Pagina 1 van 1

4G/3G

Geplaatst: 12 maa 2016, 16:20
door tommekentom
Mijn partner en ik hebben beiden dezelfde operator (Mobile Vikings) en dezelfde smartphone (iPhone 6S plus).

Het valt vaak voor dat we ons op dezelfde locatie bevinden en dan kan mijn partber perfect gebruikmaken van het 4G-netwerk, terwijl mijn toestel steeds verbindt op 3G.

Ik heb reeds de apn-instellingen opnieuw ingesteld, het profiel opnieuw geïnstalleerd vanuit de Vikings-app en alme netwerkinstellingen hersteld.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: 4G/3G

Geplaatst: 13 maa 2016, 01:03
door florisla
Je bedoelt dat jij dan op 3G zit? (je hebt 4G geschreven).

Re: 4G/3G

Geplaatst: 13 maa 2016, 01:41
door proximusboyke
misschien slechte simkaart

Re: 4G/3G

Geplaatst: 13 maa 2016, 13:38
door Zorba
Heb je ooit al 4G kunnen ontvangen? Bij sommige SIM kaarten moet MV nog manueel 4G (laten) activeren. Heb het zo moeten laten doen bij 2 SIM kaarten, enkele maanden geleden.

Re: 4G/3G

Geplaatst: 13 maa 2016, 20:15
door butskristof
Inderdaad eerst de simkaart eens laten controleren. Als dat niet lukt kan je ook altijd een hard reset proberen (Google op DFU reset).

Aangezien de toestellen ook nog sowieso onder garantie vallen kan je er ook altijd even mee langs een AASP gaan en je toestel daar even laten controleren.