Pagina 1 van 1

Dommel opzeggen

Geplaatst: 07 feb 2016, 15:28
door the animator
Ik ga nu over naar Proximus want heb al teveel problemen met Dommel gehad. Proximus Internet is al besteld.


Hoe zeg ik nu Dommel het beste op? Ik las ook dat je normaal je oude email adres nog een aantal maanden kan behouden. Moet dit ook aangevraagd worden? Of blijft bv de webmail standaard nog een aantal maanden actief?

Re: Dommel opzeggen

Geplaatst: 07 feb 2016, 18:07
door kaarsenbril
Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen wat de problemen waren?

Hier al meer dan 10 jaar internet, eerst bij Proximus, dan bij Telenet en in al die jaren kwam het signaal altijd zonder probleem binnen tot bij de meterkast.
Als er al problemen waren zat het ergens binnenshuis...

Re: Dommel opzeggen

Geplaatst: 07 feb 2016, 19:03
door philippe_d
the animator schreef:Hoe zeg ik nu Dommel het beste op
- Aan Proximus de toelating geven om de Dommelverbinding te verbreken en te vervangen door Proximus (dat is normaal gebeurd tijdens de bestelling).
- Wacht tot Proximus de installatiedatum bevestigd heeft.
- Dommel opzeggen met als einddatum de datum van de Proximus installatie.
the animator schreef:Ik las ook dat je normaal je oude email adres nog een aantal maanden kan behouden
Je oud e-mail adres is nog 6 maanden geldig. Je hebt dus nog 6 maand toegang tot de Dommel mailservers.

Re: Dommel opzeggen

Geplaatst: 07 feb 2016, 19:20
door MaT
Een tip voor je emailadressen bij je nieuwe provider (proximus): gebruik ze niet en neem een gratis maildienst of betalende email hosting. Op die manier moet je je mailadres nooit meer wijzigen bij vrienden/familie/werk/winkels/diensten/... bij overstap van provider.

Re: Dommel opzeggen

Geplaatst: 07 feb 2016, 19:28
door on4bam
Niet vergeten om je domiciliëring te stoppen want een terugbetaling krijgen van Dommel zal zeer moeilijk (onmogelijk) worden.

Re: Dommel opzeggen

Geplaatst: 07 feb 2016, 20:33
door MrBlueSky
philippe_d schreef:
the animator schreef:Ik las ook dat je normaal je oude email adres nog een aantal maanden kan behouden
Je oud e-mail adres is nog 6 maanden geldig. Je hebt dus nog 6 maand toegang tot de Dommel mailservers.
Dat is intussen 18 maanden geworden Phillipe :-) Niet vergeten dit zelf aan te vragen aan uw huidige provider!

Bron: http://www.ibpt.be/nl/consumenten/faq/2 ... s-behouden

Re: Dommel opzeggen

Geplaatst: 07 feb 2016, 22:39
door philippe_d
Nicopara schreef:Dat is intussen 18 maanden geworden Phillipe :-) Niet vergeten dit zelf aan te vragen aan uw huidige provider!
Bedankt voor de correctie
on4bam schreef:Niet vergeten om je domiciliëring te stoppen want een terugbetaling krijgen van Dommel zal zeer moeilijk (onmogelijk) worden.
Een domicilëring "stoppen" is nog een term die stamt uit de tijd van de "Belgische domicilëring".
Gezien SEPA domicilëringen beheerd worden door de schuldeiser, kan een domiciliëringsopdracht alleen nog maar via de leverancier beëindigd worden, dus moet je dit bij Dommel opzeggen :cry: .

Je kan wel - zonder enige reden te moeten opgeven - ieder bedrag dat volgens jou ten onrechte werd afgehouden, terugvorderen (tot 8 weken na de betaling). Kan zelfs tot 13 maanden na de betaling, maar dan moet jij bewijzen dat er onterecht werd afgehouden.
https://a.bnpparibasfortis.be/promo/KCM ... ANGUAGE=NL

PS.
Je kan wel een schuldeiser laten blokkeren bij je bank.

Re: Dommel opzeggen

Geplaatst: 07 feb 2016, 23:04
door nickz
Ik kan Europese domiciliëringen gewoon blokkeren via KBC-Online. Ze blijven dan wel in de lijst staan, maar er kunnen geen betalingen meer gebeuren.

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk

Re: Dommel opzeggen

Geplaatst: 07 feb 2016, 23:14
door the animator
on4bam schreef:Niet vergeten om je domiciliëring te stoppen want een terugbetaling krijgen van Dommel zal zeer moeilijk (onmogelijk) worden.
Gelukkig betaal ik met een overschrijving elke maand :)

Re: Dommel opzeggen

Geplaatst: 07 feb 2016, 23:30
door the animator
kaarsenbril schreef:Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen wat de problemen waren?

Hier al meer dan 10 jaar internet, eerst bij Proximus, dan bij Telenet en in al die jaren kwam het signaal altijd zonder probleem binnen tot bij de meterkast.
Als er al problemen waren zat het ergens binnenshuis...

Gemiddeld per jaar heb ik 1-2 dagen totale downtime gehad (verspreid over verschillende kortere periodes). Sommige mensen zullen dit misschien niet zo snel merken, maar hier staat de lijn continue actief, en ik zie dit wel degelijk. Eergisteren nacht nog eens voorgehad: Internetconnectie stond actief, maar er was geen datatrafiek mogelijk gedurende 30 minuten. Een jaar geleden was het Internet hier ook niet vooruit te branden tussen 6 en 9 uur 's avonds. ipv 11Mbit had ik tussen de 100 en 250 kb/s. Dit heeft maanden geduurd. En plots werkte het weer normaal. Vermoedelijk hadden ze capaciteitsproblemen.
Om nog niet te spreken van hun waardeloze emailserver. In het verleden werd er blijkbaar veel spam vanuit de Dommel emailserver verstuurd. Gevolg was dat email komende van hun servers op veel plaatsen er niet meer door kwam. Dit heeft ook zeer lang geduurd. Als ik belde naar Dommel zei men "ja maar dat zijn andere die ons blacklisten". En dat is wel waar, maar het is aan Dommel om dit recht te trekken.
De spamfilter van Dommel zelf is ook veel te agressief. In het verleden heb ik software gekocht, waarvoor een activatiemail nodig was. Die mails kwamen in veel gevallen niet binnen. En Dommel kon de filter niet afzetten, of bepaalde emailadressen whitelisten. Een voorbeeld hiervan was bevoorbeeld de email van het spel Star Citizen. Ik ben er onlangs nog maar in geslaagd mijn account te activeren, want Dommel blokkeerde tot recent de activatiemail hiervan.