potentiële klant

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
nightwarrior
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2008, 12:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo,

Ik verhuis binnenkort naar een appartement en had in gedachte Scarlet te nemen. De hele familie werkt bij Telenet maar ik vind de prijzen gewoonweg te duur en met basic internet en tv sta ik nergens gezien ik vaak stream. Dus mijn oog viel op Scarlet.

Hierbij enkele vragen:

- het aanbod trio belooft een snelheid van 30 mbps download. Toch lees ik hier op het forum dat mensen 100 Mbps download halen met Scarlet? Wordt dit niet gelimiteerd ? Volgens lijntest.be haal ik 68 mbps download dus in feite zal ik meer downloadsnelheid halen dan aangeboden?
- welke modem/router krijg je als je vandaag Scarlet aanschaft? Alsook, als je je abo nadien opzegt, moet je die modem teruggeven?
- hoe zit het gesteld met proximus scarlet in appartementsgebouwen? Ik vermoed dat de 2 andere bewoners ook proximus o.i.d. hebben aangezien ik geen homespots of private signalen terugvind in het gebouw. Kan dit een grote invloed zijn op de gehaalde snelheden?
- er wordt vermeld dat je vanaf 300gb volume op lowband komt. Respecteert Scarlet deze limiet of is dit eerder een afschrikmiddel?

Alvast dank.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Een paar antwoorden die ik weet of meen te weten:
  • Scarlet Trio is voor zover ik weet beperkt tot 30Mbps down / 4Mbps up, met een zachte datalimiet van 300GB. Ik heb beide nog niet ervaren (ik sync nu op 16/4 en haal nooit 300GB per maand).
  • Het maakt niet uit bij welke VDSL-provider de andere bewoners zitten. Je moet alleen je eigen koperpaar hebben, maar dat zou geen probleem mogen zijn. VDSL-lijnen beïnvloeden elkaar in principe niet (of je zou veel overspraak moeten hebben).
Ik heb zelf nog een Sagem 3464 wegens overstap van Snow naar Scarlet Trio. Geen idee wat er tegenwoordig uitgeleverd wordt.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik ben momenteel letterlijk aan het wachten tot de installateur gaat aanbellen voor de installatie van Scarlet Trio ...en ik woon in een appartementsgebouw (kleintje, 6 app). Van zodra die geweest is geef ik meer info.

Wat ik wel al kan zeggen is; ik heb nu Scarlet ADSL. Daarover kan ik zeggen dat mijn snelheid zeer stabiel is.
http://beta.speedtest.net/result/5387478600

Ik ben al diverse keren over de 300gb geweest heb daar nog nooit enige reactie of hinder door ontvangen van Scarlet. Ik meen dat het gewoon is om te kunnen ingrijpen als ze het zouden willen doen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

nightwarrior schreef:- het aanbod trio belooft een snelheid van 30 mbps download. Toch lees ik hier op het forum dat mensen 100 Mbps download halen met Scarlet?
Scarlet Trio is voor zover bekend gelimiteerd op 50/4.
Hogere Scarlet downloads zullen andere formules zijn (vb Scarlet One).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nightwarrior
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2008, 12:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Met die 50/4 (of desnoods 30/4) zou ik nog kunnen leven maar 16/4 zou toch wel een serieuze domper zijn als je 200/12 gewoon bent.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

nightwarrior schreef: - het aanbod trio belooft een snelheid van 30 mbps download. Toch lees ik hier op het forum dat mensen 100 Mbps download halen met Scarlet? Wordt dit niet gelimiteerd ? Volgens lijntest.be haal ik 68 mbps download dus in feite zal ik meer downloadsnelheid halen dan aangeboden?
Je snelheid bij trio is gelimiteerd op 50/4, de rest wordt (als je lijn het aan kan) gereserveerd voor televisie. Je snelheid vermindert dus niet wanneer je kijkt.
nightwarrior schreef: - welke modem/router krijg je als je vandaag Scarlet aanschaft? Alsook, als je je abo nadien opzegt, moet je die modem teruggeven?
Dit is de o-box3, hetzelfde als een b-box3 maar ook met voip ingeboud, geen idee wat je moet doen als je opzegt.
nightwarrior schreef: - hoe zit het gesteld met proximus scarlet in appartementsgebouwen? Ik vermoed dat de 2 andere bewoners ook proximus o.i.d. hebben aangezien ik geen homespots of private signalen terugvind in het gebouw. Kan dit een grote invloed zijn op de gehaalde snelheden?
Dit zou geen invloed mogen hebben aangezien jij een aparte telefoonkabel naar de invoer van proximus moet hebben en van daar aangesloten wordt.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Zo, de installatie van Scarlet Trio is zojuist gedaan.

Mijn profiel kan ik blijkbaar niet raadplegen als user in de modem. Ik heb ontvangen een "Technicoler O-box". Met ondersteuning van 2.4 Ghz en 5.0 Ghz wifi.

Er zijn 4 ethernet poorten. Die zijn vrij te gebruiken. Geen poorten dus specifiek voor internet en andere voor tv. En 2 RJ11's voor telefoon aansluiting.

Dit is mijn speedtest;
http://beta.speedtest.net/result/5387742457

47 Mbps down, 3,45 Mbps up. Daar ben ik blij mee.

Telefoon daar is enkel over te zeggen dat het werkt.

TV; dat is een Promimus branded toestel, extern toch, een versie 4. De software heeft Scarlet branding.

Ik heb er zojuist een 15 minuten mee bezig geweest. Mijn eerste indruk is postitief. Op de beeldkwaliteit heb ik geen kritiek, toch niet de HD-versie. Toestel is vinnig. Goede reactiesnelheid. Het ontwerp van de afstandsbediening kan ik ook waarderen.

Je kan geen zenders verbergen. Je kan ze enkel verplaatsen. Als nieuwe klant heb je een maand toegang tot zowat alle zenders. Die kan je opnemen. Ik weet niet of je daar nog naar kan kijken als de promo-maand voorbij is. Ik stelde die vraag aan de Scarlet klantendienst en men vertelde mij dat ik die zenders niet kon opnemen.

De installateur vertelde mij dat je 2 zenders tegelijk kan opnemen. En niet "in de cloud".

Over de installatie zelf ben ik trouwens zeer tevreden. Ik had nog een oude netwerkkabel liggen langs en door de muren maar zonder kopjes op. Ik was aan het knoeien om die er op te zetten. Maar de installateur heeft dat willen doen voor mij.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

nightwarrior schreef:Met die 50/4 (of desnoods 30/4) zou ik nog kunnen leven maar 16/4 zou toch wel een serieuze domper zijn als je 200/12 gewoon bent.
Die 16/4 is een beperking van mijn lijnprofiel. Ik was begonnen met 12/1, maar DLM heeft dat opgehoogd naar 16/4.
Die beperking lijkt voor jou niet te zullen gelden.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

WalterB1 schreef:De installateur vertelde mij dat je 2 zenders tegelijk kan opnemen. En niet "in de cloud".
Dat is dus niet juist. Ik ben nu simulaan 7 zenders aan het opnemen. 2 lokaal, de rest extern.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

nightwarrior schreef:Alsook, als je je abo nadien opzegt, moet je die modem teruggeven?
Neen, de Wi-Fi-modem ter waarde van 99 € wordt jouw eigendom. Er loopt trouwens bijna continu een promotie waardoor je de modem "gratis" krijgt.
nightwarrior
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2008, 12:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Zo gezegd zo gedaan, 24/06 werd Scarlet trio geïnstalleerd.


televisie: op het eerste zicht goed toen de technieker hem testte op 24/06. Dit is helaas de enige keer dat ik televisie heb kunnen kijken. Dat spel wil gewoonweg niet opstarten. Hangt uren vast op starting software icm met rode scarlet logo. Modem herstart helpt niet. digicorder reset helpt niet.



Weet iemand hoe ik mijn digicorder werkende krijg ??
Laatst gewijzigd door nightwarrior op 05 jul 2016, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Internet: het duurt normaal gezien iets langer dan 5 dagen voordat je snelheid wordt verhoogd door DLM. Nog even geduld hebben.

Televisie: indien je tv-decoder defect is dien je vanzelfsprekend contact op te nemen met de klantendienst.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Decoder reset: zoek het type en volg exact volgende handleiding: http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
Indien het niet werkt, je hebt ofwel recht op 2 jaar garantie ofwel wordt de decoder gebruikleend, Scarlet moet de decoder in elk geval gratis vervangen.

Snelheidverhoging: ten vroegste na 10 dagen monitoring van de lijn, zeker als het een gloednieuwe VDSL2-lijn is.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik snap toch echt niet hoe providers op het proximus netwerk business kunnen doen wanneer de klant geen enkel idee heeft over de snelheid die hij zal halen.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Ik snap het probleem niet zo. Scarlet Trio is theoretisch 30/4 en dat is ook exact de behaalde snelheid. Wie weet wordt het later met DLM nog 50/4 maar dat is natuurlijk nergens beloofd door Scarlet.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

nightwarrior schreef:internet: 28 mbps download, 3 upload. Volgens de technieker ging dit zeker nog verhogen/verdubbelen aangezien mijn lijn volgens zijn test 68 mbps download aankon. We zijn nu 5 dagen verder en het is trager geworden.
Komkom, trager, er zijn schommelingen in de lijn is normaal. Het kan goed zijn dat een volgende test alweer hoger uitkomt.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”