Pagina 1 van 1

updaten BBox3

Geplaatst: 22 maa 2016, 14:51
door Zeuske
hey,

Mijn ouders hebben een BBox3 en die zit nog op versie 6.1.x.x.x.x) Mijn bbox3 zit op versie 10.x.x.x.x (de allerlaatste versie) bij mij doe hij de update automatisch maar bij mijn ouders niet blijkbaar. wat kan ik eraan doen om hem toch de allerlaatste versie te geven

Ik heb hem al gereset ( naar defaut gezet maar hij doe niets (hij wilt hem niet updaten...

Re: updaten BBox3

Geplaatst: 22 maa 2016, 16:49
door nickz
De firmware wordt automatisch geüpdatet. Waarschijnlijk heb jij een b-box3/T (Technicolor) en je ouders een b-box3/S (Sagemcom). Wat is de reden dat je hem wil updaten? Ondervind je problemen? Indien niet: if it ain't broke, don't fix it :wink:

Re: updaten BBox3

Geplaatst: 22 maa 2016, 16:53
door nolfie
laatste versie firmware BBox3 /S

Code: Selecteer alles


6.28.221A

Via de User-login kan je sowieso de FW niet manueel pushen...

Re: updaten BBox3

Geplaatst: 23 maa 2016, 10:27
door Zeuske
Hey

bedankt voor uw antwoord

Maar het is wel degelijk de zelfde BBox3 namelijk Bbox3/T Dus de software versie is bij mij : 10.A.0.D.FJ

Wel die bbox3 van mijn ouders kan geen portforwarding doen... ik kan geen poorten openen. daarmee ben ik eens gaan kijken naar de software versie en hij zit op 6.x.xx.xx en zelf met die defautfactory blijft hij zitten op 6.x.x.xx

En de reden waarom ik portforwarding wil doen is: Mijn pa heeft een IP cam gekocht.. Als ik hem in mijn netwerk zet werkt het zowel binnen(in netwek) als buiten ( als jij via 3G gaat ofzo) dus de cam werkt.. Maar als ik hem in mijn pa zijn netwerk zet kan hij alleen via zijn netwerk kijken...Dus niet via 3G...

Ik hoop dat jij mijn uitleg snapt :)

Ik weet dat belgacom het zelf doet (die update maar als jij wilt dan kijk ik zaterdag naar zijn software versie

Re: updaten BBox3

Geplaatst: 23 maa 2016, 11:06
door nickz
In dat geval is er waarschijnlijk iets mis waardoor de b-box niet automatisch wordt geüpdatet. Bel eens naar de klantendienst, misschien kunnen die (vanop afstand) wel een update forceren.

Re: updaten BBox3

Geplaatst: 23 maa 2016, 13:02
door Sinna
Probeer eens door 0800 95 055 te bellen. Ze vragen dan naar je telefoonnummer of lijnidentificatie.
Ik heb zo zowel een Sagem als een Technicolor op de laatste stand van zaken gekregen.

Re: updaten BBox3

Geplaatst: 29 maa 2016, 10:34
door Zeuske
We zullen dat doen maar ik vind het iets raars maja

Bedankt voor de info

Re: updaten BBox3

Geplaatst: 25 jan 2017, 20:03
door Patje
Iemand een idee welke software versie nu voor Bbox3 T (ac) er is ? want heb vandaag een disconnect gehad en denk dat het een andere nummer (update) is nu.
Ik heb momenteel Softwareversie 10.A.0.I.BU
Hardware versie : A

Anders is het loos alarm :)

Re: updaten BBox3

Geplaatst: 25 jan 2017, 21:31
door jackho
Op mijn B-box3/T/ac even gekeken en is inderdaad ook nog altijd 10.A.0.I.BU al van in het begin 2016.
Softwareversie 10.A.0.I.BU
Hardwareversie 0
Datapomp-versie A2pv6F039f3.d24n

Re: updaten BBox3

Geplaatst: 25 jan 2017, 22:21
door Sinna
Ik heb afgelopen maandag een update binnengekregen voor de Sagem 3464, mijn schoonpa voor een BBox3. De modems bleven achteraf hangen en moesten een power cycle krijgen, de BBox3 zelfs twee.

Re: updaten BBox3

Geplaatst: 25 jan 2017, 22:26
door Patje
@jackho, bij mij staat wel hardware versie A
en geen 0 zoals bij jou, nu ja zal wel niet echt uitmaken.