Pagina 1 van 1

Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 30 aug 2016, 11:37
door iceke
Ipv een nieuwe smartcard te krijgen verknipte ze de simkaart van een klant... is dat een gebruikelijke procedure in Telenet centers ?

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 30 aug 2016, 11:40
door buthead
Dit word regelmatig gedaan, deden ze bij orange ook weet ik

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 30 aug 2016, 11:53
door butskristof
Ik ben daar echt geen fan van.. Ten eerste zijn de 'echte' nano-sims dunner, daarnaast gebeurt het regelmatig dat na het knippen de randen scherp blijven of wat uitsteken. Al meerdere simkaartsloten zoals die van een iPhone (waar je de simkaart dus inschuift) naar de haaien zien gaan met van die geknipte kaarten.

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 30 aug 2016, 14:38
door iceke
Daarom dat ik het ook raar vond dat ze geen nieuwe meegaven... ze hebben 3 in 1 kaartjes, maar verkiezen toch om ze te knippen. :bang:
De bediende van dienst te lui op het ff aan te passen ??

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 30 aug 2016, 17:58
door crosserke
Ik kreeg vorige week zonder problemen het origineel nano kaartje, zou niet tevreden geweest zijn met een geknipte.

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 30 aug 2016, 19:08
door fvhbrugge
Knippen = grote kans om kaart of/en toestel defect na enkele maanden.
Een andere kaart, daar is wel meer werk aan daarom doen ze het vaak niet in de winkels

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 30 aug 2016, 19:27
door Kenw00t
Het nadeel van knippen is dat je er in veel gevallen bij oudere simkaarten dan ook de simkaartnummer (deels) afknipt. Als je gaat overstappen mag je die dan nog elders zoeken, of met speciale apps uitlezen.

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 30 aug 2016, 21:28
door jphermans
Bij Proximus maken ze er geen probleem om je een nano sim te geven.

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 31 aug 2016, 18:44
door cavecat
De enige reden waarom knippen misschien handig is , is als de klant migreert vanaf een oude dumb phone naar iets nieuws en zijn nummers staan nog op de SIM.
Met Micro's deed ik dat soms nogal eens op 't werk - maar dan wel erna gewoon een swap doen naar een "echte" micro of nano kaart ... want een geknipte gaat idd niet zo erg lang meer mee in de meeste gevallen.

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 31 aug 2016, 19:16
door jackho
Hier vier smartphones/gsm in gebruik en werken al jaren met geknipte simkaartjes, tot nu toe nog altijd probleemloos,
waarvan één smartphone waarbij ik regelmatig de sim omwissel om er een datasim in te pluggen en ook nog geen problemen mee gehad, 'k zal een professionele knipper gehad hebben als ik dit hier allemaal lees :wink:

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 31 aug 2016, 20:42
door liegebeestig
Proximus geen probleem om een nano te vragen zeg je: welke procedure moeten ze dan volgen? Id laten zien etc?

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 01 sep 2016, 07:38
door jphermans
liegebeestig schreef:Proximus geen probleem om een nano te vragen zeg je: welke procedure moeten ze dan volgen? Id laten zien etc?
Zelfs dat nog niet. Ik ging gewoon naar de proximus winkel om de simkaart van madam om te ruilen van micro naar nano. Duurde wel geteld 5 minuten.
Gewoon klantnummer geven was voldoende.

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 01 sep 2016, 08:41
door butskristof
Inderdaad, bij mij was het toen gewoon op naam (en het abonnement staat dan nog geneens op mijn naam).
Vijf minuten later buiten, kwartier later viel mijn huidige simkaart uit.

Re: Nano sim knippen Telenet center

Geplaatst: 02 sep 2016, 11:03
door liegebeestig
Mijn simkaart van Proximus staat ook niet op mijn naam en ik vrees dat ze er een soep van gaan maken.