Pagina 1 van 1
ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 07:52
door exop
Goeiemorgen,
Ik kwam zonet
ChatSim tegen tussen mijn facebook feed.
Volgens wat ik kan opmaken uit de website kan je wereldwijd gebruik maken van whatsapp/messenger zonder additionele roaming kosten voor 10 euro per jaar.
Iemand ervaring met deze provider?
ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 09:20
door tommekentom
Heb hier nog een kaartje van hun liggen die niet meer in gebruik is.
We hebben het gebruikt in Tunesië, in Hongarije en in Spanje.
Wanneer we het vervolgens opnieuw wouden gebruiken in Nederland kreeg het toestel een sms dat het datavolume is opgebruikt, terwijl ze adverteren met onbeperkt messenger, whatsapp enz.
Re: ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 09:56
door cadsite
tommekentom schreef:onbeperkt messenger, whatsapp enz.
is toch iets anders dan
unlimited text messages and emoji
Re: ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 10:06
door cloink
Er staat wat verder toch echt:
ChatSim is the world's first SIM card that lets you connect your ChatApps wherever you are. For just $15 a year you can send unlimited text messages and emoji with WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat, LINE, Telegram and many other Instant Messaging apps. Thanks to ChatSim you can keep in touch with family, friends and colleagues. Plus another 3 billion people around the world.
Maar deze is wel interessant:
https://www.chatsim.com/plans
Om "multimedia" te versturen moet je dus wel bijbetalen en is er een "krediet" systeem (en dus niet unlimited, maar MB-based).
ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 10:11
door tommekentom
Wat ik bedoelde was dat ik met hun simkaart echt enkel tekstberichten en emoji's verstuurde, geen afbeeldingen of bijlages.
En toch werd de simkaart geblokkeerd omwille van teveel verbruik.
Re: ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 10:15
door cloink
Reviews op Amazon zijn ook niet echt laaiend...
Re: ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 10:44
door BertG3
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2500158,00.asp
Conclusie: goedkoop als je enkel tekstberichten via FB Messenger, Whatsapp, Telegram wil sturen in alle landen.
Duur als je foto's wil verzenden of VOIP wil gebruiken.
EDIT: in België gebruiken ze BASE en Proximus
Re: ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 10:59
door cadsite
goedkoop?
Ik zie dat je om te starten minstens €20 kwijt bent voor je eerste jaar.
Daar kan je al behoorlijk wat mee doen als je je effectief tot tekst beperkt. Ook moet je je SIM vervangen tenzij je een dual sim hebt.
Tenzij je continu van land verandert zie ik hier echt de meerwaarde niet van. Zelfs gesteld dat het echt zou werken, wat ik sterk betwijfel als je eens wat reviews opsnort.
Re: ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 11:01
door BertG3
Daarom dat ik ook duidelijk vermeldde "in alle landen"
ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 11:03
door tommekentom
BertG3 schreef:goedkoop als je enkel tekstberichten via FB Messenger, Whatsapp, Telegram wil sturen in alle landen.
Naar mijn ervaring wordt je dus met enkel teksberichten ook na een tijdje geblokkeerd wegens teveel verbruik
BertG3 schreef:in België gebruiken ze BASE en Proximus
Mijn simkaart bij hun verbindt ook met Orange dus hun site is niet echt up-to-date
Re: ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 11:16
door braky
lees eens de algemene voorwaarden: max 5mb per dag en 25mb per maand, na 50mb totaal blokkering account.
By paying the annual rate, ChatSim is subject to conditions of personal, lawful and conforming use. Customers are to make strictly personal use of the ChatSim card, acting properly and in good faith, in accordance with the terms and limitations of their Plan, refraining from gaining any advantage other than those resulting from normal use of the services for which the SIM cards were activated.
In compliance with current regulations, ChatSim S.r.l. reserves the right to slow down and/or suspend and/or deactivate the ChatSim and/or other additional services provided, in the event of their misuse or beyond the reasonable limits of use for personal and travel purposes. By way of example, personal, lawful and conforming use of the annual rate for each ChatSim card is when the following Parameters are met: a: when overall monthly or annual traffic has occurred at least between two different Zones (specified at
http://www.chatsim.com).
b: when our automated systems do not repeatedly record abnormal use or traffic other than that provided for by the payment of the annual rate. Breach and/or failure to comply with these Parameters shall entitle ChatSim S.r.l. to monitor traffic of the Customer’s ChatSim and to: (i) suspend and/or disable the ChatSim card and/or other additional services that may be delivered; (ii) limit the delivered data traffic and request early payment of a new annual rate to restore service. t is understood that in the event that the daily threshold of 5 MB is exceeded in the use of the services, data traffic and messaging may be slowed down up and/or limited to midnight of that given day; in the event that the monthly threshold of 25 MB is exceeded in the use of the services, data traffic and messaging may be slowed down up to midnight of the last day of that given month. Moreover, data traffic and messaging may be slowed down up to the expiration date of the annual plan paid in accordance with Article 1 of these General Terms and Conditions when an overall threshold of 50 MB is exceeded. ChatSim S.r.l. may request the early payment of a new annual plan to restore the initial conditions of the services.
Please note that in the Countries of the Zone 4 and 5 specified at
http://www.chatsim.com 5 kB are calculated every kB; in the Country of the Zone 6, 25 kB are calculated every kB. ChatSim S.r.l. is also entitled to suspend and/or disable your ChatSim if one of the following situations occur: (i) increased traffic considered abnormal compared to prior traffic; (ii) increased traffic exceeding the mean traffic generated by all active ChatSim cards; (iii) traffic volume other than that provided for by the payment of the annual rate.
In such cases, ChatSim S.r.l. shall reactivate the ChatSim card after payment by the Customer of any accrued charges due to it. ChatSim S.r.l. may suspend and/or disable the ChatSim card at any moment if the Customer provides incomplete and/or incorrect data concerning his/her identity and in all cases in which the ID provided by the Customer to activate the ChatSim card is invalid and/or forged.
Re: ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 11:42
door cloink
TBH, eer ge 50MB hebt volgezet met tekst?

ChatSim
Geplaatst: 23 aug 2016, 15:41
door tommekentom
Ik denk dat de smartphone zelf nog wat achtergrondverbruik heeft die niet kan worden uitgeschakeld.
Chatsim beloofd dat dit internetverkeer er door hun firewall wordt uitgefilterd en enkel de chatapps worden doorgelaten maar da's blijkbaar niet wat ik zelf ervaar.