Factuur na factuur voor nieuwe klant gsm telenet

Plaats reactie
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

op 18-06-17 klant geworden voor gsm bij telenet. Direct een domiciliëring genomen daar ze verder niks zeiden van je moet de eerste factuur zelf betalen dacht ik alles is ok. Om 25-7-16 krijg ik een mail met de herinnering dat er nog een bedrag openstaat. Ik diezelfde dag terug naar de winkel. En daar hebben ze geprobeerd een nieuw domiciliëring aan te vragen. Maar ze kregen de nodige documenten niet. Ik zei ga het zelf wel doen omdat ik het niet meer vertrouwde. Thuis toch nog even gebeld met de klantendienst en die antwoordde voorlopig niks doen en zien wat er op de volgende factuur staat op 28-07-16 . Daar stond op te betalen op rekeningnr maar niet dat het betaald zou worden via domiciliëring dus ik dit betaald.
Dus ik op 28-07-16 via doccle een nieuwe domiciliëring aangevraagd en digitaal ondertekend. Alles volgens de persoon van de live chat met doccle in orde.
Had ook een klacht over de winkel ingediendr bij telenet. 2x door telenet gebeld maar kon deze niet beantwoorden, en ook en mail. Pas kunnen bellen op 29-7-16 daar ze maar open zijn van 10-16u op deze dienst. Daar kreeg ik 15 € korting.
Op 30-7-16 terug een factuur met het bedrag op van de factuur van 28-7-16 - de korting. en dat deze via domiciliëring zal betaald worden.

Maar het totale bedrag is al betaald zonder de korting die ik op 29-7-16 kreeg. Wat nu ??
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je hoeft niets te doen. Bij de volgende factuur en domiciliëring zal je zien dat er er 15 euro minder van je rekening wordt gehaald.
Zet gewoon in je agenda de eerste week van september dat je dit nog eens dubbelcheckt.
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

je snapt het niet geloof ik
ze gaan mij nu nog eens een bepaalde som aan rekenen ik op 28-7-16 al betaald heb. maar wel min 15€ korting
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik begrijp wel dat banken één werkdag nodig hebben om een overschrijving uit te voeren en dat ze tijdens het weekend niet werken en dat een overschrijving buiten de openingsuren van de bank ook niet verwerkt wordt.

Het is dus mogelijk dat de overschrijving van afgelopen donderdag pas vrijdag verwerkt wordt en pas maandag(vandaag) binnenkomt bij de bank van Telenet.

De betaling was dus meer dan waarschijnlijk nog niet binnengekomen bij Telenet.

Het is niet omdat je digitale, automatische systemen zoals doccle gebruikt, dat banken opeens sneller beginnen te werken.
Banken zijn traag en wellicht is Telenet even traag. Hou er in het vervolg dus rekening mee dat betalingen via overschrijving of domiciliëring enkele werkdagen in beslag kunnen nemen om volledig verwerkt te worden.

Je bent dus veel te snel geweest en de oplossing is voorlopig nietsdoen en wachten op een volgende Telenet-aanrekening waarin alle vroegere betalingen verrekend zullen zijn. Het is mogelijk dat Telenet dan begin september jou een bedrag terugstort of een veel lager bedrag aanrekent.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”