Pagina 1 van 1

Mail mac

Geplaatst: 08 jul 2016, 09:52
door sissel1950
Al enkele dagen krijg ik geen mails meer binnen. Als test mails naar mezelf gestuurd komen niet binnen. Heb alle accounts verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder positief resultaat. Provider is Telenet maar hebben geen oplossing omdat zij mac mail niet ondersteunen enkel hun webmail en die werkt wel.Tussen iPhone en iPad berichten gestuurd, visa versa, geen probleem maar die berichten komen niet op mac.Kan wel berichten versturen want post uit blijft niks instaan en onderaan links verschijnt 'versturen' en direct daarna 'bericht dowloaden' maar verschijnen niet in inkomende postbus.
Normaal zou op mac, iPad en iPhone de berichten moeten komen. Heb verbindingsassistent gestart en alles word groen met vermelding verbonden met server en ingelogd. Werk met El Capitan. Iemand die mij uit dit probleem kan helpen. Dank.

Re: Mail mac

Geplaatst: 08 jul 2016, 10:00
door ubremoved_539
Gebruik je POP3 of IMAP ?

Kan je zien dat er mails klaar staan (via webmail) ?

Welke foutmelding krijg je ?

Re: Mail mac

Geplaatst: 08 jul 2016, 10:08
door wolverine1973
Welke server voor de mail gebruik je ?

Re: Mail mac

Geplaatst: 08 jul 2016, 10:51
door Kenniey
https://www2.telenet.be/content/www-tel ... elcapitan/

Volg deze stappen eens, zo moet alles ingesteld staan.

Re: Mail mac

Geplaatst: 09 jul 2016, 20:45
door sissel1950
Heb contact genomen met Apple support en na meer dan één uur was het probleem opgelost. Kort gezegd moest ik een nieuw inlogvenster, gastgebruiker 'test' maken de 'besmette mail' in bibliotheek kopiëren en de oude naar bureaublad verplaatsen. Dan opstarten met 'test' inlogvenster alle accounts opnieuw invoeren en probleem is opgelost.
Dank.

Re: Mail mac

Geplaatst: 11 jul 2016, 18:42
door sissel1950
Nadat vrijdag het probleem leek opgelost had ik vandaag terug prijs. Heb terug naar Apple gebeld en na nogal wat onderzoek bleek dat de ongewenste reclame die ik in regels plaatste leek daar een mail het probleem te veroorzaken. Toen ik alle vinken had verwijderd was het probleem opgelost. Ben dan opzoek gegaan welke mail mij dwars zat blijkt dat het een van Delhaize US te zijn. Zal in de toekomst maar alles gewoon in de prullenbak sturen.