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

thomasv schreef:
“ Volgens de Chinese e-commerce website JD.com zouden er dit jaar 480% meer pre-orders geregistreerd zijn dan bij de verkoop van de iPhone XR vorig jaar. Voornamelijk door nieuwe kleuren en lagere prijzen zou de 11e generatie iPhones weer aantrek hebben.”

Ook al staan de Chinezen dus niet in de rij fysiek, de online verkoop zal wel steeds meer aan populariteit winnen duidelijk.
Kan zijn, toch blijf ik erbij dat de verkoop nimmer zo goed is.
Mss volgend jaar als ze met een beter ontwerp komen dan zou ik het geloven.
Niet dat het mij veel uitmaakt, ik win der toch niks mee.

Ik ging bijna de nieuwe iPhone kopen maar toen ik dat ding teste dan ergerde ik me echt aan die 2 zaken; die afschuwelijke notch en dat de schermhelderheid te donker is. Als je niet beter gewoon bent begrijp ik wel wrm mensen zoiets kopen maar als je zoals mij het beste gewoon bent, je wil niet van een Ferrari naar een Porsche gaan snap je?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Volgens mij is het vrij zeker dat de SE2 er nu echt wel aan komt begin 2020. Ming-Chi Kuo is iemand die zo goed als altijd met goede informatie komt: https://tweakers.net/nieuws/158140/anal ... -2020.html
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Vaganzza schreef:Volgens mij is het vrij zeker dat de SE2 er nu echt wel aan komt begin 2020. Ming-Chi Kuo is iemand die zo goed als altijd met goede informatie komt: https://tweakers.net/nieuws/158140/anal ... -2020.html
Een iPhone 8 met A13 SOC en 3 Gig Ram.
Lijkt me een leuke entrylevel telefoon.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Een event was er niet (jammer genoeg ook niet gewoon online), maar gisteren verscheen de nieuwe iPhone SE (iPhone SE 2020 dus).

Specs zoals te verwachten:
- iPhone 8 design
- 12MP camera achteraa, 7 MP vooraan
- A13 chip
- Touch ID

https://www.apple.com/benl/iphone/


Lijkt me een prima opvolger van de vorige SE, die bij velen na 4 jaar nog steeds prima werkt (ik ken veel mensen die deze iPhone hebben).
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Toch wel een heel mooi toestel voor die prijs, vind ik.
Alleszins al een grote kanshebber voor de dochter die 12 geworden is, en bij wie ik toch liefst een iPhone zie vanwege iPad gewoon en verder helemaal niet technisch aangelegd. Maar ook voor mezelf zou dit een uitstekende vervanger zijn voor mijn OnePlus 3, al ben ik wel fan van enkele Android-only dingen zoals bvb Tasker.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Mooi toestel voor een mooie prijs. Niet voor mezelf (ik ben niet compatible met IOS ;)) maar voor kennissen wel een aanrader.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Serieus? Nog steeds mee die dikke randen.
Zal wel verkopen , onder de 500€.
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Zou een waardige opvolger zijn voor mijn Iphone 8.

Voor die prijs... En ik ben nog steeds fan van de Home-knop, formaat van het scherm is voor mijzelf meer dan voldoende.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Unicorn1 schreef:Serieus? Nog steeds mee die dikke randen.
Zal wel verkopen , onder de 500€.
Exact hetzelfde patroon als met de vorige SE hé. Je herbruikt (een deel) van het fabricageproces, design, ... Die tooling heeft in principe al opgebracht, dus alles wat je er nu nog uithaalt is gewonnen. Daarom dat die prijs natuurlijk ook zo veel lager ligt: véél minder R&D nodig + geen nieuwe tooling moeten voorzien.

Voor die prijs is het een héél interessant toestel, en in z'n prijscategorie moeilijk om niet aan te raden. Ik behoor niet tot het doelpubliek van dit toestel, maar mijn grootste 'zorg' is hetzelfde als bij de vorige generatie SE: het scherm en Touch ID. Toen de vorige generatie uitkwam, was de trend naar steeds grotere schermen reeds even ingezet. Met gevolg dat iOS (en de apps ervoor) steeds meer werd ontworpen met die grotere schermen in gedachten. Daardoor kreeg je op je SE soms het gevoel dat alles wel heel krap werd en dat het gebruik van de screen real estate niet optimaal was tegenover pakweg iOS 7 of zo.
Hier gaat het een gelijkaardig verhaal worden volgens mij: iOS evolueert steeds meer richting een scherm dat heel de voorkant bestrijkt + een notch, met Face ID. Benieuwd wat dat binnen een OS-versie of twee gaat geven op dat rechthoekig scherm.
Neemt niet weg dat de beduidend lagere prijs veel goed maakt natuurlijk> Lig je van bovenstaande wakker is er een alternatief met de iPhone 11, maar daar betaal je dan zo'n 300 euro meer voor. Can't have your cake and eat it too.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Niemand WWDC20 gevolgd? Ikzelf ook niet, wel een paar keer de liveblogs gaan bekijken.

Zoals verwacht, ARM Bionic chips in macs. Ik ben nieuwsgierig naar de performance ervan, design van hun borden, uitbreidbaarheid naar later (upgrades), of het effectief compatible is met ARM64 of iets specifieks apple, hoe hun virtualisatie/translatie lagen gaan ineen steken ... that shizzle.

De rest van de WWDC announcements was maar flauwtjes.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
stefan1234
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

WatchOS 7 aangekondigd.
Because hand washing is so 2020, the Apple Watch gets automatic hand washing detection with watchOS 7. Once it detects you're doing it, it will initiate a 20-second timer, and if you finish early you'll be prompted to keep going. The Apple Watch can also remind you to wash your hands once you arrive home. What's more, the Health app will start tracking your hand washing too - both frequency and duration.
Parodie
... - 2020†
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

devilkin schreef:Niemand WWDC20 gevolgd? Ikzelf ook niet, wel een paar keer de liveblogs gaan bekijken.

Zoals verwacht, ARM Bionic chips in macs. Ik ben nieuwsgierig naar de performance ervan, design van hun borden, uitbreidbaarheid naar later (upgrades), of het effectief compatible is met ARM64 of iets specifieks apple, hoe hun virtualisatie/translatie lagen gaan ineen steken ... that shizzle.

De rest van de WWDC announcements was maar flauwtjes.
Ook heel benieuwd naar, vooral omdat het bestaan van Windows nogal werd doodgezwegen. We zullen het wellicht binnenkort weten, maar als die nieuwe toestellen bv enkel de ARM-versie van Windows kunnen virtualiseren wordt dat misschien nog wel een moeilijk. Was niet echt duidelijk om die Debian VM die werd getoond een ARM- of x86-versie was.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

devilkin schreef:Niemand WWDC20 gevolgd? Ikzelf ook niet, wel een paar keer de liveblogs gaan bekijken.
Kon het niet live volgen, maar ga het zeker nog herbekijken via Apple TV+ (want de events app is enkel een doorstuur app geworden).
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Dus er is geen nieuwe iPad aangekondigd?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Met wat ik totnogtoe lees niet nee. Maar iPads worden meestal in september voorgesteld, niet?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

devilkin schreef:De rest van de WWDC announcements was maar flauwtjes.
De innovatie van Apple droop er weer af... NOT dus :cry:
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

butskristof schreef: Ook heel benieuwd naar, vooral omdat het bestaan van Windows nogal werd doodgezwegen. We zullen het wellicht binnenkort weten, maar als die nieuwe toestellen bv enkel de ARM-versie van Windows kunnen virtualiseren wordt dat misschien nog wel een moeilijk. Was niet echt duidelijk om die Debian VM die werd getoond een ARM- of x86-versie was.
In weze is er een ARM64 versie van Windows... maar geen idee of die compatible zou zijn met deze chip. Who knows?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Microsoft had wel al zijn Office programma's aangepast aan de nieuwe chip. Er zou ook een emulator ingebouwd zitten... Maar natuurlijk in het begin vooral afwachten hoe dat zal werken.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Ik vond het best wel interessant, weliswaar met de nodige overdrijving (zoals we gewend zijn) maar toch...
Belangrijk dat de iPhone- en iPad-processor in de toekomst in macs zal zitten, zal voor veel ontwikkelaars herschijf-werk uitsparen.. Als de emulator evengoed werkt dan Rosetta indertijd (wanneer Intel de IBM-chip verving) dan zal het wel goed zitten.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Bootcamp heb ik nooit gebruikt, maar ik het wel een VirtualBox-versie van Windows(al heb ik dat al bijna een jaar niet meer opgestart).
Parallels werkt blijkbaar samen met Apple om de launch voor te bereiden(https://www.parallels.com/blogs/apple-silicon-wwdc/),
dus ik vermoed dat er via VM's wel een oplossing zal zijn(al zal de performantie waarschijnlijk een stuk minder zijn).

Anderzijds is het niet meer zo dat je Windows nodig hebt voor OnlineBanking, TaxOnWeb,...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

DarkV schreef:
devilkin schreef:De rest van de WWDC announcements was maar flauwtjes.
De innovatie van Apple droop er weer af... NOT dus :cry:
* bedrijf schaalt hun eigen silicon van mobiele apparaten tot desktop/laptop
* heel de wereld: mm, dat is redelijk uniek inderdaad ja, benieuwd!
* roeptoeters langs de zijkant "wAaR iS dE iNnOvAtiE"
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

selder schreef:* roeptoeters langs de zijkant "wAaR iS dE iNnOvAtiE"
De roeptoeters hebben het vooral over de rest van de presentatie die behoorlijk underwhelming was, en veel wind maakt over zaken die al ettelijke jaren in Android of Windows Phone zitten/zaten.
Het ARM gebeuren was het enige relevante.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”