Pagina 1 van 1

Telenet CI+ en Samsung TV geven blokjes (de oplossing)

Geplaatst: 30 apr 2016, 15:29
door JoskeVermeulen
Onlangs heb ik contact opgenomen met Samsung omtrent het regelmatig verschijnen van blokjes waardoor het zeer onaangenaam was om naar digitale TV te kijken van Telenet dmv een CI+ smartcard terwijl mijn bekabeling en kaart volledig in orde waren na enkele testen met een ander toestel op dezelfde aansluiting. Blijkbaar is dit een gekend probleem volgens de technieker (en volgens Google vooral voor de H5XXX en H6XXX serie, in mijn geval de H6410). Nu is deze oplossing eigenlijk vrij simpel maar niet zonder risico.

Als je exact de volgende stappen uitvoert denk ik niet dat het zo'n groot probleem vormt maar ik waarschuw iedereen toch op voorhand:
het verborgen service menu betreden is op eigen risico en hoogstwaarschijnlijke tegen de garantievoorwaarden in, prutsen aan andere instellingen kan als gevolg hebben dat de TV niet goed of niet meer functioneert bij slechte waarden. Je zal mogelijks de beeld- en geluidsinstellingen opnieuw moeten instellen na deze wijziging. Wees eerst ook zeker dat het niet aan je bekabeling en aan je CI+ kaart ligt!

Het verborgen service menu kan je openen door (deze methodes kunnen verschillen per model/serie dus google indien nodig):
- voorzie eerst de TV van de laatste firmware (update deze via wifi/kabel of download deze naar USB via de site)
- TV staat uit
- de volgende knoppen indrukken (ingedrukt houden is niet nodig) Info > Menu > Mute > Power on
- het menu zal automatisch verschijnen bij het opstarten en ga naar SVC > DVB_CI > TS_CLOCK_DELAY_CPU1 en verander 0 naar 1
- herstart de TV en normaal heb je geen blokjes meer

Als je in de toekomst de CI+ kaart wil veranderen moeten deze stappen opnieuw doorlopen worden.

Hopelijk kan ik hiermee nog andere mensen helpen met hetzelfde probleem.
:beerchug:

Re: Telenet CI+ en Samsung TV geven blokjes (de oplossing)

Geplaatst: 17 jul 2016, 11:36
door jakko
Bedankt. Werkte op mijn samsung ue32H6200AWXXN.