Telefonie werkt niet (23/04)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hier ook nog steeds problemen.
Gewoon afwachten denk ik...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Fonske45
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Momenteel lukt de telefonie weer! :-D
Heb niks aan de instellingen veranderd.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb reactie gehad van scarlet;
Dit weekend heeft er een VOIP migratie plaats gevonden.Dit is voor alle klanten verlopen, buiten voor klanten die hun eigen VDSL modem hebben, meer bepaald voor fritzbox gebruikers.

Fritzbox gebruikers dienen hun modem opnieuw in te stellen met hun VOIP gegevens en dan werkt alles terug.

Het zijn dus dezelfde configuratiegegevens.

Met vriendelijk groet,
Scarlet
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Heb net op mijn fritzbox 7360 factory reset doorgevoerd en daarna terug ingesteld, maar telefonie wil niet werken... :( Pffff

Ik zal nog maar es scarlet contacteren hierover...

het is niet alleen telefonie die niet werkt, maar ik krijg soms ook op digitale tv de melding dat modem niet aangesloten is...Dus is het niet enkel een 'viop- migratie' die ze doorgevoerd hebben, denk ik dan....

Men voert veranderingen uit zonder ook maar de klant hierover te verwittigen en als je andere modem hebt zeggen ze dat ze geen ondersteuning geven stond in de eerste reactie die aankreeg van scarlet: qua klantonvriendelijkheid kan dat tellen, vind ik...Trouwens fritzbox 7360 is toch vdsl2 goedgekeurd door proximus, dacht ik toch.

Maar goed, ik ga nog even aanzien/aanhoren...
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

seppe schreef:Ik heb reactie gehad van scarlet;
Dit weekend heeft er een VOIP migratie plaats gevonden.Dit is voor alle klanten verlopen, buiten voor klanten die hun eigen VDSL modem hebben, meer bepaald voor fritzbox gebruikers.

Fritzbox gebruikers dienen hun modem opnieuw in te stellen met hun VOIP gegevens en dan werkt alles terug.

Het zijn dus dezelfde configuratiegegevens.

Met vriendelijk groet,
Scarlet
Ik snap niet wat voor zin het heeft om dezelfde instellingen opnieuw in te voeren en waarom dit enig verschil zou maken in de werking van de modem. Is er een deskundige die een simpele ziel als ik dit zou kunnen uitleggen. Uiteindelijk verandert er dan toch niets :bang:
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Dat is zo'n typisch antwoord om er snel vanaf te zijn, eerst zeggen dat ze geen ondersteuning geven omdat het een fb is. Daarna herconfigureren met dezelfde gegevens... Het volgende gaat zijn: het ligt aan je installatie; kabels, stekkers enzo en erbij vermeldt als er een technieker moet komen en het ligt aan de binnen installatie komen er extra kosten.... Let maar es op m'n woorden...

Maar goed, ik heb weer een bericht verstuurd :-)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Nog steeds mensen met problemen?

't is hier weer van dat... Ik zal m'n bbox2 maar eens boven halen zeker.
Misschien in de configuratie op de FritzBox proberen IMS te activeren.
Ja het adres is al langer ims.scarlet.be, maar wie zegt dat het protocol dat al was?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

honda4life schreef:Nog steeds mensen met problemen?
Ja hoor, nog steeds geen vaste telefoon van Scarlet.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

hier is het (voorlopig) werkende...

Heb nog wel een antwoord van scarlet gehad op de vraag wat voor configuratiegegevens zij gebruiken voor bbox;

de configuratie gegevens zijnd hetzelfde gebleven. Jouw login en wachtwoord kunnen wij jou niet opnieuw doorgeven. Die zijn jou in het begin toegestuurd. Helaas is het niet mogelijk om deze opnieuw te versturen.
Hieronder geven wij jou de standaard configuratie instellingen nogmaals door;
Voip configuratie:
ims.scarlet.be
Telefoonnummer: het telefoonnummer
gebruikersnaam: de gebruikersnaam voor de telefonie gevolgd door @ims.scarlet.be
Wachtwoord; het wachtwoord voor telefonie
Transport; UDP
Poort; 5060

Internet configuratie; Je moet niet alleen de gebruikersnaam en wachtwoord voor internetverbinding invullen, maar ook de PPP activeren


Wat ze met UDP en PPP bedoelen weet ik niet: Misschien iets voor bbox???


Edit; hier blijft het werken....
Laatst gewijzigd door seppe op 27 apr 2016, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb even de bbox2 getest.
Na tal van updates was de modem eindelijk bruikbaar en "stabiel".
Telefoon was in orde.

Nadien terug de FritzBox aangesloten en verdorie, dat werkt ook terug.
Benieuwd voor hoe lang...

Edit... Niet lang dus
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

seppe schreef:Edit; hier blijft het werken....
En wat heb je dan gedaan of niet gedaan om het werkend te krijgen of heeft Scarlet dit op afstand gedaan?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

seppe schreef:Wat ze met UDP en PPP bedoelen weet ik niet: Misschien iets voor bbox???
Ik zie zoiets staan in de Fritzbox onder Telepfony/Telephone Numbers/ op het 2e tabblad (line settings) onderaan, als je een vinkje plaatst aan "Use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC)"
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

TanknaT schreef:En wat heb je dan gedaan of niet gedaan om het werkend te krijgen of heeft Scarlet dit op afstand gedaan?
eerst back up gemaakt van settings, daarna factory reset en dan restore settings met die back up.
Het werkte niet meteen, maar toen ik de dag nadien van het werk kwam werkte het en het blijft tot hiertoe werken hoewel er foutmeldingen in m'n telephony log staan?!?!?!
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

seppe schreef: hoewel er foutmeldingen in m'n telephony log staan?!?!?!
welke melding staat er dan?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

TanknaT schreef:
seppe schreef:Wat ze met UDP en PPP bedoelen weet ik niet: Misschien iets voor bbox???
Ik zie zoiets staan in de Fritzbox onder Telepfony/Telephone Numbers/ op het 2e tabblad (line settings) onderaan, als je een vinkje plaatst aan "Use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC)"
Dat is het volgens echt niet noodzakelijk hoor.
2/3 lijnen werken hier nu terug... benieuwd hoe lang.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

TanknaT schreef:welke melding staat er dan?
Registration of internet phone number +3214****** failed. Remote sites reports reason for error 403....
Maar het werkt wel....
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Inkomend of uitgaand?
FritzBox kiest gewoon een andere uitgaande provider als je die optie hebt aangevinkt.

Ik heb weer vlaggen op 1 van de 3 lijnen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
bram_
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2016, 19:46

Hey allemaal,

De configuratie is exact hetzelfde als van voor de migratie, echter zijn er (enkel bij Fritzbox gebruikers) toch problemen opgedoken.

Moesten jullie alsnog problemen ondervinden is het aangeraden om even contact op te nemen met ScarletBelgium op Facebook, daar krijg je binnen 24 uur (behalve zondag) reactie van een klein team binnen Scarlet die doorgaans beter op de hoogte zijn dan de grotere groep callcenteragenten.

Indien jullie (dringend) toch willen kunnen bellen dan kan je altijd de Sagem/bbox2/obox3 aansluiten, deze zal de correcte configuratie automatisch ontvangen via Zero Touch Configuration.

Houd zeker je klantnummer bij de hand en eventueel je actuele gegevens die je hebt ingesteld in de fritzbox na de migratie, zodat zij kunnen verifiëren of je de juiste gegevens gebruikt - niemand binnen Scarlet behalve de techniekers kunnen de gegevens doorgeven, maar ze kunnen wel controleren of het juist is. Dit om (duidelijke) veiligheidsredenen.

Met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Bedankt Bram,

Exact hetzelfde? Ik heb toch een beetje m'n twijfels hoor.
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn zeker juist, net als de (bijna?) alle instellingen.
Hoe komt het dat het soms wel een tijd werkt en dan een tijd niet meer (zo heeft het 16 uur goed gewerkt de laatste keer)?
Ik had m'n bbox2 van de zolder gehaald na 2 jaar, en het werkte ogenblikkelijk, werkt die ZTC dan zo snel?
Erna kwamen natuurlijk een firmware upgrade of 2 door.
Ik denk niet dat het de klassieke configuratiegegevens zijn, eerder de ene of de experten parameters die je niet via de webinterface kan instellen zoals bijvoorbeeld timeout,...
Toch bedankt voor de raad.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

bram_ schreef:Hey allemaal,

De configuratie is exact hetzelfde als van voor de migratie, echter zijn er (enkel bij Fritzbox gebruikers) toch problemen opgedoken.

- niemand binnen Scarlet behalve de techniekers kunnen de gegevens doorgeven, maar ze kunnen wel controleren of het juist is. Dit om (duidelijke) veiligheidsredenen.

Met vriendelijke groeten
Bij nader inzien zou het wel kunnnen dat als je telefooninstellingen doet met de wizzard-functie van de Fritzbox, het toestel automatisch enkele instellingen kiest en vraagt aan de aandbieder (die voor de gebruiker niet zichtbaar zijn) en dan is het niet onlogische dat je deze gegevens helemaal opnieuw moet instellen na een factory reset

Ik ga nog een tijdje afwachten alvorens alles te wissen en opnieuw in te stellen omdat ik merk dat de vectoring hier actief is geworden en ik dit proces niet wil verstoren
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
bram_
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2016, 19:46

honda4life schreef:Bedankt Bram,

Exact hetzelfde? Ik heb toch een beetje m'n twijfels hoor.
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn zeker juist, net als de (bijna?) alle instellingen.
Hoe komt het dat het soms wel een tijd werkt en dan een tijd niet meer (zo heeft het 16 uur goed gewerkt de laatste keer)?
Ik had m'n bbox2 van de zolder gehaald na 2 jaar, en het werkte ogenblikkelijk, werkt die ZTC dan zo snel?
Erna kwamen natuurlijk een firmware upgrade of 2 door.
Ik denk niet dat het de klassieke configuratiegegevens zijn, eerder de ene of de experten parameters die je niet via de webinterface kan instellen zoals bijvoorbeeld timeout,...
Toch bedankt voor de raad.
Het fijne weet ik er ook niet van..
De ZTC werkt onmiddellijk zodra de sagem/bbox2/bbox3 sync heeft.
Laatst gewijzigd door bram_ op 02 mei 2016, 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bram_ schreef:Trouwens, als je nog een sagem of bbox2 hebt: Als ie "stuk" is krijg je een bbox3
Bram
Een bbox3 heeft geen VoIP poorten, dus geen oplossing voor bg probleem.
Of bedoel je een "o-box3" ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bram_
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2016, 19:46

philippe_d schreef:
bram_ schreef:Trouwens, als je nog een sagem of bbox2 hebt: Als ie "stuk" is krijg je een bbox3
Bram
Een bbox3 heeft geen VoIP poorten, dus geen oplossing voor bg probleem.
Of bedoel je een "o-box3" ?
Uiteraard, beetje verkeerd van me. De BBox3v/T is identiek aan de obox 3v/T, en heeft dus inderdaad voip poorten, terwijl de normale bbox3/S dat niet heeft.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

bram_ schreef:Het fijne weet ik er ook niet van, ik weet alleen dat we letterlijk die communicatie hebben gekregen.

De ZTC werkt onmiddellijk zodra de sagem/bbox2/bbox3 sync heeft.

Als we via FB wat klantnummers krijgen dan kunnen we verder onderzoeken, maar in Brussel moeten ze altijd concrete voorbeelden hebben..

Trouwens, als je nog een sagem of bbox2 hebt: Als ie "stuk" is krijg je een bbox3. Ik wil niemand op ideeën brengen, maar zo is het dus.
Ik kan je zo 3 klantennummers geven hoor, PM ofzo?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

ik kan je nog wel meegeven dat ik nadat ik mijn fritzboxke terug had ingesteld ook mijn fritzfon helemaal opnieuw geregistreerd heb. Dus bij telephony devices eerst verwijdert en dan helemaal terug opnieuw geregistreerd... Dect-toets indrukken op modem etc etc

Op voorwaarde dat bij overview in menu van fritz!box- telephony groen is: goed ingelogd is met wachtwoorden enzo

Feature 'Caller ID' in menu telephone number-edit telephone number moet zeker 'disabled' staan, want anders kun je niet 'uitbellen' ...

Ik kon opgebeld worden, maar kon zelf niet bellen...
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer

Hier ook problemen. Ondertussen na enkele pingpongmails met de scarlet helpdesk hebben ze me voorgesteld dat ik "hun" modem zou aansluiten. Op mijn aangeven dat ik ze externe toegang en/of wireshark gegevens kan en wil bezorgen werd niet ingegaan. Het lijkt me tijd om op zoek te gaan naar een andere provider als ze dit niet oplossen.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Ik weet niet of je je inloggegevens hebt... Als je die hebt moet het volgens mij lukken...
back up maken van je fritz!box, factory reset, dan restore met gemaakte back up, Als bij overview van fb het bolletje naast telephony groen is ben je goed ingelogd. Is het niet groen dan kun je ze proberen handmatig in te vullen. Er is hier op userbase volgens mij nog een topic over de je juiste instellingen, maar als het voordien werkte met de instellingen met de gemaakte back-up zal het inloggen wel goed komen...

ik neem aan dat je een dect-telefoon gebruikt(in mijn geval fritzfon): die in de fritzbox staat verwijderen en dan je dect-telefoon opnieuw registreren.
Zo is het bij mij gelukt, alleen ik had een bepaalde feature (caller ID) niet goed staan, moet disabled staan.

Succes
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Zo heb ik het getest maar zonder succes, uit ellende dan maar eens een SIP-client op de computer geprobeerd.
Ook hier weet je niet écht of je instellingen juist staan tot in detail, of dat het probleem nu extern is.

We lijken toch op hetzelfde te eindigen, incorrect password (= error 403?).
Ik ben er met volle overtuiging zeker van dat ik het juiste wachtwoord gebruik, misschien toch maar eens navragen (alle wachtwoorden anders?).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik denk dat Scarlet eens serieus moet nadenken over een paswoord recovery tool op hun web portaal. Nu is het een zootje met al die verschillende logon's en paswoorden.

Ideaal zou zijn:
  • inloggen via je "Mijn Scarelt" username (e-mail adres) en paswoord.
  • Hier zou je het volgende moeten kunnen (self-service):
    • PPPOE logon te weten komen, en PPPoE paswoord resetten.
    • mailbox logon krijgen en webmail paswoord instellen.
    • idem voor jouw webruimte.
    • VoiP logon opvragen (samen met alle nodige VoIP settings), en VoIP paswoord resetten.
  • Na het resetten van PPP en VoIP paswoord, zal ZTC de nodige wijzigen aanbrengen (push) in de Sagem/B-box2/O-box3
Andere gebruikers (fritzBox) kunnen dit dan manueel instellen, zonder die zever dat een technieker moet langskomen om jouw het paswoord eigenhandig te komen geven. Dat zou niet alleen frustratie verminderen bij de users, maar ook een hoop werk besparen bij Scarlet (callcenter medewerkers, onnodig techniekers op pad sturen, ...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

scarlet schreef: Dit weekend heeft er een VOIP migratie plaats gevonden.Dit is voor alle klanten [vlot] verlopen, buiten voor klanten die hun eigen VDSL modem hebben, meer bepaald voor fritzbox gebruikers.

Fritzbox gebruikers dienen hun modem opnieuw in te stellen met hun VOIP gegevens en dan werkt alles terug.
Het zijn dus dezelfde configuratiegegevens.
Wat kan er tijdens zo'n "VoIP migratie" verkeerd gelopen zijn, zo dat FritzBox klanten deze problemen ondervinden.
  • Misschien heeft Scarlet sommige VoIP paswoorden veranderd? Zoals we weten heeft Scarlet een policy geintroduceerd, waarbij een gebruiker verschillende logons/paswoorden krijgt (PPP, VoiP, mail, My Scarlet). Bij sommige gebruikers was dit nog niet het geval.
    Heeft Scarlet deze gebruikers nu ook omgezet?
  • Een "migratie" kan betekenen dat ze nu op een andere server zitten. Maar met behoud van de oude domain naam. Betreft het hier een IP change, die nog niet door alle DNSsen gepropageerd is?
    MIsschien helpt het hier om het IP adres in te brengen bij registrar (80.200.255.199?) in plaats van ims.scarlet.be?
Nog andere zaken wat we kunnen proberen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

philippe_d schreef:
scarlet schreef: Dit weekend heeft er een VOIP migratie plaats gevonden.Dit is voor alle klanten [vlot] verlopen, buiten voor klanten die hun eigen VDSL modem hebben, meer bepaald voor fritzbox gebruikers.

Fritzbox gebruikers dienen hun modem opnieuw in te stellen met hun VOIP gegevens en dan werkt alles terug.
Het zijn dus dezelfde configuratiegegevens.
Wat kan er tijdens zo'n "VoIP migratie" verkeerd gelopen zijn, zo dat FritzBox klanten deze problemen ondervinden.
  • Misschien heeft Scarlet sommige VoIP paswoorden veranderd? Zoals we weten heeft Scarlet een policy geintroduceerd, waarbij een gebruiker verschillende logons/paswoorden krijgt (PPP, VoiP, mail, My Scarlet). Bij sommige gebruikers was dit nog niet het geval.
    Heeft Scarlet deze gebruikers nu ook omgezet?
  • Een "migratie" kan betekenen dat ze nu op een andere server zitten. Maar met behoud van de oude domain naam. Betreft het hier een IP change, die nog niet door alle DNSsen gepropageerd is?
    MIsschien helpt het hier om het IP adres in te brengen bij registrar (80.200.255.199?) in plaats van ims.scarlet.be?
Nog andere zaken wat we kunnen proberen?
De paswoorden aanpassen zou bergen problemen opleveren met ZTC die z'n werk niet doet.
Registrar aanpassen werkt ook niet.

M'n bbox2 deed het ook niet meer, dan maar reset gedaan, ZTC deed het niet...
Scarlet hulppagina's zijn ook behoorlijk magertjes...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Wat kan er allemaal gebeurd zijn tijdens migratie:
- behoud van hostname maar IP is gewijzigd, mogelijks door split view DNS is voor vlan20 en extern, zelfs split view per groepen van klanten die verbonden zijn via vlan20
- verschillende source based routing voor groepen van klanten via vlan20
- verschillende DNAT voor groepen van klanten via vlan20

Na de migratie van mijn voip (van voip.scarlet.be naar ims.scarlet.be via internet en niet vlan20) had ik toch 2~3 dagen nodig door alle combinaties geprobeerd te hebben om te kunnen registreren.

Ik hoop dat deze migratie over van het oude systeem naar ims gaat en niet nog een nieuw systeem.

Als dit inderdaad het geval is dan kunnen jullie eens de volgende proberen:
  • - registreren via het internet en niet via vlan20 (enige manier om (bijna) zeker te zijn dat je niet een andere DNS view/source routing/DNAT toegepast krijgt)
    Volgende velden moeten allemaal correct ingeveuld zijn anders krijg je 403
    - username is +32xxxxxxxx
    - auth-username: [email protected] (is pppoe username bij mij)
    - password, probeer alle wachtwoorden die je kent
    - realm/domain/from domain/proxy: ims.scarlet.be
    - From User: +32xxxxxxxx (heel belangrijk, zonder dit krijgt je altijd 403, zelfs als user/pass correct zijn)
Hier is een template voor diegene die freeswtich wilt uitproberen http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ms#p592582
tomde
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Hey,

Ik heb nog wat aan het prutsen geweest. Ik weet niet of het toeval is. Maar als ik volgende optie activeer in de Fritz!Box 7490:

"Provider does not support REGISTER-fetch" (firmware 6.31)

De overige instellingen doe ik zoals xming of seppe hebben uitgevoerd. Je kan dit het best testen door de VSDL2 connectie opnieuw te verbinden (Reconnect). Of je Fritz!Box helemaal opnieuw starten.
Ik heb ook een bericht gestuurd naar Scarlet via FB, maar ik weet niet of zij iets hebben aangepast.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Inderdaad, dat werkt! Ik had het in het verleden al eens geprobeerd maar niet op deze manier:
vinkje aanzetten, instellingen bewaren, account uitschakelen, account inschakelen.

Gewoon het vinkje zetten is dus blijkbaar niet voldoende om (ogenblikkelijk) resultaat te zien.
Instellingen worden dus niet ogenblikkelijk geladen toegepast blijkt.

Upgrade of downgrade voor Scarlet :bang:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Ik denk dat tomde het heeft gevonden.
A REGISTER operation performing a Fetching Bindings (i.e., no Contact header field is present in the request)
Met dit aan stuur je een REGISTER zonder contact dus ook zonder from-user (zie mijn vorige post) en dan krijg je idd 403.
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

En ook bij mij werkt deze oplossing. :banana:
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

tomde schreef: Ik heb nog wat aan het prutsen geweest. Ik weet niet of het toeval is. Maar als ik volgende optie activeer in de Fritz!Box 7490:
"Provider does not support REGISTER-fetch" (firmware 6.31).
Dat is inderdaad de clue!
Ik was al van plan om dit deze avond te posten (maar tomde was mij voor) :-)

Ik las op het Franstalig Forum 2 posts (deze en deze) waar duidelijk vermeld was dat volgende opties aangetikt moeten worden:
  • Use Internet telephone number for registration
  • Provider supports MWI (RFC 3842)
  • Provider does not support REGISTER-fetch
(de 2de optie is niet zo belangrijk, dat gaat gewoon over "message waiting indicator" - een melding als er nog een onbelsuisterde voicemail wacht.)

Hiermee is hopelijk het probleem opgelost. Ik heb zowel Scarlet als AVM hierover geïnfomeerd.

Voor users met een anderstalige Firmware, het gaat over deze opties:
  • Utiliser le numéro d'appel Internet pour s'enregistrer
  • Le fournisseur ne prends pas en charge REGISTER fetch
  • Internetrufnummer für die Anmeldung verwenden
  • Der Anbieter unterstützt kein REGISTER-fetch
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Wie komt er op het uit te vissen...

Jammer was er zelf bijna, alleen dat "herladen" was me ontgaan.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tomde
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

ik ben blij, dat ik iets heb kunnen bijdragen. :-D Dit forum heeft me voor het gebruik van de Fritz!Box toch al veel verder geholpen. :-)
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer
Contacteer:

We zijn dit probleem momenteel verder aan het onderzoeken. De informatie die door Philippe_d aangeleverd werd betreffende de REGISTER-Fetch instelling wordt ook nagekeken.

Er is inderdaad een VoIP migratie gebeurd waardoor Fritz!box gebruikers hun telefonie opnieuw moeten instellen. Aanmeldgegevens (SIP [email protected]/password) zijn niet gewijzigd en de instellingen voor het SIP domein: ims.scarlet.be, Protocol: UDP, Poort: 5060 blijven hetzelfde.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”