Inzicht berekening Advice Of Charge gesprek
Geplaatst: 30 maa 2016, 09:02
Beste,
We hebben een ISDN telefooncentrale met daarin een taxatiemodule gebaseerd op het AOC (Advice Of Charge) protocol.
Dit hebben we laten activeren omdat er verteld was dat de AOC kost van een gesprek gebaseerd was op het standaard proximus tarief.
Nu was het de bedoeling om exports uit de centrale met alle gesprekken inclusief duur en kost in te lezen in ons facturatiepakket om zo doorfacturatie te doen van bepaalde lijnen.
Ondertussen slagen we er in om de exports in te lezen maar spijtig genoeg zijn de kosten van een gesprek doorgegeven via het AOC protocol niet te herleiden naar het basistarief of één ander van de vele proximus tariefplannen.
Via de commerciële kanalen en contactpersonen van proximus geraak ik niet aan het antwoord op de vraag naar transparantie betreffende berekening gesprekskost via AOC. Steeds wordt ik finaal doorverwezen naar de online beschikbare tools om gesprekskosten te raadplegen.
Analyse van de bestaande gesprekskosten uit onze telefooncentrale maken mij niet veel wijzer. Ik heb de indruk dat de prijs berekend is op heel oude tarieven toen er nog een (groot) verschil was tussen piek en dal. De documentatie van 2003 (!) over AOC op de website van proximus (https://www.proximus.com/en/group/gover ... nformation maken mij niet echt hoopvol.
Bij deze nog een laatste poging via userbase:
Wordt het AOC-protocol nog ondersteund door Proximus?
Kan er iemand inzicht geven in de juiste berekening? Op welke tarieven is AOC gebaseerd.
Alvast bedankt !
We hebben een ISDN telefooncentrale met daarin een taxatiemodule gebaseerd op het AOC (Advice Of Charge) protocol.
Dit hebben we laten activeren omdat er verteld was dat de AOC kost van een gesprek gebaseerd was op het standaard proximus tarief.
Nu was het de bedoeling om exports uit de centrale met alle gesprekken inclusief duur en kost in te lezen in ons facturatiepakket om zo doorfacturatie te doen van bepaalde lijnen.
Ondertussen slagen we er in om de exports in te lezen maar spijtig genoeg zijn de kosten van een gesprek doorgegeven via het AOC protocol niet te herleiden naar het basistarief of één ander van de vele proximus tariefplannen.
Via de commerciële kanalen en contactpersonen van proximus geraak ik niet aan het antwoord op de vraag naar transparantie betreffende berekening gesprekskost via AOC. Steeds wordt ik finaal doorverwezen naar de online beschikbare tools om gesprekskosten te raadplegen.
Analyse van de bestaande gesprekskosten uit onze telefooncentrale maken mij niet veel wijzer. Ik heb de indruk dat de prijs berekend is op heel oude tarieven toen er nog een (groot) verschil was tussen piek en dal. De documentatie van 2003 (!) over AOC op de website van proximus (https://www.proximus.com/en/group/gover ... nformation maken mij niet echt hoopvol.
Bij deze nog een laatste poging via userbase:
Wordt het AOC-protocol nog ondersteund door Proximus?
Kan er iemand inzicht geven in de juiste berekening? Op welke tarieven is AOC gebaseerd.
Alvast bedankt !