Pagina 1 van 3
					
				Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 08:34
				door honda4life
				Hallo iedereen,
Kort maar krachtig, nog iemand problemen met telefonie bij Scarlet?
Vermits hun communicatie op de sociale media zeer beperkt is, weet je gewoon van niks.
3 FritzBoxen zonder telefonie nu (misschien hebben ze doodleuk de wachtwoorden gewijzigd ofzo).
Bedankt
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 10:09
				door tomde
				Hey,
Yep, hier hetzelfde probleem. Authenticatieproblemen 403...
Ik ben al jarenlang Scarlet klant meer dan 10 jaar. Tss communicatie, niet iedereen gebruikt die b-box rommel.
grtz
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 10:13
				door manu
				zone 03 geen problemen
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 10:20
				door tomde
				Hey Manu,
Is jou paswoord verschillend dan dat van je internet abonnement? Gebruik je telefonie via je FritzBox, volledig ingesteld?
Ik zit in de 03 zone. Alleen ben ik een 'oude' klant... 
 
grtz
 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 10:35
				door TanknaT
				Zone 014, geen telefoon vaste lijn Scarlet sinds 01:44 (Fritzbox 7360 v2); lijn OVH is OK
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 11:05
				door seppe
				hier ook telefonie plat(zone 014) met fritzbox 7360 v1
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 11:08
				door philippe_d
				Mensen met Scarlet telefonie problemen:
Graag ook vermelden welke modem je gebruikt voor telefonie:
B-box2? O-box3? Fritzbox?
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 11:14
				door seppe
				zou dit alleen bij scarlet-gebruikers zijn of algemeen bij proximus??
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 12:47
				door tomde
				Ik gebruik een fritzbox 7490. Ims is daar op geconfigureerd.
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 12:51
				door honda4life
				Ondertussen al terug verbinding maar "Cause: Proxy Authentication Required (407)"
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 13:18
				door seppe
				honda4life schreef:Ondertussen al terug verbinding maar "Cause: Proxy Authentication Required (407)"
Wat zou dat betekenen??
p.s.Ik heb nog steeds geen verbinding (zone 014)
 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 13:39
				door philippe_d
				Geen idee, en waarschijnlijk onjuist, gezien je voor scarlet ims geen proxy gebruikt, toch?
Gebruiken jullie VLAN20 voor VoIP, of gewoon via internet (bij Scarlet schijnt beide te werken) ?
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 14:38
				door tomde
				Hey  Philippe
Ik gebruik VLAN 20. Net geprobeerd zonder VLAN, maar hetzelfde resultaat.
Ik heb dan mijn Sagem modem boven gehaald. Daar werkt het wel. Daarna Sagem modem uitgeschakeld. Dan FritzBox terug aangeschakeld. En toen werkte de huidige instellingen zonder aanpassing terug. Maar als je een aanpassing uitvoert op de FritzBox dan niet meer.
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 15:52
				door TanknaT
				Ik gebruik een Fritzbox 7360 v2, die geconfigureerd is «Proximus with TV» en dat is VLAN 20 als ik mij niet vergis. 
 In log telefonie lees ik: "remote site reports reason for error 403".  
Als ik daar op klik, volgende tekst " Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Remote site reports reason for error: [Message]".  This is an event message from the "Telephony" area.  This message is output by the Internet telephony provider.  Contact your Internet telephony provider. Ask what the message means and how to remedy the problem.
Ik ga eens afwachten tot morgen om te zien of het vanzelf opgelost geraakt.  Als het niet ok is morgen, dan zet ik er de OBOX er enkele uren tussen.
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 17:09
				door philippe_d
				TanknaT schreef:Ik gebruik een Fritzbox 7360 v2, die geconfigureerd is «Proximus with TV» en dat is VLAN 20 als ik mij niet vergis.
De instelling «Proximus with TV» heeft geen invloed op de VoIP settings. Deze zorgt alleen dat Internet (PPPoE) VLAN10 gebruikt, en Proximus TV (LAN3+4) gebridged worden naar VLAN30.
Om VLAN20 voor Scarlet te activeren moet je dat zelf instellen:
Telephony > Telephony Numbers > Line Settings > Voice Packets > Use VLAN for Internet telephony > VLAN ID = (20 invullen).
Pas op
Als je VLAN20 gebruikt voor Scarlet, en je hebt nog andere VoIP providers, dan moet je in de account instellingen aangeven dat deze over het Internet moeten registreren (anders proberen ze ook via VLAN20)
Telephony > Telephony Numbers > Voip provider selecteren > Edit > "Always register via an Internet connection" aanvinken.
Voordeel van VLAN20?
- VLAN20 heeft een hogere prioriteit dan Internet
- traffiek via VLAN20 wordt niet beinvloed door de 50/4 snelheids cap op internet
- VoIp traffiek telt niet mee in je internet volume (maakt niets uit gezien onbeperkt)
 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 17:34
				door TanknaT
				Weer wat geleerd.  Ik ga deze instellingen zeker eens bekijken, maar niet veranderen.  Ik gebruik de vaste telefonie van Scarlet alleen voor inkomende gesprekken en bel altijd naar buiten met mijn OVH lijn.   Omdat niemand mijn Scarlet telefoonnummer heeft, wordt daar ook niet veel op  gebeld natuurlijk 

 .
 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 17:53
				door seppe
				Ondertussen werkt het weer terug bij mij....
Ik had iets op facebook  pagina van scarlet gezet hierover en kreeg een bericht terug met de vraag om privé m'n klantennummer door te geven. Ik had dit dus gedaan en toen heb ik nog eens getest of het werkte en ja dus het werkte terug.... 
Je kunt zeggen wat je wil, maar scarlet reageert toch op eventuele klachten....Nu is het vanzelf in orde geraakt.....
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 18:42
				door TanknaT
				Oei, ik heb geen facebook (ja, dat bestaat nog).  Hoe ga ik nu mijn telefonie werkend krijgen.  Wel raar dat ze dat niet algemeen oplossen voor alle klanten 

 .
 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 19:42
				door seppe
				TanknaT schreef:Oei, ik heb geen facebook (ja, dat bestaat nog).  Hoe ga ik nu mijn telefonie werkend krijgen.  Wel raar dat ze dat niet algemeen oplossen voor alle klanten 

 .
 
het is vanzelf terug goedgekomen... zonder enige tussenkomst van scarlet, ik had net mijn klantennummer doorgegeven toen ik nog eens probeerde of het werkte...
 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 19:50
				door seppe
				TanknaT schreef:Oei, ik heb geen facebook (ja, dat bestaat nog).  Hoe ga ik nu mijn telefonie werkend krijgen.  Wel raar dat ze dat niet algemeen oplossen voor alle klanten 

 .
 
http://www.scarlet.be/nl/klantenzone/#contact 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 23 apr 2016, 21:23
				door Fluppeke
				Hier na een restart van de fritz 7360 v1 nog altijd 403 

 . Hebben ze toch het pasw aangepast?
Gebruik vlan 20
OVH werkt gelukkig wel en daarop komen de meeste inkomende gesprekken
 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 12:09
				door Fonske45
				Hallo,
Heb Fritzbox 7490, ook hier werkt de telefonie niet. Zone 03. Foutboodschap: 	Registration of Internet telephone number +323******* failed. Remote site reports reason for error 403. Heb niets veranderd aan de settings. Werk via vlan 20.
Heb geen facebook dus weet ik ook niet of daar een oplossing word aangeboden.
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 12:11
				door seppe
				Ik zie dat telefonie weer niet werkt... Gisterenavond werkte het terug, maar nu weet niet meer... 
Ik ga scarlet contacteren hierover.
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 12:13
				door bambipower
				op scarlet facebook zie ik ook meldingen dat telefonie niet werkt.  Bij mij werkt het wel (postcode 2100)
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 12:22
				door xming
				Zijn ze de resterende klanten aan 't migreren naar ims?
Voor diegene waar voip niet werkt, kunnen jullie eens de gebruikte SIP server posten?
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 12:30
				door Fonske45
				at xming
Bedoel je ims.scarlet.be? VOIP werkt niet bij mij. Waarom?
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 12:44
				door xming
				Fonske45 schreef:at xming
Bedoel je ims.scarlet.be? VOIP werkt niet bij mij. Waarom?
Ah je zat al om ims ipv de oude voip.scarlet.be.
Neem gerust 
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ms#p592582 door en als het nog niet werkt, post dan je instellingen.
 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 13:26
				door honda4life
				Ik "beheer" 3 lijnen.
1 van de 3 werkt weer niet, allen waren ims.
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 13:33
				door seppe
				hier ook ims.scarlet
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 16:33
				door xming
				En werkt het nog met de sagem modem?
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 16:52
				door BertG3
				Klopt. Ims.Scarlet ligt eruit. Ik heb OVH en Scarlet in m'n fritz om telefoons op m'n oude (Scarlet) nummer nog te ontvangen en krijg constant foutmelding.
http://service.avm.de/help/en/FRITZ-Box ... _syslog_72 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 18:00
				door seppe
				momenteel werkt het weer terug hier(zone 014)????!!!!!?????
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 20:28
				door TanknaT
				Bij mij in de zone 014 werkt het nog steeds niet;
info:  ims.scarlet.be; Fritzbox 7360v2; OVH vaste lijn blijft werken.
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 21:24
				door xming
				Heel bizar, ik vond geen probleem in de logs. Ik maak wel geen verbinding via VLAN20, maar via het internet.
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 24 apr 2016, 21:32
				door Fonske45
				Zone 03 postcode 2140 nog steeds error 403. Via vlan 20.
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 25 apr 2016, 14:02
				door honda4life
				Potverdorie... Weer van dat. Het begint nu wel mijn voeten uit te hangen...
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 25 apr 2016, 14:48
				door Fonske45
				Deze morgen factory reset (FB 7490)gedaan. Alles terug mooi ingesteld. Nog altijd error 403.
Gisteren gemaild naar Scarlet, nog geen reactie.
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 25 apr 2016, 18:32
				door TanknaT
				Toen ik vanmorgen keek bleek alles terug te werken.  Dat heeft blijkbaar niet lang geduurd want de rest van de dag opnieuw geen vaste telefoon van Scarlet.  Wel staat er nu, af en toe, een andere foutmelding in het log van de Fritzbox "Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Reason for error: DNS error".  
Ben wel benieuwd of het alleen Fritzbox-gebruikers zijn die problemen hebben.  Heeft iemand daar info over of niet-Fritzbox gebruikers wel of niet vaste telefoon hebben?
			 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 25 apr 2016, 18:49
				door BertG3
				Op mijn Fritz werkt het weer  

 
			
					
				Re: Telefonie werkt niet (23/04)
				Geplaatst: 25 apr 2016, 21:24
				door Fonske45
				Ik krijg mijn telefonie niet meer gestart. Enkele dagen geleden werkte alles nog perfect. Sinds zondag (zaterdag?) lukt het niet meer. Fritzbox 7490 log zegt error 403. Al verschillende keren een factory reset gedaan en alles netjes ingevuld, werkt dus niet.
Help!
Instellingen bijgevoed.