Pagina 1 van 1
Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 04 maa 2016, 14:24
door AfAX
Ik had graag de OVH account die ik thuis op de Gigaset C610 IP gebruik tevens op de smartpone gebruikt.
Hiervoor installeerde ik de Zoiper app op de smartphone.
Op het moment dat ik OVH op Zoiper activeer (aanzet) registreert deze en ontvang ik er ook de gesprekken op en niet meer op de Gigaset. Dit is een eerste issue waar waarschijnlijk niet veel aan te veranderen is? Erg is het niet natuurlijk, als ik gedaan heb met het OVH gesprek kan ik de OVH account opnieuw desactiveren in Zoiper.
Hier duikt echter het tweede issue op: Nadat ik de account in Zoiper desactiveer is het OVH nummer een tijdje niet beschikbaar en springt de mailbox onmiddellijk aan als er gebeld wordt. Ik veronderstel dat dit te maken heeft met de registration time. Op
http://wordetweb.com/word-et-web/Teleph ... eur-FR.htm las ik dat ik de registratietijd kan aanpassen. Is dit aan te raden om dit op de Gigaset te doen? Indien mijn redenering klopt zal de Gigaset de Zoiper communicatie onderbreken als hij opnieuw wil registreren, of zie ik dat verkeerd?
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 04 maa 2016, 14:43
door blaatpraat
Heb je een plug and phone, of is die gigaset van jou zelf?
In ieder geval kan er op een lijn maar 1 toestel registreren.
De oplossing hiervoor kan zijn dat je zelf een PBX opzet, jouw 2 toestellen hier toegang tot geeft (elk met hun eigen nummer) en deze laten trunken naar de OVH lijn. Via een dialing rule kun je dan instellen dat er naar buiten gebeld moet worden.
Goed softwareprogramma hiervoor is Asterisk.
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 04 maa 2016, 15:29
door florisla
blaatpraat schreef:Heb je een plug and phone, of is die gigaset van jou zelf?
Kan geen plug & phone zijn, want dan krijg je het paswoord niet te pakken (zit enkel ingebouwd in de config van de Gigaset).
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 04 maa 2016, 15:32
door AfAX
Yups, is idd mijn Gigaset die ik een jaar of 2 heb. Het paswoord hebben ze me doorgestuurd met de activation mail.
Van ee PBX ken ik niets af. Ik dacht dat mijn Gigaset C610 IP zo een beetje teleffoncentrale speelde voor mijn 2 Gigaset handsets (wat goed werkt).
De 2e instantie waarvoor ik OVH zou gebruiken staat daar eigenlijk buiten want dit is op mijn Smartphone via Zoiper.
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 04 maa 2016, 18:45
door kamiel
Voor PBX heb je een sip trunk account nodig bij OVH. En die zijn een pak duurder bij OVH dan hun gewone account...
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 04 maa 2016, 18:54
door VOiD
Je hebt helemaal geen trunk account nodig. Je kan perfect een 'gewone' account gebruiken.
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 04 maa 2016, 18:57
door AfAX
Ik zou het liefst bij mijn huidige setup behouden. Als er iemand info heeft over hoe de timeouts op de registration werken of bst ingesteld worden via deze 2 belmogelijkheden via OVH of een ander idee hebben met mijn huidige setup kom ik er wel
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 05 maa 2016, 10:38
door liegebeestig
Bij mij staat Ovh geïnstalleerd op de fritzbox. Zowel smartphone app (van fritzbox zelf) als de dect loggen in op de fritzbox. Ovh heeft de beperking van een geregistreerde client voor de ligne sip individuelle. en daar valt niks aan te veranderen vrees ik.
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 05 maa 2016, 12:48
door philippe_d
AfAX schreef:Ik zou het liefst bij mijn huidige setup behouden. Als er iemand info heeft over hoe de timeouts op de registration werken of bst ingesteld worden via deze 2 belmogelijkheden via OVH of een ander idee hebben met mijn huidige setup kom ik er wel
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Met je huidige setup zal je altijd problemen hebt, zelfs als je de re-registration tijd verandert:
- - als jouw Gigaset registreert tijdens je Zoiper gesprek, is de kans groot dat het gesprek onderbroken wordt (je bent op een andere plaats aangemeld). Hoe korter de re-regitratietijd op de Gigaset, hoe groter de kans dat dit tijdens het gesprek gebeurt.
- als je Zoiper gesprek gedaan is, en je schakelt Zoiper uit, dan zal er nog altijd een periode zijn dat je onbereikbaar bent. Dit tot de Gigaset opnieuw registreert.
De beste oplossing is inderdaad een kleine PBX:
- - jouw PBX registreert zich als één SIP account op OVH
- jouw Gigaset en de Zoiper App regustreren zich op de PBX
Je blijft altijd bereikbaar, beide toestellen zullen bellen bij inkomende oproepen, de eerste die opneemt krijgt het gesprek.
De beperking dat je maar met één toestel gelijktijdig kan bellen, zal echter blijven.
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 05 maa 2016, 12:57
door VOiD
Is het niet makkelijker een 2de OVH account te nemen ?
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 05 maa 2016, 18:21
door AfAX
Zal me nog eens moeten verdiepen in het hoe en wat van PBX-en
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Een tweede lijn is inderdaad een goede oplossing. Nu de mogelijkheden wat duidelijker zijn zullen alle inkomende gesprekken hier dus via Weepee blijven komen en zal OVH enkel voor uitgaande gesprekken naar vaste lijnen dienen.
Voor uitgaande via OVH kan ik dus de ene na de andere gebruiken van zodra ik afgelegd heb. Ter verduidelijking: De test was dus OVH via Gigaset, afleggen, onmiddellijk OVH via Zoiper, afleggen en onmiddellijk weer via Gigaset. Om zelf te bellen is blijkbaar geen registratietijd nodig, enkel om te onvangen zoals Philippe dus aangaf.
Voor GSM gesprekken is de keuze naar CosmoVoip gegaan.
Dank aan Userbase, zijn crew en gebruikers
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 05 maa 2016, 18:52
door iceke
2 accounts gebruiken en forwarden wanneer je niet thuis bent, of gewoon forwarden na 4 beltonen (zo doe ik het)
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 19 dec 2016, 15:28
door Waterboy
Sinds vandaag heb ik een Windows phone en natuurlijk werkt Csipsimpel enkel op een Android.
Is er een vergelijkbaar alternatief voor een Windows phone?
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 19 dec 2016, 16:26
door johan.devos
Zoiper bestaat blijkbaar ook voor Windows 10 Mobile
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 19 dec 2016, 22:53
door wied
op mijn windows 10 PC werkt zoiper alvast feilloos met OVH...
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 20 dec 2016, 09:07
door brubbel
Voor de standaard ovh account laten ze maar 1 login toe. Voor de pro accounts meerdere. Stond toch ooit op hun site bij de opties dacht ik .
https://www.ovhtelecom.fr/commande/telephonie.cgi
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 20 dec 2016, 10:21
door Jack Daniels
Zelf ook ooit mee gemaakt. OVH account voor vaste telefoon gebruiken op mobiele telefoon. Lukt wel, alleen moest ik achteraf altijd mijn vast toestel opnieuw registreren bij OVH.
Re: Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
Geplaatst: 20 dec 2016, 19:17
door brubbel
Dat gebeurt automatisch bij registratie timeout. Iets van 20 a 30 minuten.