Pagina 1 van 1

inkomende poort 80

Geplaatst: 24 feb 2016, 19:42
door bitbite
Hopelijk PEBKAC, maar ik denk dat ik gek aan het worden ben.

ik heb een eigen routertje (debian doos) die pppoe termineert (achter een bbox3, in pass through mode dus) op een Belgacom maxi thuislijn.
Werkt over het algemeen absoluut feilloos.

Achter de laatste uren lijk ik ofwel zeer sporadisch, ofwel totaal geen verkeer op poort 80 te kunnen ontvangen. Tcpdump blijft leeg.
Ook een pppoe reconnect brengt geen zoden aan de dijk.

Nog iemand die dit opmerkt? Of een bepaalde whiskey kan aanbevelen om dit op te lossen?

Re: inkomende poort 80

Geplaatst: 24 feb 2016, 19:42
door bitbite
PS: remote side geeft gewoon timeout op de SYN packets

Re: inkomende poort 80

Geplaatst: 24 feb 2016, 20:49
door petzl
Belgacom blokkeert bij sommige klanten standaard poort 80

ik heb het ook al vaak meegemaakt dat er totaal niets aan abo aangepast word, maar toch blijkt poort 80 van de ene op de andere dag dicht te staan.

Via de website van belgacom zou je het ongedaan kunnen maken, ik heb echter steeds een andere poort gebruikt.

Re: inkomende poort 80

Geplaatst: 24 feb 2016, 22:10
door philippe_d

Re: inkomende poort 80

Geplaatst: 24 feb 2016, 22:14
door bitbite
Bedankt, ga ik morgens eens proberen.
De afgelopen jaren werkte het wel, dus bizar.

Re: inkomende poort 80

Geplaatst: 25 feb 2016, 11:30
door bitbite
Bedankt iedereen, het is opgelost :)
Blijkbaar was er een administratieve overgang van de betaling naar min werkgever geweest. Alles bleef werken, behalve de fixed line eservices en -opties.