Pagina 1 van 1
Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 15 maa 2016, 11:22
door bambipower
Vandaag ontvang ik mail :
Beste,
Je ontvangt deze maand voor een laatste keer je factuur per papier. Vanaf april ontvang je je factuur en je betalingsbericht enkel via e-mail en sms. Je zal snel ontdekken dat je hier alleen maar voordeel bij hebt. Want eenvoudiger kan niet.
Waarom maakt Scarlet deze bewuste keuze?
Welkom in een groene wereld
Het broeikaseffect, ontbossing, de opwarming van de aarde en de desastreuze gevolgen voor het klimaat kan niemand meer negeren. Hoe minder we printen, hoe meer ademruimte onze planeet krijgt.
Eenvoudiger en goedkoper
We winden er geen doekjes om. Naast het ecologische aspect speelt ook het economische aspect een rol. Scarlet is en wil ook in de toekomst een telecommunicatieprovider blijven die zich richt op consumenten met oog voor de beste prijs-kwaliteitverhouding. Een factuur via e-mail en sms past in dit plaatje.
Toch liever een factuur op papier?
Geen probleem! Klik voor 27 maart 2016 hier om je papieren factuur te blijven krijgen. We vragen je wel hier goed over na te denken. Doe dit enkel wanneer je echt een papieren versie nodig hebt (bv voor je boekhouder).
Overtuigd van de elektronische factuur?
Dan hoef je niets te doen. Je ontvangt je volgende factuur per e-mail en sms op:
Ben ik blij dat ik deze mail gelezen heb... en me dus kunnen inschakelen heb voor verder papieren factuur te ontvangen.
De werkwijze vind ik anders wel zeer raar. Iemand mailen om te zeggen dat ze geen papieren factuur meer krijgen? Lijkt me logisch dat mensen die weinig/niet hun mails checken nu hun volgende betaling te laat zullen uitvoeren. Met alle extra kost vandien.
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 15 maa 2016, 13:02
door Vladimirke
Ik zie het probleem niet, ik krijg al meer dan een jaar een mail met een pdf. Gewoon opslaan in een map en je hebt het bij de hand.
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 15 maa 2016, 15:00
door bambipower
niet iedereen checkt zijn mails... het is een omgekeerde wereld om iets te veranderen, en terug te laten zetten door ergens op te klikken. Andersom is logischer
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 15 maa 2016, 15:37
door Joe de Mannen
Wat een besparing is dat niet voor Scarlet...
J.
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 15 maa 2016, 18:07
door seppe
Joe de Mannen schreef:Wat een besparing is dat niet voor Scarlet...
J.
Inderdaad, want het ecologische interesseerd hun geen bal... Het zijn alleen de centjes die tellen...
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 15 maa 2016, 18:40
door florisla
Ikzelf heb liever Zoomit dan papier of e-mail. Het beste is nog Zoomit *plus* e-mail.
Maar:
https://www.scarlet.be/help/faq/814/59/ ... mit-Doccle
"Helaas is het momenteel nog niet mogelijk om je Scarlet facturen via Zoomit of Doccle te betalen."
Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 15 maa 2016, 19:05
door Sinister
Bij proximus wel gelukkig.
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 15 maa 2016, 19:19
door honda4life
Ik vind het een hele verbetering.
Ik krijg een sms'je met hoe veel euro er gefactureerd zal worden, dat mis je nooit.
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 16 maa 2016, 10:36
door fluppie
Ik ben ongeveer een jaar overgeschakeld van papier naar digitale factuur.Wel een hele verbetering vooral omdat Scarlet altijd eerst de factuur stuurt(altijd midden de maand)en dan op het eind v/d maand het geld van de rekening haalt.Dit zou de klient altijd de mogelijkheid geven om de factuur na te gaan,en event.de factuur te betwisten.Dit heb ik nog nooit voorgehad,het is al altijd correct geweest.
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 16 maa 2016, 11:21
door philippe_d
honda4life schreef:Ik vind het een hele verbetering.
Ik krijg een sms'je met hoe veel euro er gefactureerd zal worden, dat mis je nooit.
Ik denk niet dat de TS er problemen mee heeft dat hij kan kiezen voor een electronische factuur.
Het probleem is dat Scarlet zijn klanten per e-mail op de hoogte brengt.
Zolang je een papieren factuur ontvangt, gebeurt de communicatie van Scarlet naar de klant
per brief. Scarlet zou dus zijn "papieren klanten" schriftelijk (of met de laatste factuur) op de hoogte moeten brengen van de wijziging.
Pas nadat klanten overgeschakeld zijn op elektronische facturen, kan de communicatie per e-mail gebeuren, vind ik.
fluppie schreef:Ik ben ongeveer een jaar overgeschakeld van papier naar digitale factuur.Wel een hele verbetering vooral omdat Scarlet altijd eerst de factuur stuurt(altijd midden de maand)en dan op het eind v/d maand het geld van de rekening haalt
Eigenlijk heeft dit niets met papier of digitaal te maken.
Dat zijn gewoon de SEPA regels: een schuldeiser
moet de klant
14 dagen op voorhand verwittigen bij iedere SEPA afhaling!
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 16 maa 2016, 11:29
door MClaeys
honda4life schreef:Ik vind het een hele verbetering.
Ik krijg een sms'je met hoe veel euro er gefactureerd zal worden, dat mis je nooit.
Ik mis de smsjes van Proximus ook nooit, alleen altijd wel de betaaldatum want ik krijg ze ofwel ergens midden in de nacht, ofwel op een ander moment dat ik totaal niet met betalen bezig ben en dan vergeet ik dat steeds. Gelukkig maken ze daar geen echt probleem van en sturen ze nog een reminder achteraf, maar ik betaal eigenlijk liever op tijd (zonder met domiciliering te moeten werken).
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 16 maa 2016, 16:14
door jantje81
Ik kreeg dezelfde mail gisteren. Vandaag echter een correctie:
Beste,
Op dinsdag 15 maart stuurden we je per vergissing een e-mail met als onderwerp “Je elektronische factuur”.
We vragen je deze boodschap te negeren. Er verandert niets aan de manier waarop je je facturen ontvangt.
Onze excuses voor deze vergissing en danken je voor je begrip!
Met vriendelijke groeten,
Scarlet Klantendienst
Ik krijg facturen met BTW-nummer, mogelijk is dat de reden dat ik toch mijn facturen per post zal blijven ontvangen.
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 16 maa 2016, 19:32
door Flup
Heb die bewuste mail in januari al gehad.
En nu terug, en omdat ik meerdere Scarlet abbo's beheer met hetzelfde e-mailadres is het dus moelijk om te weten of over welk abbo het nu gaat..want ik die mail zit geen enkel referentie!
Nuja ze zijn wel eerlijk wat de centen betreft... met de inhoud kan ik het niet oneens zijn. Het is niet logisch om mensen die via papier werken via mail op de hoogte te houden dat ze geen papier meer krijgen

anderzijds is opt-in de enige manier om significante een besparing te hebben
.
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 17 maa 2016, 16:00
door CindyV
De mensen achter het e-billing project binnen Scarlet lezen met veel belangstelling jullie post. Het lijkt inderdaad wat raar mensen enkel per e-mail over hun papieren factuur te informeren. We kunnen jullie echter geruststellen. Alle klanten die de e-mail niet lezen, sturen we ook nog eens een sms'je met dezelfde boodschap. Ook zij krijgen dus de mogelijkheid bewust te opteren om nog een papieren versie te ontvangen. We vragen iedereen wel de elektronische varianten (e-mail en sms) een kans te geven.
Re: Scarlet : weg met de papieren factuur
Geplaatst: 22 maa 2016, 10:52
door fluppie
Als mensen er nu nog bewust voor kiezen,om een papieren factuur te ontvangen,zal dit dan een(extra) betalende dienst worden?(wat tot nu toe nog niet het geval was?)