End of roaming charges in June 2017: Commission defines fair use policy

blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

r2504 schreef:
philippe_d schreef:dat vanaf 15/6/2017 in voege treedt
Volgens mij is dit gewoon een voorstel... het gelobby kan nu wederom beginnen.
Sowieso treedt er dan iets van "geen roaming" in voege.
Ze hebben nog tijd tot december dit jaar om een goedgekeurd voorstel te hebben.
Dus: ja, het is inderdaad een voorstel, ze kunnen nog lobby'en, maar veel tijd is er niet meer.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
philippe_d schreef:[*]SIM kaart die lange tijd inactief is, en alleen voor roaming gebruikt wordt.
[*]verschillende SIM kaarten op naam van dezelfde gebruiker, die achtereenvolgens gebruikt wordt voor roaming.
Waarom zou dit een probleem zijn als er geen beperking van 30/90 dagen meer is... dergelijke truukjes zijn niet langer noodzakelijk.
Omdat je zou kunnen een simkaartje kopen in Litouwen waar een abonnement ongeveer een derde kost van hier in België. En dat dan in België gebruiken de hele tijd in plaats van hier een abonnement te nemen. En omdat er iemand op het idee zou kunnen komen om meteen een pak van die kaartjes te kopen en dan aan zijn vrienden uit te delen voor een "vriendenprijsje". Ik denk dat dat wel zou gebeuren.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

hendrake schreef:Als je zo weinig data verbruikt in het binnenland, dan zal je wellicht een abonnement hebben waar heel weinig data in zit en dan zal je daar in het buitenland ook niet ver mee geraken? Als je hier 11 maand per jaar 100mb gebruikt van je 500mb, ik zeg maar wat, en dan in het butenland 1 maand 490mb, dan denk ik dat het sterk zou zijn als dat misbruik zou genoemd worden.
Dan is die regel toch totaal zinloos. Ook grote gebruikers zullen toch niet buiten hun bundel gaan in het buitenland?
r2504 schreef:3/4G in het buitenland... heb jij de Lotto gewonnen of zo... iedereen die ik ken z'n GSM staat op GEEN data roaming vanwege de kosten.
Dat viel vorige zomer best wel mee hoor, nu de tarieven al lager zijn. Ik spreek nog altijd in de orde van een paar honderd MB's en niet GB's in het buitenland (EU).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

hendrake schreef:Omdat je zou kunnen een simkaartje kopen in Litouwen waar een abonnement ongeveer een derde kost van hier in België. En dat dan in België gebruiken de hele tijd in plaats van hier een abonnement te nemen. En omdat er iemand op het idee zou kunnen komen om meteen een pak van die kaartjes te kopen en dan aan zijn vrienden uit te delen voor een "vriendenprijsje". Ik denk dat dat wel zou gebeuren.
"Denk"??
Hier op userbase alleen al waren er die op het idee gekomen waren om in een land waar de abbos/prepaids goedkoper zijn een kaartje te kopen en dan in Belgie als nummer te gebruiken.
Uiteraard zou dit gebeuren. En dat zou geen 2 weken duren hoor.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Nu is het gewoon wachten tot er een 'provider' gevonden wordt die niet zaagt als je hun kaartje in het 'buitenland' gebruikt.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Nog iets dat ik me zo afvraag.
Die verplichte registratie van nieuwe sim kaarten, ook prepaid, gaat toch nutteloos worden nu er free roaming in de EU komt; tenzij elk land die maatregel gaat pushen, en dat gaan veel van die kleine toeristenwinkeltjes niet graag zien gebeuren.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Waarom zou een Litouwse provider zich zorgen maken over het feit dat ik in BE 2Gb data verstook?
Er zal wel een provider "opstaan" die puur de "terminatietarieven" aanrekent en zich verder van alle beperkingen niets aantrekt :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hendrake schreef:Omdat je zou kunnen een simkaartje kopen in Litouwen waar een abonnement ongeveer een derde kost van hier in België. En dat dan in België gebruiken de hele tijd in plaats van hier een abonnement te nemen.
Dat was misbruik nummer 3; "massa aankoop en verkoop van SIM kaarten, voor gebruik buiten het land van de operator." De andere twee hebben daar op zich niets mee te maken. Trouwens veel geluk met je SIM kaartje van Lithouwen hier in Belgie te gebruiken (tenzij als data SIM only)... je vrienden zullen blij zijn als ze jou moeten opbellen, want voor hun is dat wel een internationaal gesprek !
hendrake schreef:En omdat er iemand op het idee zou kunnen komen om meteen een pak van die kaartjes te kopen en dan aan zijn vrienden uit te delen voor een "vriendenprijsje". Ik denk dat dat wel zou gebeuren.
Hopelijk betalen z'n vrienden dan ook netjes de rekening van hun verbruik.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Ik weet niet of dat winst zou opleveren. Die terminatietarieven moeten ook betaald worden. En de operators in de landen waarin dan 'geroamd' wordt gaan dat niet leuk vinden. Zij mogen dan in een duur land investeren terwijl de operator in een goedkoop land met de inkomsten gaat lopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik heb over het volgende mijn twijfels

ok wanneer blijkt dat de gratis roaming in een bepaald land een negatief effect heeft voor binnenlandse klanten (bijvoorbeeld in de vorm van een prijsverhoging), kunnen de operatoren van de nationale regulatoren toestemming krijgen om toch roamingkosten in rekening te brengen. Hiermee wil de Commissie met name de populaire vakantielanden tegemoet komen.

In beide gevallen geldt dat operatoren maximaal 4 cent per belminuut, 1 cent per sms of 0,85 cent per megabyte mogen aanrekenen.


volgens mij is da 87€ per gb en ben er bijna zeker van dat ze zullen zeggen we hebben daar negatieve gevolgen van de vakantielanden
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

proximusboyke schreef:volgens mij is da 87€ per gb en ben er bijna zeker van dat ze zullen zeggen we hebben daar negatieve gevolgen van de vakantielanden
Is dat niet 8,5 €/GB excl. BTW?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

proximusboyke schreef:ik heb over het volgende mijn twijfels

ok wanneer blijkt dat de gratis roaming in een bepaald land een negatief effect heeft voor binnenlandse klanten (bijvoorbeeld in de vorm van een prijsverhoging), kunnen de operatoren van de nationale regulatoren toestemming krijgen om toch roamingkosten in rekening te brengen. Hiermee wil de Commissie met name de populaire vakantielanden tegemoet komen.

In beide gevallen geldt dat operatoren maximaal 4 cent per belminuut, 1 cent per sms of 0,85 cent per megabyte mogen aanrekenen.


volgens mij is da 87€ per gb en ben er bijna zeker van dat ze zullen zeggen we hebben daar negatieve gevolgen van de vakantielanden
0.0085 * 1000 = €8.5. je zegt het juist maar uw bereking is fout.
Feestbeestzaandam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 jan 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wat mensen misschien vergeten of wat ik misschien verkeerd zie.
Wat nu als je van plan bent om veel naar lokale nrs te bellen?
Zoals de tarieven nu zijn bv zou ik als ik naar duitsland ga en bel daar naar lokale nrs om te reserveren, info opvragen etc etct 23 cent per minuut betalen vanuit Nederland.
Het zelfde geld om mijn schoonouders te bellen in Belgie of andere fam en vrienden.
Dus als het doorgaat dus ook 23 cent vanuit Duitsland.
Dat houd in dat ik na ongeveer 45 min al aan 10 euro zit.
Wat met een lokaal kaartje flatfree bellen ook kost.
En dan gebruik maken van voipbuster intervoip cosmovoip etc zou dan echt wel voordeliger zijn.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Feestbeestzaandam schreef:Zoals de tarieven nu zijn bv zou ik als ik naar duitsland ga en bel daar naar lokale nrs om te reserveren, info opvragen etc etct 23 cent per minuut betalen vanuit Nederland.
Het zelfde geld om mijn schoonouders te bellen in Belgie of andere fam en vrienden.
Dus als het doorgaat dus ook 23 cent vanuit Duitsland.
Naar Duitsland, vanuit Nederland?
In België?
:think:
Feestbeestzaandam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 jan 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bellen vanuit Nederland naar belgie of duitsland kost23 cent per minuut.
Als er straks geen roaming kosten meer zijn dan zullen dat dus ook de kosten zijn als ik vanuit
Duitsland naar lokale of mobile Duitse nummers bel.
Of als ik vanuit Duitsland naar Belgie wil bellen.
Ik neem dan dus aan dat het voor mij en voor andere lang kampeerders of mensen die om andere rdenen
vaak ik Duitsland willen/moeten zijn het voordeliger blijft om een Duits prepaid kaartje aan te schaffen en dan voor bv 10 euro flatfree 1 maand lang te mogen bellen naar vaste nr's in Duitsland
Dan het inbel nr van VB IV of Cosmovoip te gebruiken om zou zeer voordelig naar Belgie of Duitsland te bellen.

Sorry voor mijn "vage" uitleg.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

http://www.politico.eu/article/commissi ... e-roaming/

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Sorry voor mijn "vage" uitleg.[/quote]

http://www.dommel.be/yin

denk tijd voor een andere operator in uw geval.
link is bvb al een hedendaags vb.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Feestbeestzaandam schreef:Bellen vanuit Nederland naar belgie of duitsland kost23 cent per minuut.
Als er straks geen roaming kosten meer zijn dan zullen dat dus ook de kosten zijn als ik vanuit
Duitsland naar lokale of mobile Duitse nummers bel.
Of als ik vanuit Duitsland naar Belgie wil bellen.
Ik neem dan dus aan dat het voor mij en voor andere lang kampeerders of mensen die om andere rdenen
vaak ik Duitsland willen/moeten zijn het voordeliger blijft om een Duits prepaid kaartje aan te schaffen en dan voor bv 10 euro flatfree 1 maand lang te mogen bellen naar vaste nr's in Duitsland
Dan het inbel nr van VB IV of Cosmovoip te gebruiken om zou zeer voordelig naar Belgie of Duitsland te bellen.

Sorry voor mijn "vage" uitleg.
Kan inderdaad wel voor minder. De tarieven bij Dommel:

Huidige tarieven vanuit duitsland :
bellen naar belgië €0.08 / min
bellen naar eu €0.08 / min
bellen naar wereld €0.75 / min
oproep ontvangen €0.06 / min

mobiel surfen €0.08 / mb

sms naar belgië €0.03 / sms
sms naar eu €0.03 / sms
sms naar wereld €0.03 / sms
sms ontvangen €0.00 / sms

mms naar belgië €0.20 / mms
mms naar eu €0.20 / mms
mms naar wereld €0.20 / mms
mms ontvangen €0.50 / mms
Feestbeestzaandam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 jan 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Helaas, uw voorbeelden van Belgische providers kan ik niet gebruikengebruiken ivm dat ik in nederland woon.

Maar bellen in Nederland kost mij nu maar 3 cent €0.03 euro
En voor 1000 mb betaal ik 7euro wat inhoud 0.7 cent per mb €0.007 euro.

Alleen bellen naar buitenland is vindt ik beetje duur.
Vandaar mijn duitse licale simkaartje.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Een perspectief dat ik hier nog niet heb gelezen is dat van de gebruikers in de 'goedkope' landen. Een doorsnee Litouwer betaalt pakweg €9 voor een abonnemetn waar wij in België €30 zouden betalen (geen exact voorbeeld!). Als die Litouwse operator gewoon zijn simkaartjes in de rest van Europa kan verkopen, zo goed als allemaal rijkere landen, dan kunnen ze evengoed €20 vragen, nog goedkoper zijn en er goed aan verdienen. Maar dan zijn die arme doorsnee Litouwers wel de klos.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DeStandaard 24/09/2016 DS Weekblad
(...) Staatssecretaris Alexander De Croo (Open VLD) bakte het nog bruiner. Hij besmeurde de faam van de economische vrijheid. Het zit zo. De EU wilde af van de roamingkosten voor internationaal bellen. Toch voor 90 dagen per jaar, want stel je voor dat niet alleen bedrijven, maar ook de consument dankzij het vrij verkeer van goederen en diensten in de EU op zoek kon naar de goedkoopste leverancier, in dit geval van een gsm-abonnement.

Nu verdwijnt die limiet van 90 dagen alsnog. Dan toch maar op zoek naar dat goedkoopste abonnement? O nee, nog altijd niet. Je mag nog zo veel vleugels en goesting hebben, voor De Croo is dat kortweg ‘misbruik’. Qué? Het heet toch alom dat open markten en vrije concurrentie altijd tot ieders geluk leiden? Voor wat arbeid in Europa nog mag kosten, is dat al zo. Maar voor telecombedrijven? Nee. Dan verdienen ze te weinig, zegt de staatssecretaris, en investeren ze niet meer ‘en dat is ook niet goed voor de consument’.

Wat bezielt De Croo nu? Vindt hij de winst van de operatoren belangrijker dan die van de consument? Wil hij de EU een slechte naam geven door die af te schilderen als een lakei van het grootkapitaal? Dat zou al te grof zijn. De ware reden moet dus zijn dat hij niet langer gelooft in de zegeningen van de vrijemarkteconomie. Partijvoorzitter ­Gwendolyn Rutten weet nu wie ze dringend op haar kantoor in Brussel moet ontbieden.
Hoewel het een cynisch, ironisch stuk is, vond ik het wel mooi.
Als vrachtwagenchauffeur (of ~bedrijf) moet je het maar slikken dat er goedkopere Roemenen en Polen komen werken (eigenlijk maar een schijntje goedkoper, maar bij gebrek aan serieuze sociale controle zijn ze stukken goedkoper = sociale dumping, maar dan wel oogluikend toegestaan door onze regering/en), maar als de telecomlobby dreigt te verliezen, vindt meneer de liberaal dat het niet goed is.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

blijkbaar toch moeilijk om overeen te komen

http://www.telecompaper.com/nieuws/voor ... n--1168813
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
wotr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2016, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Begrijp ik nu goed dat dit de prijzen zijn die providers max. aan elkaar mogen aanrekenen vanaf 15 juni, maar dat de consument geen extra kost meer heeft?

Of lees ik deze alinea verkeerd?
Vanaf 15 juni 2017 mogen providers geen kosten aan hun klanten in rekening brengen als die in het buitenland van hun bundel gebruikmaken. Providers mogen deze kosten wel onderling in rekening brengen, met inachtneming van de geldende maximumtarieven.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

:banana:
Vaganzza schreef:Begrijp ik nu goed dat dit de prijzen zijn die providers max. aan elkaar mogen aanrekenen vanaf 15 juni, maar dat de consument geen extra kost meer heeft?

Of lees ik deze alinea verkeerd?
Vanaf 15 juni 2017 mogen providers geen kosten aan hun klanten in rekening brengen als die in het buitenland van hun bundel gebruikmaken. Providers mogen deze kosten wel onderling in rekening brengen, met inachtneming van de geldende maximumtarieven.
Het gaat hier inderdaad om de Wholesale kost, dus de kost die de operatoren moeten betalen aan elkaar (of in het geval van een mvno aan de mno). De nationale datakost kost voor een mvno aan de mno beduidend minder dan de kost van roaming data. Van zodra de roamingkost wegvalt voor de gebruiker kan deze de nationale data ook in het buitenland gebruiken. De kost voor data die hoger is in het buitenland in combinatie met het hoger verbruik in het buitenland (logischerwijs gaan gebruikers vanaf dan ook zorgeloos kunnen surfen in het buitenland) zorgt voor wat onenigheid aangezien de operator meer moeten gaan betalen maar daar geen opbrengt van zullen zien, aangezien data voor de gebruiker niets extra meer kost.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

jnsvr schreef::banana:
Vaganzza schreef:Begrijp ik nu goed dat dit de prijzen zijn die providers max. aan elkaar mogen aanrekenen vanaf 15 juni, maar dat de consument geen extra kost meer heeft?

Of lees ik deze alinea verkeerd?
Vanaf 15 juni 2017 mogen providers geen kosten aan hun klanten in rekening brengen als die in het buitenland van hun bundel gebruikmaken. Providers mogen deze kosten wel onderling in rekening brengen, met inachtneming van de geldende maximumtarieven.
Het gaat hier inderdaad om de Wholesale kost, dus de kost die de operatoren moeten betalen aan elkaar (of in het geval van een mvno aan de mno). De nationale datakost kost voor een mvno aan de mno beduidend minder dan de kost van roaming data. Van zodra de roamingkost wegvalt voor de gebruiker kan deze de nationale data ook in het buitenland gebruiken. De kost voor data die hoger is in het buitenland in combinatie met het hoger verbruik in het buitenland (logischerwijs gaan gebruikers vanaf dan ook zorgeloos kunnen surfen in het buitenland) zorgt voor wat onenigheid aangezien de operator meer moeten gaan betalen maar daar geen opbrengt van zullen zien, aangezien data voor de gebruiker niets extra meer kost.
Ze zullen met de hoge roamingtarieven uit het verleden wel een reservepotje kunnen aanleggen hebben, zeker? Of is alles ondertussen al doorgestort naar de aandeelhouders?
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Blijkbaar niet...."De afschaffing van de roamingtarieven voor het gebruik van mobiele telefoons en laptops in het buitenland is weer een stap dichterbij"

http://m.standaard.be/cnt/dmf20161212_02622027

verstuurd via mijn Android smartphone using Tapatalk
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Ik denk dat deze materie sowieso niet simpel is... Dan is het logisch dat dit lang duurt. Eigenlijk gaat het nog redelijk snel toch.
r2504 schreef: 3/4G in het buitenland... heb jij de Lotto gewonnen of zo... iedereen die ik ken z'n GSM staat op GEEN data roaming vanwege de kosten.
Bwa, dat valt mee toch. Als je een beetje oplet (ik heb al geen facebook, dus dat verbruikt al niks) en geen zotte downloads/streams doet.
De rit heen en terug: Waze gebruikt ook niet zo bijster veel.
Dagelijkse deredactie app 's morgens op 't toilet.
Komt soms zelfs goedkoper uit. iMessage is op die manier goedkoper dan sms.

Vorige zomer +-25 EUR dataverbruik gehad op vakantie in Frankrijk voor +- 400 MB.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

nog een 5 tal maanden en dan is het zover.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Geen hogere gsm-rekening na afschaffing roamingkosten

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2880618

Ze zijn eruit geraakt met de groothandelsprijzen. Details staan evenwel niet in het artikel.


EDIT: op Tweakers staan er meer details: https://tweakers.net/nieuws/120727/euro ... er-gb.html

Vanaf juni dit jaar ligt dat tarief op 7,7 euro per GB, wat in de komende vijf jaar daalt naar 2,5 euro per GB.
Wat bellen betreft is het roamingtarief per 15 juni 2017 op 0,032 euro per minuut gezet, voor sms geldt een bedrag van 0,01 euro per bericht
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”