Pagina 1 van 1

Internet geblokkeerd

Geplaatst: 12 jan 2016, 07:52
door thepretorian
Sinds deze ochtend krijg ik dit te zien als landingspagina. Maak niet uit naar welke website surft, blijft gewoon hierop terechtkomen.
Beste klant,

Je verbinding met het internet is geblokkeerd als gevolg van een hoog aantal authenticatie pogingen van je modem. Dit is waarschijnlijk te wijten aan een verkeerd ingestelde gebruikersnaam en/of wachtwoord in je modem of router.

Gelieve de instellingen van je modem of router te controleren. Ga zeker na of je de correcte gebruikersnaam en/of wachtwoord-combinatie gebruikt, zoals vermeld op de bevestigingsbrief die je ontving na de aanvraag van je Scarlet-abonnement.

Je kan momenteel geen verbinding maken met het internet. Onze website en mijn.scarlet.be zijn wel bereikbaar.

Voor vragen en/of hulp, contacteer ons telefonisch op het nummer 02 275 27 27 (van maandag tot en met zaterdag van 9:00 u. tot 21:00 u.).

Met vriendelijke groeten,

Scarlet Klantendienst
Nochtans werkte alles nog gisteravond voor het slapen gaan. Heb niets veranderd aan de instellingen.
Nu moet ik wachten tot 9u alvorens de klantendienst open is. Nog iemand met zelfde probleem?

Ter info: Modem ingesteld als Bridge, Linksys router maakt de verbindingen. IK heb de huidige opstelling al een jaar.

Re: Internet geblokkeerd

Geplaatst: 12 jan 2016, 08:01
door Dima_2005
Mogelijk een andere gebruiker zijn username fout getypt en die bleef maar op jouw username foute pogingen te pushen?

Re: Internet geblokkeerd

Geplaatst: 12 jan 2016, 08:15
door thepretorian
Ik heb wel een oude topic gevonden van juli 2014, waar iemand ook zo'n foutmelding kreeg. Toen ging het om een algemene storing.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=553838
Zou straf zijn dat iemand een foutieve login gebruikt en dat de gebruiker van deze login geblokkeerd wordt. :?

Edit:
Zie dat TV en Tel (wordt nooit gebruikt eigenlijk) nog wel werken. Is enkel internet dat down is.

Re: Internet geblokkeerd

Geplaatst: 12 jan 2016, 09:03
door Sinna
En toch snijdt Dima's opmerking hout: als iemand per ongeluk jouw username gebruikt, dan is het na een aantal pogingen effectief gedaan.
Het betreft hier geen algemene storing, anders zou ik dit bericht (vanaf een Scarlet Trio) niet kunnen typen.
Ik heb het bericht wél gehad bij de swap van Snow naar Scarlet omdat ik niet over de juiste PPPoE-gegevens beschikte.

Re: Internet geblokkeerd

Geplaatst: 12 jan 2016, 11:33
door thepretorian
Maar tegenwoordig is per ongeluk iemand anders zijn login gebruiken wel erg klein, aangezien je initialen wordt gebruikt + reeks nummer achter als login. En tegenwoordig krijg je ook niet zomaar de PPPOE login toegestuurd van Scarlet.
Ondertussen is er terug internet. Heeft zo'n 8 uurtjes uit gelegen, van 2u tot 10u.

Maar toch bedankt om mee te denken 8)

Re: Internet geblokkeerd

Geplaatst: 12 jan 2016, 15:35
door thepretorian
Volgens Scarlet zou er meer dan 2 toestellen zijn die een PPPoE verbinding maakt met mijn login. Mijn eigen Linksys router maakt 1 verbinding. Mogelijks probeert de Sagem modem meerdere verbindingen te maken.

Log doorgekregen van Scarlet:
Tue Jan 12 08:11:41 2016 195.13.20.134 scarlet-dsl [login@SCARLET]:FAIL DefaultSimultaneousUse of 2 exceeded
Tue Jan 12 08:11:08 2016 195.13.20.134 scarlet-dsl [login@SCARLET]:FAIL DefaultSimultaneousUse of 2 exceeded
Tue Jan 12 08:10:37 2016 195.13.20.2 scarlet-dsl [login@SCARLET]:FAIL DefaultSimultaneousUse of 2 exceeded
Tue Jan 12 08:10:05 2016 195.13.20.134 scarlet-dsl [login@SCARLET]:FAIL DefaultSimultaneousUse of 2 exceeded
Tue Jan 12 08:10:05 2016 195.13.20.134 scarlet-dsl [login@SCARLET]:FAIL DefaultSimultaneousUse of 2 exceeded
Tue Jan 12 08:10:05 2016 195.13.20.134 scarlet-dsl [login@SCARLET]:FAIL DefaultSimultaneousUse of 2 exceeded
IP toegekend , log ook van Scarlet gekregen:
2016-01-12 04:18:06 tot 2016-01-12 06:18:06
IP: 172.25.152.33
2016-01-12 04:18:05 tot 2016-01-12 06:18:06
IP: 172.25.152.32

2016-01-12 06:18:30 tot 2016-01-12 10:18:30
IP: 62.235.66.239
2016-01-12 07:18:02 tot 2016-01-12 07:35:18
IP: 172.25.152.119
Ik wou daarnet inloggen op de Sagem, maar lukte langs geen kanten. Via CMD kreeg ik enkel een time-out bij pingen. Pas na een reset kon ik er terug in. Voor de reset is mij wel opgevallen dat zodra ik een ping deed dat de TV poorten ook aan het flikkeren waren, wat niet zou mogen. Modem had wel een active PPPoE daarnet, wat ook niet zou mogen, staat volledig uit de vorige keer (login, etc allemaal gewist om zeker te zijn).

Wat ik ook niet begrijp ivm de IP's, er is een disconnect om de 36 uren (?). Waarom maakt deze 2 toestellen dan een disconnect korter dan deze periode?

Re: Internet geblokkeerd

Geplaatst: 12 jan 2016, 15:42
door cptKangaroo
Vannacht rond 0u20 ging hier de TV plat voor een paar minuten (alle zenders waren zwart beeld zonder geluid), en rond 3u10 werd de connectie een dikke 5 minuten onderbroken, dus het is mogelijk dat het om een algemene storing ging.

Re: Internet geblokkeerd

Geplaatst: 12 jan 2016, 15:51
door thepretorian
Dus kan zijn dat na deze "algemene storing" mijn modem(Sagem, normaal PPPoE uit) + router(Linksys, altijd PPPoE aan) terug verbinding wou maken en in een soort loop is terechtgekomen en maar blijven authenticeren bij Scarlet. Ik kan op geen andere logische antwoord komen. Gebeurt niet vaak dat de Sagem modem gewoon is vastgelopen als die ingesteld als Bridge.