Pagina 1 van 1
Nummerweergave bij Voiptiger
Geplaatst: 25 mei 2016, 23:17
door Spink
Ik heb een vraag voor de mensen die hier voiptiger gebruiken. Ik ben recent overgestapt naar voiptiger, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen hoe ik de nummerweergave (CLIP) in orde moet brengen. Hoe kan ik het nummer van mijn vaste lijn linken aan mijn voipaccount bij voiptiger? Als ik nu iemand opbel, krijgen ze geen nummer te zien.
Voor alle duidelijkheid: het is niet de bedoeling mijn vast nummer te porten naar voiptiger, enkel gewoon linken. Vroeger ging dat bij betamax gemakkelijk door je nummer op te geven en moest je daarna alleen nog maar bevestigen met bv. een sms om te bewijzen dat het jou nummer was.
Re: Nummerweergave bij Voiptiger
Geplaatst: 25 mei 2016, 23:20
door Goztow
Ik dacht via de online administratie zone een factuur van een telefoonrekening te uploaden.
Re: Nummerweergave bij Voiptiger
Geplaatst: 25 mei 2016, 23:27
door Evergreen
onder "telephony setting" kun je naar "Phone number(s)" en daar naar "External outbound number"
je kunt het nummer dan zelf opgeven en moet er een document bij uploaden (hoeft geen faktuur te zijn is mijn ervaring) dat bewijst dat het nummer van jou is. Bij mij was een printscreen van de onder betamax gekoppelde nummers voldoende.
Vervolgens kan je deze "external outbound numbers" koppelen aan je sip account(s)
Re: Nummerweergave bij Voiptiger
Geplaatst: 26 mei 2016, 19:58
door Spink
Ok, bedankt! Ik heb het juist ingesteld en een screenshot van mijn betamax account erbij gedaan. Juist even getest, maar voorlopig werkt het nog niet. Even afwachten dus...

Re: Nummerweergave bij Voiptiger
Geplaatst: 26 mei 2016, 20:31
door kamiel
Ik had een factuur geüpload en dit werkte volgens mij al nog voor die factuur helemaal was geüpload...
Het werkte dus onmiddellijk. Zo onmiddellijk dat ik mij afvroeg of ze dit wel gecontroleerd hebben.
Re: Nummerweergave bij Voiptiger
Geplaatst: 26 mei 2016, 21:43
door Spink
Heb het nog eens allemaal nagekeken voor de zekerheid en ik moest blijkbaar het ingevoerde nummer ook nog even selecteren in de voip-account settings. Nu werkt alles perfect!
Die factuur is idd maar een formaliteit...