Is 10 GB echt het meeste data die je kan krijgen bij mobiel internet?

Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Hello all!

Ik ben zeer veel onderweg en gebruik zeer vaak het internet. Voor de moment heb ik Mobile Vikings More data 50, waarbij je €50 betaalt voor 10 GB.

Maar ook 10 GB is nog niet genoeg. Op 1 week is het opgebruikt, wat wil zeggen dat ik dus gemiddeld 40 GB per maand verbruik. Als ik elke keer met 50€ moet herladen zou dat dus €200 per maand kosten, dat vind ik té veel.

Ik heb al overal gezocht maar vind geen enkel beter alternatief. Weet iemand misschien nog een beter alternatief dat ik misschien over het hoofd heb gezien?

Thanks! :beerchug:

Greetings
A.O.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Herlaad bij mobile vikings voor 4GB aan 15 euro. Zo heb je 150 euro voor 40GB en dan via Thoorn.nl belwaarde terugnemen en dan is het nog maar 75 euro.

Edit: zelf heb ik het geluk van dubbele data nog tot eind december, dan was het de helft goedkoper. Dat heb je toevallig niet?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Mobile vikings + wat vrienden referren ( dubbele data ) + 15 euro packs kopen ( kan je automatisch instellen ) + thoorn.nl ( al werkt de per gesprek betaallijn nog altijd niet, de per minuut wel maar dan krijg je minder geld terug )

Dat is dan 8 euro per +- 8 GB.
= 1 euro per GB zeker voordelig

dubbele data info:
https://support.vikingco.com/hc/en-us/a ... uble-data-

PS: Misschien kan je zelf je vriend spelen op een andere sim ;) dan betaal je 1 keer 15 euro voor 4 GB en de rest 15 euro voor 8 GB.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

bij lycamobile heb je 30gb voor 40€
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Hartelijk dank voor de zeer creatieve oplossingen. Zo'n dingen had ik zelf nooit kunnen bedenken!! Keep them coming!! :)
proximusboyke schreef:bij lycamobile heb je 30gb voor 40€
Dit klinkt natuurlijk wel het interessantst; er is een hoop minder in-bochten-gewring voor nodig, en €40 voor 30 GB heb ik zeker wel over.

Ik heb eens gekeken en heb gezien dat zij 4G aanbieden (wat ik dus zoek) maar nu rest mij wel nog de vraag; heb je goede 4G coverage over gans België? Ik heb naast mijn Mobile Vikings kaart ook nog een Orange kaart, en ik woon in een zeer klein boerengat en zelfs hier is er bij Orange 4G. Hoe zit dit bij Lycamobile?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Lycamobile = netwerk van Orange België
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

inderdaad orange. Is wel zo goed niet of orange voor data als hje in de wagen zit.
Maar bij gewoon gebruik (daarmee bedoel ik niet rijden auto trein metro) is het wel ok.
Je kan altijd eens een kaartje zo kopen en uitproberen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Mooi, dat ziet er zeer aantrekkelijk uit dan want met Orange heb ik zeer goede ervaringen.
Ik ga het in de komende weken zeker eens uitproberen.

Bedankt voor al de reacties. :)
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Opgepast; Lycamobile laat geen tethering toe.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

En ondanks dat het 4G is, hoor ik van velen dat de snelheid heel slecht is tov Mobistar gebruikers, de data wordt namelijk allemaal via de UK naar buiten gebracht.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Daarom een keer proberen é.
Want eerlijk gezegd 40gb per maand verbruiken, vind ik echt nie normaal
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Beste,

misschien is het Orange-systeem Easy Internet@Home wel een oplossing. 15 euro voor 15 GB. Per blok van 5 GB betaal je 5 euro (al maanden 10 GB voor 5 euro promo).
Is wel met een modem die je in het stopcontact moet steken. Je zou ook op niet meer dan drie plaatsen per maand mogen gebruiken al heb ik weet van klanten die het op meerdere plaatsen per maand gebruiken zonder probleem.

Steven
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Uit curiositeit waar gebruik je het voor?
Ben je veel op de baan en constant streaming + google maps achtige zaken?
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Hi all.

Bedankt voor de waarschuwingen. Mijn plan was dus inderdaad om het kaartje in een GSM te stoppen en die GSM te laten tetheren naar mijn Windows laptop, maar dat gaat nu dus niet meer door aangezien Lycamobile geen tethering toelaat. :-C

Waar ik het voor gebruik;
Op de GSM zelf: videobellen met Google Hangouts (dit verbruikt ENORM veel dus hier let ik wel mee op dat ik het niet te veel doe), 6 GB per maand om de volledige HLN krant digitaal te downloaden elke dag (zo'n 200 MB per dag)

Op de PC (tethering van GSM naar Windows laptop): Netflix streaming of TV streaming, en terwijl draait er op de achtergrond een music ripper programmaatje die muziek van een vijftal underground radiostations ript (die muziek is dus zeer moeilijk te vinden en vaak alleen aan te komen door het te rippen, en zo'n 5 radiostations tesamen verbruikt op zich al vrij veel), en dan ook nog de geforceerde Windows 10 updates die ik jammer genoeg niet kan afzetten, en de antivirus updates die automatisch binnen komen (en ik niet wìl afzetten omwille van de veiligheid).

Easy Internet@Home zou ik eventueel eens kunnen proberen, dan is het maar 40 euro voor 40 GB, da's een zeer goede deal. Maar dan zal ik wel eens moeten bellen en vragen hoe strikt ze zijn op die '3 plaatsen per maand' regel.

Nogmaals dank voor alle reacties!
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Altijd onderweg en nooit een hotspot tegenkomen om je krant te downloaden ... :-D
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Hoeveel verbruiken die muziekrippers maandelijks, kan je die niet thuis laten draaien of op een vpsje?

Die krant kan je ook aanpakken, even thuis in de wagen downloaden terwijl je je gps instelt? Zet buiten een wifi zender, is snel terugverdient denk ik zo :-)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Als je veel onderweg bent en je komt geen hotspot tegen ga je zeker ook geen stopcontact tegenkomen :banana:
kan er geen simkaart in uw laptop
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

gunmaster schreef:Hoeveel verbruiken die muziekrippers maandelijks, kan je die niet thuis laten draaien of op een vpsje?

Die krant kan je ook aanpakken, even thuis in de wagen downloaden terwijl je je gps instelt? Zet buiten een wifi zender, is snel terugverdient denk ik zo :-)
Hoeveel die rippers specifiek maandelijks verbruiken weet ik niet juist. Ik zou het eens moeten tracken met een programma, maar het zal best wel veel zijn. Ik heb er ook al aan gedacht om dit thuis te laten draaien (thuis maakt het niet uit, heb Proximus Maxi dus geen limiet) maar het probleem is; je moet er om de zoveel uur even naar kijken want soms valt er zo'n radiostation even uit en dan stopt ie volledig en reconnect hij niet. :( Alhoewel ik dat misschien wel met TeamViewer kan doen, om de 3 uur even TeamVieweren voor 30 seconden zal wel een pak minder verbruiken!!
seagull schreef:Altijd onderweg en nooit een hotspot tegenkomen om je krant te downloaden ... :-D
Njah :P Maar ben niet zo'n fan van hotspots, noem me een aluminium hoedje maar heb toch altijd schrik dat er iemand gegevens zit te vissen. (terwijl de krant aan het downloaden is synced mijn mail en alle andere apps mee, je ziet het al aankomen...)
proximusboyke schreef:Als je veel onderweg bent en je komt geen hotspot tegen ga je zeker ook geen stopcontact tegenkomen :banana:
kan er geen simkaart in uw laptop
Inderdaad, een stopcontact gaat niet simpel worden. Ik heb dat Internet @Home van Orange eens bekeken en het werkt dus met een modem van hen. Kan je de kaart uit die modem halen en een eigen apparaat gebruiken? Ik zou dan namelijk dit gebruiken (in mijn laptop kan namelijk geen simkaart dus moet ik zo'n apparaat aanschaffen)

Zoja, dan moet ik alleen nog uitvissen of Orange er niets op tegen heeft dat het op meerdere locaties gebruikt zal worden. (vind ik eigenlijk wel een stomme regel, je betaalt toch dus wat is eigenlijk het probleem?? :?)
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Altijdonderweg schreef:
gunmaster schreef:Kan je de kaart uit die modem halen en een eigen apparaat gebruiken?
Neen. Sim werkt enkel met hun toestel. Hun toestel aanvaardt ook wel andere Sims, maar dat boeit ik deze situatie weinig.
Laatst gewijzigd door jnsvr op 29 jun 2016, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Ofwel een soort powerpack kopen waar je de modem insteekt. Al wordt dat misschien al wat omslachtig.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Wat voor netvoeding heeft die Easy Internet@Home modem? Hoogstwaarschijnlijk een externe adapter? Voltage/ampèrage? Normaal gezien zou je die wel kunnen vervangen door een 12V/24V-adapter voor in de auto/vrachtwagen. Bijvoorbeeld: https://nl.hama.com/46512/hama-car-main ... ed-1000-ma (enkel voor 12V)

Het is alleen maar de vraag of Orange ermee akkoord gaat dat je die zou gebruiken voor onderweg.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Altijdonderweg schreef:
seagull schreef:Altijd onderweg en nooit een hotspot tegenkomen om je krant te downloaden ... :-D
Njah :P Maar ben niet zo'n fan van hotspots, noem me een aluminium hoedje maar heb toch altijd schrik dat er iemand gegevens zit te vissen. (terwijl de krant aan het downloaden is synced mijn mail en alle andere apps mee, je ziet het al aankomen...)
Met een VPN los je dat probleem op.
Altijdonderweg schreef:
proximusboyke schreef:Als je veel onderweg bent en je komt geen hotspot tegen ga je zeker ook geen stopcontact tegenkomen :banana:
kan er geen simkaart in uw laptop
Inderdaad, een stopcontact gaat niet simpel worden. Ik heb dat Internet @Home van Orange eens bekeken en het werkt dus met een modem van hen. Kan je de kaart uit die modem halen en een eigen apparaat gebruiken? Ik zou dan namelijk dit gebruiken (in mijn laptop kan namelijk geen simkaart dus moet ik zo'n apparaat aanschaffen)
Dat stopcontact los je eenvoudig op met een Carwatt 230V. Die gebruik ik regelmatig om mijn laptop on the go op te laden.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

nickz schreef:Wat voor netvoeding heeft die Easy Internet@Home modem? Hoogstwaarschijnlijk een externe adapter? Voltage/ampèrage? Normaal gezien zou je die wel kunnen vervangen door een 12V/24V-adapter voor in de auto/vrachtwagen. Bijvoorbeeld: https://nl.hama.com/46512/hama-car-main ... ed-1000-ma (enkel voor 12V)

Het is alleen maar de vraag of Orange ermee akkoord gaat dat je die zou gebruiken voor onderweg.
seagull schreef:
Altijdonderweg schreef:
seagull schreef:Altijd onderweg en nooit een hotspot tegenkomen om je krant te downloaden ... :-D
Njah :P Maar ben niet zo'n fan van hotspots, noem me een aluminium hoedje maar heb toch altijd schrik dat er iemand gegevens zit te vissen. (terwijl de krant aan het downloaden is synced mijn mail en alle andere apps mee, je ziet het al aankomen...)
Met een VPN los je dat probleem op.
Altijdonderweg schreef:
proximusboyke schreef:Als je veel onderweg bent en je komt geen hotspot tegen ga je zeker ook geen stopcontact tegenkomen :banana:
kan er geen simkaart in uw laptop
Inderdaad, een stopcontact gaat niet simpel worden. Ik heb dat Internet @Home van Orange eens bekeken en het werkt dus met een modem van hen. Kan je de kaart uit die modem halen en een eigen apparaat gebruiken? Ik zou dan namelijk dit gebruiken (in mijn laptop kan namelijk geen simkaart dus moet ik zo'n apparaat aanschaffen)
Dat stopcontact los je eenvoudig op met een Carwatt 230V. Die gebruik ik regelmatig om mijn laptop on the go op te laden.
Alright, thanks very much!! Nu alleen nog hopen dat Orange het toestaat dat het onderweg gebruikt wordt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Bij welk nerwerk ben je voor de gsms
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

seagull schreef:Dat stopcontact los je eenvoudig op met een Carwatt 230V. Die gebruik ik regelmatig om mijn laptop on the go op te laden.
Nogal onnodig en inefficiënt om die 12 à 14V gelijkstroom van je auto eerst naar 230V wisselstroom om te vormen, om dan vervolgens opnieuw gelijk te richten naar bv. 9V of 12V gelijkstroom met de adapter van de modem... Je kan met een veel eenvoudigere adapter de 12V gelijkstroom van de auto meteen aanpassen naar de juiste spanning. Een omvormer zoals die Carwatt 230V kost niet alleen meer geld en neemt extra plaats in, maar zorgt ook voor extra energieverlies.

Voor mijn laptop heb ik overigens ook een voeding die de 12V van de auto onmiddellijk converteert naar de juiste spanning (15-24V) zonder de tussenstap van 230V wisselstroom: http://www.trust.com/nl/product/16567-1 ... or-car-use
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Als je bij windows 10 de wifi van je mobiele modem instelt als een "metered connection", gaat hij geen updates binnenhalen over die connectie.


Verder: ja, directie conversie van auto naar laptop is fijn, maar vaak kan het interessanter zijn om een universele 230V converter te steken, dan kan je die voor vanalles gebruiken. Anders wordt dat weer zo'n single use apparaatje dat nutteloos wordt wanneer je een andere laptop hebt (want oh wee als die dingen ns allemaal dezelfde connector en hetzelfde voltage/amperage zouden gebruiken).
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

proximusboyke schreef:Bij welk nerwerk ben je voor de gsms
Voor mijn GSM zit ik bij Orange. Daarvoor zat ik 10 jaar bij Proximus maar op de plaatsen waar ik vaak kom had ik de laatste maanden heel slechte ontvangst. Terwijl een vriend die bij mij was en Orange had altijd goede ontvangst had, en toen ben ik maar veranderd, en nu geen klachten meer. :-)
ITnetadmin schreef:Als je bij windows 10 de wifi van je mobiele modem instelt als een "metered connection", gaat hij geen updates binnenhalen over die connectie.
Da's een handige tip, bedankt! Ik vermoed dat dat al direct héél veel GB's zal besparen!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je weet toch dat alle abos bij orange de gb in 1 pot zitten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

proximusboyke schreef:je weet toch dat alle abos bij orange de gb in 1 pot zitten
Wist ik niet, maar in mijn GSM zit een prepaid kaart van Orange, dus zal het waarschijnlijk niet samen geteld worden als ik een @Home abo neem.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Neen enkel de abos.
Maar weet niet in hoever je een abo wil nemen ?
Misschien komt orange binnenkort met meer data bij hun abos, dat doet hier al enkele maanden de ronde, en nu ze mobistar hebben overgenomen misschien wel heel vlug.
En anders zoals hier al gezegd internet on mobile en opladen en terug afhalen via betaalnr.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Standaard worden de bestanden van Windows-updates en -apps ook doorgestuurd naar andere Windows 10 gebruikers op het internet (zoals bij een torrent) om de servers van Microsoft te ontlasten. Dit kan je wijzigen via 'Instellingen' > 'Bijwerken en beveiliging' > 'Geavanceerde opties' > 'Kiezen op welke manier updates worden geleverd' en dan enkel 'pc's in het lokale netwerk' selecteren.

Afbeelding
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

proximusboyke schreef:bij lycamobile heb je 30gb voor 40€
Vooral de perfecte provider voor een mens dat onderweg veel data verbruikt.
Orange is goed voor onderweg, en lekker snel voor grote datagebruikers (en qua 4G zeker beter dan Mobile Vikings).
Lycamobile huurt gewoon niet alle antennes van Orange, én je zit samen met duizenden gebruikers over heel wat landen op een linkje in Londen, dat zeker tijdens piekuren niet voldoende capaciteit biedt.

Ik zou zeggen Orange (wel enkel 15 euro (voor 4GB), dit is voordeliger dan 20 euro/5GB of 25 euro/6GB, en gewoon meerdere keren herladen, en op het einde van de maand, de helft terugvorderen via thoorn.nl.
Indien je liever extra data hebt, dan zou ik ook MV zeggen, met de dubbele-data-bonus wanneer je een vriend uitnodigt.

In beide gevallen is bellen belachelijk duur (€0,30/min.), maar dat is niet de prioriteit, neem ik aan.
Via thoorn is het 8 euro / 4GB bij Orange en MV, of 8 euro / 8GB als je de bonus bij MV kan krijgen.

Heb je 20 GB nodig, dan herlaad je dus 5 x 15 euro (75 euro). Bel je niet, dan betaal je na thoorn dus 40 euro bij Orange en MV voor die 20 GB, of 20 euro voor 20 GB als je de bonus bij MV te pakken kreeg.
Klinkt een stuk beter, hè, Altijdonderweg, of niet? :P Toch beter dan €50 voor 10GB :-D
Blond doesn't mean stupid :roll:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Steven7 schreef:Ofwel een soort powerpack kopen waar je de modem insteekt. Al wordt dat misschien al wat omslachtig.
Ik had een Huawei 4G-router, dat ook op netstroom werkte, maar je kon gewoon een autoadapter kopen met hetzelfde uiteinde voor in de modem, hoor.
Dit nieuw model heb ik ook (ik heb een iets anders: met 4 internetpoorten, maar zal wel op hetzelfde neerkomen), en ik denk dat het gewoon dezelfde adapter is, hoor.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

proximusboyke schreef:Neen enkel de abos.
Maar weet niet in hoever je een abo wil nemen ?
Misschien komt orange binnenkort met meer data bij hun abos, dat doet hier al enkele maanden de ronde, en nu ze mobistar hebben overgenomen misschien wel heel vlug.
En anders zoals hier al gezegd internet on mobile en opladen en terug afhalen via betaalnr.
Dat zou geweldig zijn moesten ze met meer data komen binnenkort, moest het alleen bij abos zijn dan zou ik wel geneigd zijn een abo aan te gaan als ik daarmee meer data krijg.

Internet On Mobile is inderdaad hetgeen ik nu heb, en dat combineerde ik dus met de Mobile Vikings kaart van 10 GB, zo heb ik dus al 15 GB per maand. Maar dat van die betaalnr is echt geniaal, daar wist ik zelfs niet van.

Alleen vraag ik me af, is thoorn.nl wel betrouwbaar? En werkt het ook voor Belgen?
nickz schreef:Standaard worden de bestanden van Windows-updates en -apps ook doorgestuurd naar andere Windows 10 gebruikers op het internet (zoals bij een torrent) om de servers van Microsoft te ontlasten. Dit kan je wijzigen via 'Instellingen' > 'Bijwerken en beveiliging' > 'Geavanceerde opties' > 'Kiezen op welke manier updates worden geleverd' en dan enkel 'pc's in het lokale netwerk' selecteren.

Afbeelding
Hartelijk dank. Dat is echt wel lame dat dat standaard aan staat. Dat zal ook nog eens heel wat schelen aan data!!
IYZY schreef:
proximusboyke schreef:bij lycamobile heb je 30gb voor 40€
Vooral de perfecte provider voor een mens dat onderweg veel data verbruikt.
Orange is goed voor onderweg, en lekker snel voor grote datagebruikers (en qua 4G zeker beter dan Mobile Vikings).
Lycamobile huurt gewoon niet alle antennes van Orange, én je zit samen met duizenden gebruikers over heel wat landen op een linkje in Londen, dat zeker tijdens piekuren niet voldoende capaciteit biedt.

Ik zou zeggen Orange (wel enkel 15 euro (voor 4GB), dit is voordeliger dan 20 euro/5GB of 25 euro/6GB, en gewoon meerdere keren herladen, en op het einde van de maand, de helft terugvorderen via thoorn.nl.
Indien je liever extra data hebt, dan zou ik ook MV zeggen, met de dubbele-data-bonus wanneer je een vriend uitnodigt.

In beide gevallen is bellen belachelijk duur (€0,30/min.), maar dat is niet de prioriteit, neem ik aan.
Via thoorn is het 8 euro / 4GB bij Orange en MV, of 8 euro / 8GB als je de bonus bij MV kan krijgen.

Heb je 20 GB nodig, dan herlaad je dus 5 x 15 euro (75 euro). Bel je niet, dan betaal je na thoorn dus 40 euro bij Orange en MV voor die 20 GB, of 20 euro voor 20 GB als je de bonus bij MV te pakken kreeg.
Klinkt een stuk beter, hè, Altijdonderweg, of niet? :P Toch beter dan €50 voor 10GB :-D
Dat klinkt inderdaad héél goed!! :)

Maar zoals ik hierboven al schreef vraag ik me af of thoorn.nl betrouwbaar is en of het ook werkt voor Belgen?
sam288
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 sep 2011, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Altijdonderweg schreef:
proximusboyke schreef:Neen enkel de abos.
Maar weet niet in hoever je een abo wil nemen ?
Misschien komt orange binnenkort met meer data bij hun abos, dat doet hier al enkele maanden de ronde, en nu ze mobistar hebben overgenomen misschien wel heel vlug.
En anders zoals hier al gezegd internet on mobile en opladen en terug afhalen via betaalnr.
Dat zou geweldig zijn moesten ze met meer data komen binnenkort, moest het alleen bij abos zijn dan zou ik wel geneigd zijn een abo aan te gaan als ik daarmee meer data krijg.

Internet On Mobile is inderdaad hetgeen ik nu heb, en dat combineerde ik dus met de Mobile Vikings kaart van 10 GB, zo heb ik dus al 15 GB per maand. Maar dat van die betaalnr is echt geniaal, daar wist ik zelfs niet van.

Alleen vraag ik me af, is thoorn.nl wel betrouwbaar? En werkt het ook voor Belgen?
nickz schreef:Standaard worden de bestanden van Windows-updates en -apps ook doorgestuurd naar andere Windows 10 gebruikers op het internet (zoals bij een torrent) om de servers van Microsoft te ontlasten. Dit kan je wijzigen via 'Instellingen' > 'Bijwerken en beveiliging' > 'Geavanceerde opties' > 'Kiezen op welke manier updates worden geleverd' en dan enkel 'pc's in het lokale netwerk' selecteren.

Afbeelding
Hartelijk dank. Dat is echt wel lame dat dat standaard aan staat. Dat zal ook nog eens heel wat schelen aan data!!
IYZY schreef:
proximusboyke schreef:bij lycamobile heb je 30gb voor 40€
Vooral de perfecte provider voor een mens dat onderweg veel data verbruikt.
Orange is goed voor onderweg, en lekker snel voor grote datagebruikers (en qua 4G zeker beter dan Mobile Vikings).
Lycamobile huurt gewoon niet alle antennes van Orange, én je zit samen met duizenden gebruikers over heel wat landen op een linkje in Londen, dat zeker tijdens piekuren niet voldoende capaciteit biedt.

Ik zou zeggen Orange (wel enkel 15 euro (voor 4GB), dit is voordeliger dan 20 euro/5GB of 25 euro/6GB, en gewoon meerdere keren herladen, en op het einde van de maand, de helft terugvorderen via thoorn.nl.
Indien je liever extra data hebt, dan zou ik ook MV zeggen, met de dubbele-data-bonus wanneer je een vriend uitnodigt.

In beide gevallen is bellen belachelijk duur (€0,30/min.), maar dat is niet de prioriteit, neem ik aan.
Via thoorn is het 8 euro / 4GB bij Orange en MV, of 8 euro / 8GB als je de bonus bij MV kan krijgen.

Heb je 20 GB nodig, dan herlaad je dus 5 x 15 euro (75 euro). Bel je niet, dan betaal je na thoorn dus 40 euro bij Orange en MV voor die 20 GB, of 20 euro voor 20 GB als je de bonus bij MV te pakken kreeg.
Klinkt een stuk beter, hè, Altijdonderweg, of niet? :P Toch beter dan €50 voor 10GB :-D
Dat klinkt inderdaad héél goed!! :)

Maar zoals ik hierboven al schreef vraag ik me af of thoorn.nl betrouwbaar is en of het ook werkt voor Belgen?

Ben belg met belgisch nummer en Thoorn werkt voor mij perfect, gebruik het nu al enkele jaren, geld altijd zeer snel (1-3 dagen) op rekening
voorlopig werkt enkel de per minuut lijn maar de per gesprek lijn zou snel terug moeten werken
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

sam288 schreef:Ben belg met belgisch nummer en Thoorn werkt voor mij perfect, gebruik het nu al enkele jaren, geld altijd zeer snel (1-3 dagen) op rekening
voorlopig werkt enkel de per minuut lijn maar de per gesprek lijn zou snel terug moeten werken
Thanks voor de review!!

Dan zal ik het zo doen: Internet On Mobile €8 voor 4 GB via truukje met Thoorn.nl. Internet @Home van Orange zal ik toch maar zo laten dan want zoals de naam het zelf al zegt; het is internet voor thuis, en ik ben er zeker van dat als ze zien dat je het onderweg in een rijdend voertuig gebruikt ze het contract stopzetten. :(

En €8 voor 4 GB via het truukje met Thoorn.nl wil zeggen dat het €80 kost voor 40 GB. Ik betaalde nu al €50 voor 10 GB bij Mobile Vikings en €20 voor 5 GB bij Orange, dus zat ik aan €70 voor 15 GB, dus is €80 voor 40 GB een veel betere deal, ik krijg bijna 3 keer zoveel als waar ik tot nu toe voor betaalde!

Ik lees op de homepage van thoorn.nl onderaan dat het €2 per minuut kost om te bellen naar de Belgische lijn. Maar hoeveel van die €2 krijg je zelf terug? €1 ofzo neem ik aan zeker, of niet?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Altijdonderweg schreef:
sam288 schreef: Ik lees op de homepage van thoorn.nl onderaan dat het €2 per minuut kost om te bellen naar de Belgische lijn. Maar hoeveel van die €2 krijg je zelf terug? €1 ofzo neem ik aan zeker, of niet?
'Per €2 die wordt opgebeld ontvangt u €1.01 terug' http://betaallijn.be/
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik doe het altijd via het systeem dat ik 0.95€ per minuut terugkrijg.
Na ongeveer 24 uur staat het op mijn kbc of ing rekening. (je moet het natuurlijk niet de vrijdag gaan doen).
Thoorn.nl werkt echt perfect en is zeker betrouwbaar.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Alright, ik heb me geregistreerd en het ziet er alvast goed uit.

Hartelijk dank aan iedereen voor alle suggesties, bij deze is mijn probleem is opgelost, nu heb ik eindelijk genoeg data voor een redelijke prijs!! :D
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Kan je tenslotte dat muziekrippen niet vanop je vaste internet lijn thuis doen? Dat bespaart wss een heleboel aan data, waar mobiel internet eigenlijk nog niet echt voor gemaakt is, en tegelijk bespaar je veel CPU en dus batterij op je toestel.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”