Dellmont/Betamax: freedays afgeschaft voor BE

bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Evergreen schreef:hotvoip is blijkbaar de eerste(?) Betamax kloon die naar "normale" tarieven terugkeert: 1 cent voor vaste en 1,5 cent voor mobiele lijnen

http://voip-comparison.com/rateshistory?country=22 (overigens interessante link, ook voor andere landen of om de dagelijkse veranderingen te zien)
prijzen werden vorige maand aangepast, in allerijl, vermoedelijk na een hoge inkomende factuur.
Mogelijks is er een fout opgetreden ergens zodat ze nu even uitproberen met 1 deelfirma en was het uiteindelijk toch een 'fout' en keren ze hopelijks allemaal terug.
Een andere denkpiste is dat ze de prijzen wel wilden verhogen en dit eerst even zo doen om wat geld te recupereren om dan terug te zakken
limb
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 nov 2010, 00:05
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Blijkbaar hebben dus niet alle Betamax/Dellmont clones hun prijzen verhoogd.

Voiplip.com http://www.voiplip.com/
  • Belgium (FIX ) € 0.010 € 0.012
    Belgium (MOB ) € 0.020 € 0.024
Ze bieden ook een call back aan: even kort bellen naar een NL of UK nummer (zonder kosten, want er wordt niet opgenomen), en je wordt teruggebeld, waarna je het nummer van de bestemming kan intoetsen.

enz ...
Ik raad jullie momenteel Voiplip.com NIET aan. Heb vorige week twee nieuwe accounts aangemaakt, Men kan de accounts niet gebruiken om op de portal aan te loggen, passwoord reset werkt niet, men kan niet aanloggen met de voipsoftclient op de pc en ze reageren niet op een support request. :bang:
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

een tikkeltje off-topic: sinds deze middag zijn ook de tarieven van localphone (niet betamax) aangepast.
Vroeger voor alle landlines: 1,1 cent zonder BTW. Vandaag 2,1 tenzij het gaat om proximus, waar het meteen 7 cent is (ook landline)...

Category Locality / Network Price / min (Exc VAT) Price / min (Inc VAT†)
Landlines All Other Landlines 2.1c 2.5c
Proximus 7c 8.4c
Mobiles All Other Mobiles 2.1c 2.5c
Other 32c 38.4c
Special Services All Numbers 3.7c 4.4c

(bron: http://www.localphone.com/call/belgium)
Ineens weten we ook waar de prijsverhoging bij dellmont vandaan komt.
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb ondertussen een mail gekregen van het BIPT waarin de oorzaak van dit hele verhaal wordt toegelicht.
Die prijsverhogingen zijn blijkbaar het gevolg van een recente wijziging in de facturatie van de vaste gespreksafgiftetarieven (die tarieven zijn betaald tussen operatoren, maar hebben ook een impact op de eindgebruikerstarieven).

De gespreksafgiftetarieven voor oproepen van buiten de EU naar België zijn recent verhoogd. Het BIPT heeft aan de vaste operatoren toegestaan om niet-gereguleerde gespreksafgiftetarieven te factureren voor oproepen van buiten de EU. Naar wij weten heeft alleen Proximus momenteel een dergelijke mechanisme toegepast (vanaf 1 april 2016).

In de praktijk zou de tariefdifferentiatie alleen maar van toepassing moeten zijn wanneer de "country code" van de CLI geen deel uitmaakt van de country codes van de EU. Zie in verband daarmee de mededeling van Proximus (i.e. een wijziging van zijn referentieaanbod voor vaste gespreksafgifte): http://www.proximuswholesale.be/dam/cdn ... lished.pdf/Addendum_20_BRIO-published.pdf Zie ook onze marktanalyse betreffende vaste gespreksafgifte (§ 178): http://www.bipt.be/nl/operatoren/teleco ... van-h-3144

We wijzen overigens erop dat een dergelijke differentiatie momenteel niet is toegestaan voor de mobiele operatoren, maar dat het BIPT een soortgelijke mogelijkheid heeft voorgesteld in zijn recent ontwerp van marktanalyse voor mobiele gespreksafgifte ((§§ 358-365):http://www.bipt.be/nl/operatoren/teleco ... -netwerken
stevenv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2007, 12:51
Locatie: Gent
Contacteer:

Interessant om weten is misschien ook dat LocalPhone een verschil maakt tussen Proximus en andere operatoren, maar daarbij enkel kijken naar de prefix van het telefoonnummer. Een nummer dat van Proximus naar Telenet is geporteerd (zoals zoveel nummers) wordt aan het Proximus tarief aangerekend. Ik ben zelf van FreeVoipdeal naar LocalPhone gegaan, maar ben nu wel lelijk de sigaar.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Evergreen schreef:Ik heb ondertussen een mail gekregen van het BIPT waarin de oorzaak van dit hele verhaal wordt toegelicht.
Die prijsverhogingen zijn blijkbaar het gevolg van een recente wijziging in de facturatie van de vaste gespreksafgiftetarieven (die tarieven zijn betaald tussen operatoren, maar hebben ook een impact op de eindgebruikerstarieven).

De gespreksafgiftetarieven voor oproepen van buiten de EU naar België zijn recent verhoogd. Het BIPT heeft aan de vaste operatoren toegestaan om niet-gereguleerde gespreksafgiftetarieven te factureren voor oproepen van buiten de EU. Naar wij weten heeft alleen Proximus momenteel een dergelijke mechanisme toegepast (vanaf 1 april 2016).

In de praktijk zou de tariefdifferentiatie alleen maar van toepassing moeten zijn wanneer de "country code" van de CLI geen deel uitmaakt van de country codes van de EU. Zie in verband daarmee de mededeling van Proximus (i.e. een wijziging van zijn referentieaanbod voor vaste gespreksafgifte): http://www.proximuswholesale.be/dam/cdn ... lished.pdf/Addendum_20_BRIO-published.pdf Zie ook onze marktanalyse betreffende vaste gespreksafgifte (§ 178): http://www.bipt.be/nl/operatoren/teleco ... van-h-3144

We wijzen overigens erop dat een dergelijke differentiatie momenteel niet is toegestaan voor de mobiele operatoren, maar dat het BIPT een soortgelijke mogelijkheid heeft voorgesteld in zijn recent ontwerp van marktanalyse voor mobiele gespreksafgifte ((§§ 358-365):http://www.bipt.be/nl/operatoren/teleco ... -netwerken
Dank voor de verduidelijking.
Gezien de Dellmontgroep binnen de EU (lux) zit maar zij enkel wereldwijde toegangstarieven publiceren en toepassen zijn de EU inwoners hiervan dus de dupe
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

stevenv schreef:Interessant om weten is misschien ook dat LocalPhone een verschil maakt tussen Proximus en andere operatoren, maar daarbij enkel kijken naar de prefix van het telefoonnummer. Een nummer dat van Proximus naar Telenet is geporteerd (zoals zoveel nummers) wordt aan het Proximus tarief aangerekend. Ik ben zelf van FreeVoipdeal naar LocalPhone gegaan, maar ben nu wel lelijk de sigaar.
voiptiger heeft een zeer vergelijkbaar aanbod met dat van localphone (vóór de prijsopslag) met bovendien een facturering per seconde. De service lijkt op het eerste gezicht vergelijkbaar. Zij beweren zelf dat de prijsverhogingen van proximus niet gelden voor hen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

limb schreef:
philippe_d schreef:Blijkbaar hebben dus niet alle Betamax/Dellmont clones hun prijzen verhoogd.

Voiplip.com http://www.voiplip.com/
  • Belgium (FIX ) € 0.010 € 0.012
    Belgium (MOB ) € 0.020 € 0.024
Ze bieden ook een call back aan: even kort bellen naar een NL of UK nummer (zonder kosten, want er wordt niet opgenomen), en je wordt teruggebeld, waarna je het nummer van de bestemming kan intoetsen.

enz ...
Ik raad jullie momenteel Voiplip.com NIET aan. Heb vorige week twee nieuwe accounts aangemaakt, Men kan de accounts niet gebruiken om op de portal aan te loggen, passwoord reset werkt niet, men kan niet aanloggen met de voipsoftclient op de pc en ze reageren niet op een support request. :bang:
En niet vergeten... De tarieven zijn ook aangepast
Belgium (FIX ) € 0.089 € 0.107
Belgium (MOB ) € 0.021 € 0.025
Bye, Maurice
https://on4bam.com
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

In de praktijk zou de tariefdifferentiatie alleen maar van toepassing moeten zijn wanneer de "country code" van de CLI geen deel uitmaakt van de country codes van de EU.
Als je dus het nummer van je Belgische vaste of mobiele telefoon gebruikt als Caller ID zouden de hogere tarieven niet van toepassing mogen zijn?

Overigens is er nog steeds één dienst van Dellmont waar de tarieven niet zijn verhoogd: https://www.hotvoip.com

Code: Selecteer alles

Destination	       EUR/min	Inc. VAT

Belgium (Landline)	€ 0.010	€ 0.012
Belgium (Mobile)	  € 0.015	€ 0.018
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik zou toch opsplitsen dan:

Code: Selecteer alles

Rebvoice mobiel: €0,005
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

heist_175 schreef:Ik zou toch opsplitsen dan:

Code: Selecteer alles

Rebvoice mobiel: €0,005
hoezo opsplitsen, het gaat hem om de prijs van de connectie naar een vaste lijn die buiten 1, voor alle dellmonts naar 0,05€ gegaan is.
En voor de verhoging had ge freedays of moest ge 0,02€ betalen als ze op waren.
Laatst gewijzigd door bruma op 23 mei 2016, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

En dus ook de zoektocht naar alternatieven :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bruma schreef: Gezien de Dellmontgroep binnen de EU (lux) zit maar zij enkel wereldwijde toegangstarieven publiceren en toepassen zijn de EU inwoners hiervan dus de dupe
Tweemaal de dupe, wij betalen - in tegenstelling tot gebruikers buiten de EU - ook nog eens BTW :wink: .

Eigenlijk zou het niet mogen uitmaken waar de gebruiker van een Dellmont servcie zich bevindt: gezien de Dellmontgroep binnen de EU (lux) zit, bieden zij van binnen de EU de gesprekken aan bij Proximus, toch?
Toch een rare regeling, die "gespreksafgiftetarieven" ...
Evergreen schreef:Interessant om weten is misschien ook dat LocalPhone een verschil maakt tussen Proximus en andere operatoren, maar daarbij enkel kijken naar de prefix van het telefoonnummer
Met "prefixen" bedoel je de "nummerblokken" die aan verschillende operatoren werd toegekend?
Ik denk inderdaad dat de grote meerderheid van Telenet klanten een geporteerd nummer hebben (ex Proximus). Ik zie maar heel weinig echte Telenet nummers (uit de Telenet nummerblokken), tenzij bij volledig nieuwe triple play abonnees ..
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Intussen zijn de tarieven van Voiptiger naar vaste lijnen ook gestegen van 0,013 naar 0,0175.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Klopt. Sinds 1 juni is de prijsverhoging doorgevoerd. Vaste lijnen zijn nu duurder dan mobiele (behalve naar Lycan nummers).Ook van voiptiger geen bericht gekregen van de prijsverhogingen...
EasyDone
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 feb 2004, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Bij localphone https://www.localphone.com/call/belgium is vooral de prijs van proximus (voor landlijnen) hoog.
Zou proximus de boosdoener zijn (en middelen de voipbusterclonen de prijs voor vaste lijnen)?

Gelden er geen maximale intercarrier tarieven?

Zeker een partij als Proximus zou toch een maximaal tarief opgelgd gekregen moeten hebben (vanwege aanmerkelijke marktmacht)?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Misschien eerst eens de topic doorlezen?
  • - enkele post hierboven is al gemeld dat de proximus tarieven bij localphone verhoogd zijn
    - en ook de reden (verhogen van "gespreksafgifte tarieven" afkomstig uit het buitenland)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
EasyDone
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 feb 2004, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Dat ware inderdaad beter geweest.
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hotvoip blijk nu 0.015 vast en 0.02 mobiel te zijn
ik heb net een acound aangemaakt van buiten de eu en dan moet je geen btw betalen dat schild ook weer een klein beetje
alleen nog even worstelen om de clip mee te kunnen sturen
bestaat er ergens een "handleiding" om de dialrules te definieren ?
ik heb nu al 3 isp weepee voor inkomende gesprekken freevoipdeal voor mobiel belgie en hotvoip voor vast belgie
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Bij HotVoip zie ik hier:

Code: Selecteer alles

Destination          EUR/min   Inc. VAT

Belgium (Landline)   € 0.015   € 0.018
Belgium (Mobile)     € 0.015   € 0.018
Lijkt dus de moeite niet om FreeVoipDeal nog te gebruiken.
Opgelet met BTW-fraude: u stelt zich bloot aan strafrechtelijke vervolging! :judge: :nono:
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

als venootschap moet je geen btw betalen aan een buitenlandse venootschap alleen laat die site die mogelijkheid niet toe

bestaat er ergens een handleiding om een dials rules in te stellen bij een fritzbox 7390 ? nu wordt het wel wat ingewikelder met freevoipdeal met zijn vrie dagen voor buitenland en belgische gsm hotvoip voor belgie vast
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

blijkt dat er nieuwe voip speler te zijn maga voip https://www.megavoip.com/dashboard
0.001 bellen naar vast belgie 0.01 naar mobiel belgie
heeft iemand hier al ervaring mee ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zier er goed uit, geen freedays, maar wel zeer lage tarieven naar België (landline)
Geen connection fee.

Nog geen ervaring, maar kwalitiet zal dezelfde zijn als de andere gekende Dellmont labels, neem ik aan.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Ik zie toch wel Connection fee staat


Sent from my iPhone using Tapatalk
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

hardyscript schreef:Ik zie toch wel Connection fee staat


Sent from my iPhone using Tapatalk
zoals we hierboven reeds melden:
-) kijk je met een gsm dan staat er een connectiekost
-) kijk je met een laptop dan staat er geen connectie kost
-) doe je een gsm desktopversie dan is er ook geen connectiekost
-) ga je kijken onder de help dan staat er een connectiekost bij phone2phone
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

en wat is het dan ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heeft iemand een voorbeeld hoe je dial rules insteld op een fritzbox 7390 ?
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Heeft er nu iemand ondertussen al megavoip getest en die de willekeurige connection fee van hierboven kan verduidelijken? Wat is het nut van een mobiele variant die wel een fee toont en de desktop versie niet...
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Nadat mijn belkrediet bij FreeVoipDeal volledig op was, heb ik nu een account aangemaakt bij MegaVoip.
Er wordt (via SIP) géén connectiekost aangerekend

Zopas een test oproep gedaan naar mijn GSM:
  • duur: 01:04 minuten
    prijs: € 0.020
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Toch raar dat die ook onder de "Dellmont" vleugels zit.

Edit : ondertussen abonnement aangegaan en mee in de Fritzbox gezwierd. Tot nu toe heb ik geen connectiekosten vastgesteld en is ie volledig in lijn met de vroegere Dellmont providers die ik had/heb.
Laatst gewijzigd door petrol242 op 04 aug 2016, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

grace schreef:heeft iemand een voorbeeld hoe je dial rules insteld op een fritzbox 7390 ?
Eerst stel je het nummer in dat je voor alle gesprekken zou gebruiken. Daarna ga je uitzonderingen opgeven. Uiteraard configureer eerst de providers waar je een abbo hebt.

Ga dan naar je telefoontoestel en selecteer daar het nummer dat je globaal gaat gebruiken.
2.png
Ga dan naar "Call Handling" - "Dialing Rules"
Voeg een nieuwe "Dialing Rule" toe
3.png
Bij "Telephone Number" kan je een strikt nummer ingeven of een range. Zo heb ik bijvoorbeeld een ander provider om naar buitenlandse nummers te bellen en heb ik "00" ingegeven. "Connect via" dan nog aangeven welk intern nummer (lees provider) je wil gebruiken en voila.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Vanaf vandaag zijn de afgiftetarieven voor vaste telefonie zeven keer lager dankzij regulatie van het BIPT: 0,092 eurocent per minuut in plaats van gemiddeld 0,7 eurocent. Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2805293

Misschien betekent dit wel dat de freedays binnenkort terug geldig zullen zijn voor Belgische vaste lijnen.
EasyDone
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 feb 2004, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Geldt dit alleen voor Europese providers?
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

mega voip heeft zijn prijs 2 weken geleden aangepast
van 0.1 naar 0.5 cent/minuut voor belgie voor nederland 0.33 toch raar
dus van bijna gratis naar toch net iets meer betalen
iemand weet van een andere die het dan weer beter doet ?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik denk dat het nog altijd de beste is:

Afbeelding

Afbeelding
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

megavoip is nog steeds:
Belgium (Landline) € 0.005 € 0.006
Belgium (Mobile) € 0.012 € 0.015
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

de provider "panggilanmalaysia" is dat ook een lid van de delmonte groep ?
ik heb net een acount aangemaakt en hij kende mijn username al en die was van de delmonte groep
deze lijkt dan weer goekoop om naar een belgische gsm te bellen (voor zolang het duurt natuurlijk)
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Code: Selecteer alles

About Us
PanggilanMalaysia is a service from DELLMONT SARL
Customerservice
Disclaimer: DELLMONT SARL does not take responsibility, or endorses the content of external hyperlinks on this site.
PanggilanMalaysia's Credit Card payments will appear as DELLMONT on your bank or card statement.
DELLMONT Sarl
3a, Val Sainte Croix
L-1371 Luxembourg
Luxembourg
Bron: http://www.panggilanmalaysia.com/about
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Ik weet niet of ik dit in de juiste thread plaats, moderator, zo niet: verplaats dit gerust naar waar het beter op zijn plaats staat.

Gewoon ter info.

Ik heb net iets meer dan 3 jaar geleden mijn Dellmont-VOIP-krediet opgeladen: ik heb 100 euro betaald voor 107 euro belkrediet bij PanggilanMalaysia.

Dit is wat ik per maand betaal aan telefonie:
1,50 euro: vaste lijn bij OVH (ik neem een iets hoger bedrag als marge) (gebruikt om gratis te bellen naar vaste lijnen vooral in België maar ook naar andere EU-landen)
2,75 euro: maandelijkse kost PanggilanMalaysia (100 euro vooraf betaald, natuurlijk met het risico dat de tarieven zouden kunnen veranderen) (gebruikt om te bellen naar mobiele telefoons in België maar ook naar gsm's in Nederland, Duitsland en Frankrijk)
5,50 euro: maandelijkse kost JIM Mobile (opladen per 10 euro) (ik probeer zo weinig mogelijk de gsm te gebruiken)

Gemiddelde maandelijkse kost: 9,75 euro (en dit is echt een maximum). Hierin zitten alle telefoongesprekken van mijn gezin en van mij (vast, waaronder geregeld buitenlandse gesprekken binnen de EU), mijn telefoontjes (mobiel) en af en toe wat mobiele data.

Omdat ik opnieuw mijn belkrediet bij een Bètamax-provider dien op te laden, heb ik nog even alle providers van hierboven onderzocht. Ik kom bij twee mogelijkheden uit voor mobiel bellen (want OVH voor vast), vooral binnen België:
  • PanggilanMalaysia: geen (!) connectiekost; vast 1,45 cent; mobiel 0,89 cent; prijs wel altijd per begonnen minuut; interessant weetje: gesprekken (alleen naar mobiel?) tot ongeveer 1,5 seconden worden niet gefactureerd, dus op iemands voice mail uitkomen en snel neerleggen is gratis!
  • CosmoVOIP: connectiekost 3,9 cent; vast 1,2 cent; mobiel 0,6 cent; goedkoper dan PanggilanMalaysia bij gesprekken van minimum 5 minuten
Alle andere Bètamax-providers komen volgens mij duurder uit door de connectiekost, maar dat is raar: ook bij PanggilanMalaysia wordt een connectiekost aangekondigd, die echter niet geïnd wordt?!

Verder vind ik het overzicht op progx.ch niet meer kloppen, bijvoorbeeld de info over CosmoVOIP op progx.ch komt niet overeen met die op de website van CosmoVOIP. En de connectiekost blijkt er ook niet duidelijk uit, vind ik.

Zoals hierboven geschreven: dit is gewoon ter info, maar feedback is altijd welkom. En, moderator, nogmaals: als dit niet in de juiste thread staat, verplaats het dan gerust. Bedankt!
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Ik gebruik https://www.megavoip.com, ook van Delmont, in Belgïe 0,012 naar vast, 0,016 naar mobiel btw inbegrepen, geen connectie kosten.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”