Pagina 1 van 1
OVH Uitgaande gesprekken verbreken na enkele minuten
Geplaatst: 17 jul 2016, 12:14
door woelrat
Hallo,
Mijn uitgaande gesprekken via OVH verbreken na enkele minuten. Soms na 2 min, een andere keer gaat het 7 min goed. Ik lees op het forum dat het een gekend probleem is (was) maar ik zie geen oplossingen.
Zijn er nog OVH gebruikers met het zelfde probleem?
Kan dit gelinkt worden met het soort van internet verbinding of VOIP adaptor?
Ik heb een scarlet VDSL verbinding met een Fritzbox 7050.
Misschien kan er opgelijst worden wie er problemen heeft en wie niet en met welke internet verbinding en VOIP adaptor er gewerkt wordt.
Iemand suggesties voor een oplossing?
Met dank
Re: OVH Uitgaande gesprekken verbreken na enkele minuten
Geplaatst: 17 jul 2016, 12:23
door wied
geen probleem hier met win10 en zoiper softphone...
Re: OVH Uitgaande gesprekken verbreken na enkele minuten
Geplaatst: 17 jul 2016, 23:08
door Fluppeke
7360 , eveneens scarlet (trio)
tot nu toe geen problemen met OVH (meestal wel inkomende gesprekken

)
Re: OVH Uitgaande gesprekken verbreken na enkele minuten
Geplaatst: 18 jul 2016, 10:05
door jorisx
Hier tot op heden ook nog geen problemen gehad.
Telenet met een VOIP ATA (Cisco SPA112 via OVH) waarop onze analoge toestellen aangesloten zijn.
Re: OVH Uitgaande gesprekken verbreken na enkele minuten
Geplaatst: 18 jul 2016, 12:30
door MarkDM
@Woelrat
Ik ben in 2014 ook enkele maanden bij OVH geweest en had het zelfde probleem.
Tevoren, bij Weepee had ik dit niet. Na 3 maanden was ik het beu en ben ik overgestapt naar 3Starsnet.
Dat werkt goed.
Ik was ook al niet tevreden over OVH door de caller-id ivm met de 0032 die er altijd voorstaat, inkomend en uitgaand.
Ik had ook regelmatig bij OVH dat mijn telefoon niet rinkelde hoewel de ATA geregistreerd stond.
Buiten de prijs is volgens mij niet veel goeds aan OVH.
Re: OVH Uitgaande gesprekken verbreken na enkele minuten
Geplaatst: 18 jul 2016, 12:37
door BertG3
Ik ben al bijna 2 jaar OVH klant en kan niks negatiefs zeggen over kwaliteit. Caller ID gebruik ik niet want ik heb een privé nummer. Nog nooit gesprekken gemist en na forceren G711 altijd goede gesprekskwaliteit. Dit in combinatie met een fritzbox 7490 en DEC-T's.
Re: OVH Uitgaande gesprekken verbreken na enkele minuten
Geplaatst: 18 jul 2016, 12:57
door MarkDM
Die codec stond goed. Trouwens, dat wordt door de ATA onderhandeld bij de gespreksopbouw. Niet na 2 of 3 minuten.
Re: OVH Uitgaande gesprekken verbreken na enkele minuten
Geplaatst: 18 jul 2016, 12:58
door wied
wied schreef:geen probleem hier met win10 en zoiper softphone...
evenmin met android smartphone en Csipsimple. Alsook instellen van G711 codec is belangrijk, lijkt mij...
Re: OVH Uitgaande gesprekken verbreken na enkele minuten
Geplaatst: 18 jul 2016, 15:47
door BertG3
Een Fritzbox 7050 is alseerste toch niet whitelisted en is een modem van 2005. Ik zou toch eens denken om die te vernieuwen... Is trouwens ook een van de eerste die VOIP ondersteunt...
Doet die zelfs VDSL2 ???
Re: OVH Uitgaande gesprekken verbreken na enkele minuten
Geplaatst: 20 jul 2016, 15:00
door woelrat
de 7050 is inderdaad al enkele jaren oud. Bij andere providers (Belmont, 3starsnet, weepee) heb ik nooit last gehad van verbindingen die verbreken.
Ik gebruik de Sagem box van scarlet voor VDSL. Die fritz 7050 is inderdaad niet geschikt, zelfs met ADSL2 had deze moeite om zijn verbinding om volle snelheid te houden. Die fritz wordt enkel voor VOIP gebruikt.
Misschien toch eens WIGO overwegen. Met vier GSM's die we in gebruik hebben wordt dit wel interessant.