Pagina 1 van 1
Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 21 feb 2016, 12:53
door TiTanium
Ik heb bij telenet een aanrekening die totaal niet juist is. Telenet kennende moet ik weer eerst alles betalen en dan wordt dit gecrediteerd. Er staat nog een creditnota open en er komt alweer een nieuwe bij. Ik zie het niet zitten om weer veel te veel te moeten betalen en omdat dit weer in maanden terug te krijgen...
Uw Telenet-abonnement…
We stopten uw Play Sports en Play op 21 januari 2016.
Play Sports 16/02 - 15/03 27,4501
Daar heb ik nog geen correctie op ontvangen dus die sta ook nog open...
HD XL Pack 16/02 - 15/03 5,5001
Extra bijdrage HD XL Pack 16/02 - 15/03 5,5001
HD XL pack krijg ik niet gedeactiveerd via mijn telenet. Ook printscreen genomen indien er iets verder van komt... Ik had mijn extra diensten opgezegd via hun site. Ze laten mij dus 2x betalen voor hetzelfde...
Mijn maandelijkse bijdrage is alleen de kabel nog. Dus ik ga wel 3~4 maanden een "0" rekening krijgen, maar ik vind dit persoonlijk niet correct... Als de volgende dan weer fout is dan blijft dit aanslepen.
Bij proximus hebben ze mijn foute factuur teniet gedaan en een nieuwe opgemaakt die wel correct is. Kan ik dit ook eisen van telenet?
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 21 feb 2016, 13:13
door krisken
Dergelijke discussies heb ik ook al gehad met Base : ze hadden een goeie 20 euro teveel aangerekend. Ze erkenden de fout maar wouden dit niet crediteren en een nieuwe factuur opmaken. Ze gingen dit in mindering brengen met mijn volgende facturen.
Op zich blijft het uiteindelijk allemaal hetzelfde. Maar als je verder denkt is dit een zeer winstgevende zaak, vooral vroeger.
Op pakweg €2 ga jij als particulier amper rente hebben. Echter als een bedrijf met 2 miljoen klanten bij alle klanten even €2 extra gaat aanrekenen dan hebben ze €4 miljoen aan inkomsten die ze niet mogen hebben. Uiteraard geven ze braaf die €4 miljoen terug aan de burger in de vorm van mindering op de volgende factuur. Dus ze hebben een paar maand wel "wat minder" inkomsten. Maar bereken eens wat voor rente ze krijgen op die €4 miljoen op een maand?
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 21 feb 2016, 13:20
door nickz
Ik heb ook al foute facturen gehad van Telenet en na een telefoontje naar de klantendienst werd dit steeds gecorrigeerd. Een creditnota wordt inderdaad niet altijd onmiddellijk aangemaakt, maar de medewerker kan jou normaal gezien wel zeggen hoeveel euro je nog moet overschrijven. Meestal wordt ook het openstaand saldo op Mijn Telenet hieraan aangepast dacht ik (ondanks dat er nog geen creditnota's zichtbaar zijn). Je moet in ieder geval nooit te veel overschrijven als de factuur foutief is.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 21 feb 2016, 13:33
door TiTanium
Dat is nu het probleem, als de medewerker het foute bedrag in rekening brengt moet telenet geld aan mij. Das de 2é maand op rij dat het fout gaat. Ik ga niet elke maand te veel betalen om er dan maanden over te moeten doen om mijn centen terug te zien. Als het nu over een eenmalige fout gaat ben ik akkoord. Maar eerst was het 29 in correctie... Nu is het weer bekan 50€ dat verkeerd is. Dat zijn geen enkele euro's meer hé. Ze lossen het altijd op met een creditnota maar nu vind ik het bedrag te hoog.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 21 feb 2016, 13:37
door nickz
Dan heb je de vorige keer reeds te veel betaald waardoor je nu een negatief openstaand saldo hebt? In dat geval moet je uiteraard niets betalen en kan je zelfs aan Telenet vragen om dat saldo op je bankrekening terug te storten. Normaal gezien zijn ze verplicht om daar aan te voldoen als je dat vraagt.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 21 feb 2016, 13:50
door raf1
TiTanium schreef:Kan ik dit ook eisen van telenet?
Natuurlijk. Dien gewoon schriftelijk klacht in over de aanrekening die je betwist. Vermeld duidelijk de identificatie en het totaalbedrag van de aanrekening. Vermeld welk bedrag je betwist en waarom je dat betwist. Betaal voorlopig alleen het overige deel van de aanrekening waarmee je akkoord bent.
De schriftelijke klacht kan je via volgend formulier sturen:
https://www.telenet.be/formhandler/form ... &locale=nl
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 21 feb 2016, 14:01
door TiTanium
Aanrekening januari:
Correctie Play sports: 13,80 [(16,45 / 31 dagen)x 26 dagen correctie] -> niet gecrediteerd
Correctie Play : 8.38 [(10,00 / 31 dagen)x 26 dagen correctie] -> gecrediteerd
Correctie telenet freephone + internet fiber 200: € 21.49 -> gecrediteerd
Aanrekening februari:
HDXL grap 11€ te crediteren (of te halveren)
huur decoder 8.85 -> te crediteren
play sports -> 27,45 -> te crediteren
Zonder rekening te houden met de HDXL fout zit ik aan € 50,1 euro dat niet correct is.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 21 feb 2016, 14:15
door proximusboyke
Als ik bel voor iets dergelijks zeg ik altijd, als ze een goedkope lening willen dat ze maar bij ing kbc belfius desnoods bij het ocmw moeten aankloppen.
als je dan inhaakt en terugbeld en je kiest optie administratie iets van fakturen en dan iets van openstaand bedrag dan hoor je altijd het bedrag - het teveel bedaalde bedrag.
dit schrijf ik dan over met de gestructureerde mededeling van de foutieve faktuur.
Dit is al altijd gelukt. ( Laatste keer was 2 weken geleden)
na een dag of 2,3 een keer terug bellen of het openstaand bedrag op 0 staat en dan ben je zeker.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 21 feb 2016, 14:24
door TiTanium
raf1 schreef:TiTanium schreef:Kan ik dit ook eisen van telenet?
Natuurlijk. Dien gewoon schriftelijk klacht in over de aanrekening die je betwist. Vermeld duidelijk de identificatie en het totaalbedrag van de aanrekening. Vermeld welk bedrag je betwist en waarom je dat betwist. Betaal voorlopig alleen het overige deel van de aanrekening waarmee je akkoord bent.
De schriftelijke klacht kan je via volgend formulier sturen:
https://www.telenet.be/formhandler/form ... &locale=nl
Ik heb via deze weg de klacht ingediend. Morgen zal ik nog eens bellen ook. Ik ga dit niet laten aanslepen. Slechtste geval via een telenet center.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 21 feb 2016, 21:13
door Lord Utopia
krisken schreef:Dergelijke discussies heb ik ook al gehad met Base : ze hadden een goeie 20 euro teveel aangerekend. Ze erkenden de fout maar wouden dit niet crediteren en een nieuwe factuur opmaken. Ze gingen dit in mindering brengen met mijn volgende facturen.
Op zich blijft het uiteindelijk allemaal hetzelfde. Maar als je verder denkt is dit een zeer winstgevende zaak, vooral vroeger.
Op pakweg €2 ga jij als particulier amper rente hebben. Echter als een bedrijf met 2 miljoen klanten bij alle klanten even €2 extra gaat aanrekenen dan hebben ze €4 miljoen aan inkomsten die ze niet mogen hebben. Uiteraard geven ze braaf die €4 miljoen terug aan de burger in de vorm van mindering op de volgende factuur. Dus ze hebben een paar maand wel "wat minder" inkomsten. Maar bereken eens wat voor rente ze krijgen op die €4 miljoen op een maand?
Die "rente" is verwaarloosbaar. Ik ken het factuatiesysteem van BASE niet, maar denk er es aan dat het ook gewoon onmogelijk is om een nieuwe factuur op te maken voor de klachtenbehandelaar.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 21 feb 2016, 22:11
door krisken
En dat is mijn probleem omdat? Dat de klachtenbehandelaar dat niet kan is zijn probleem. Hij moet het dan escaleren naar een persoon of dienst die dat wel kan. Simple as hell...
En rente verwaarloosbaar? Ik ben er zeker van dat je die rente maar al te graag eens op je rekening wilt.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 22 feb 2016, 01:30
door dragonflo
Lord Utopia schreef:
Die "rente" is verwaarloosbaar. Ik ken het factuatiesysteem van BASE niet, maar denk er es aan dat het ook gewoon onmogelijk is om een nieuwe factuur op te maken voor de klachtenbehandelaar.
In mijn ogen is dat niet te verwaarlozen. Stel nu dat dit systematisch gebeurt, wat vrij aannemelijk is. Daarom niet per se elke maand bij klant a, maar afwisselend bij klant b, c etc.
Er zal dan elke maand een minimaal aantal klanten getroffen. Neem nu dat het minimaal aantal getroffen klanten minstens 100 000 bedraagt en het gemiddelde bedrag 2 euro is. Dan voorzien de klanten, Telenet permanent van een krediet van 200 000 euro renteloos.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 22 feb 2016, 04:19
door krisken
Kijk iemand die t door heeft. En dan spreken we nog ALS telenet braaf is en de "fout" zelf vind en de euro'tjes terug stort naar de klant hé (uit eigen beweging). Voor hetzelfde geld wachten ze gewoon tot de klant lastig komt doen, maar betaalde deze al maanden teveel! Zeker als je regelmatig een film huurt of belt met de vaste lijn dan valt een euro meer of minder niet zo snel op daar dit telkens (per maand) een ander bedrag is .
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 22 feb 2016, 10:45
door ubremoved_539
krisken schreef:Maar bereken eens wat voor rente ze krijgen op die €4 miljoen op een maand?
Vandaag de dag niet veel meer vrees ik.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 22 feb 2016, 17:54
door powaq
Lord Utopia schreef:krisken schreef:Dergelijke discussies heb ik ook al gehad met Base : ze hadden een goeie 20 euro teveel aangerekend. Ze erkenden de fout maar wouden dit niet crediteren en een nieuwe factuur opmaken. Ze gingen dit in mindering brengen met mijn volgende facturen.
Op zich blijft het uiteindelijk allemaal hetzelfde. Maar als je verder denkt is dit een zeer winstgevende zaak, vooral vroeger.
Op pakweg €2 ga jij als particulier amper rente hebben. Echter als een bedrijf met 2 miljoen klanten bij alle klanten even €2 extra gaat aanrekenen dan hebben ze €4 miljoen aan inkomsten die ze niet mogen hebben. Uiteraard geven ze braaf die €4 miljoen terug aan de burger in de vorm van mindering op de volgende factuur. Dus ze hebben een paar maand wel "wat minder" inkomsten. Maar bereken eens wat voor rente ze krijgen op die €4 miljoen op een maand?
Die "rente" is verwaarloosbaar. Ik ken het factuatiesysteem van BASE niet, maar denk er es aan dat het ook gewoon onmogelijk is om een nieuwe factuur op te maken voor de klachtenbehandelaar.
De rente is misschien verwaarloosbaar maar het is wel een mooi extra volume aan cashflow. En cashflow is belangrijk.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 22 feb 2016, 18:03
door Fallschirmjaeger
krisken schreef:En dat is mijn probleem omdat? Dat de klachtenbehandelaar dat niet kan is zijn probleem. Hij moet het dan escaleren naar een persoon of dienst die dat wel kan. Simple as hell...
En rente verwaarloosbaar? Ik ben er zeker van dat je die rente maar al te graag eens op je rekening wilt.
Rente heeft daar niets mee te maken. In uw geval moest je nog minstens 1 maand klant blijven om het bedrag op te gebruiken en heeft Base daar geen verlies op gemaakt. Hadden ze u een creditnota gegeven, dan kon je de dag nadien opzeggen en eisen dat ze het bedrag terugstorten. Dus €20 verlies voor Base.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 22 feb 2016, 18:40
door krisken
Was ik de dag erna klant geworden bij Base dan waren zij nog steeds wettelijk verplicht om mij dat geld terug te storten. Dus wettelijk gezien maakt dit geen verschil.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 22 feb 2016, 22:12
door Goztow
Leuk weetje, momenteel krijg je nog zo'n 0,35 % als je als onderneming een miljoen € gewoon op een spaarekening zet.
Re: Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...
Geplaatst: 22 feb 2016, 22:25
door TiTanium
Met wat moeite, ga ik afwachten wat er mijn richting uitkomt. Deze maand is het al een 0€ factuur. Ze hebben wel de fouten er afgehaald. Maar eerst mijn bevestiging krijgen voor ik het geloof. Niet de eerste keer dat het niet goed gaat.