Van Base naar Proximus drama
Geplaatst: 28 dec 2015, 10:27
eventjes wat achtergrond:
Met vaste telefonie en internet al meer als 25 jaar klant bij Belgacom/Proximus.
Ooit een zeer nare ervaring gehad met Telenet.
Na overname Base door Telenet wilden we er natuurlijk snel weg.
16 december komt er een verkoper om ons over te schakelen van Base naar Proximus
Ik ga van een business 70excl/btw Base naar een 80 euro excl/btw Proximus abonnement.
Toevallig vertrok ik 20 december op skireis.
De verkoper gaf mij mijn simkaart en ook die van een andere medewerker. En zei dat deze werden geactiveerd binnen de 48u
na 3 dagen was het nog steeds niet actief.
Zelf maar gebeld naar proximus en zeiden dat mijn nummer alvast binnen de 2 uur werd geactiveerd. Dit was zaterdag 19 december .
Uiteindelijk is hier niets van terecht gekomen en ben ik vertrokken op reis.
Dinsdag 22 december krijg ik de SMS van proximus dat ik ben overgeschakeld eindelijk.
Enkel werkt mijn mobiel internet nog niet en ging het pas na kerstmis geactiveerd worden : opzich niet zo erg , maar wel vervelend. (ik wilde wat facetimen met de familie thuis)
25 december : mijn mobiel internet werkt.
27 december : heb ondertussen een kleine 200mb mobiel internet verbruikt van 1Gb en ik ga terug vertrekken richting huis.
na 8 uurtjes te navigeren met google maps en ondertussen zo een 416mb verbruikt te hebben (heb ook nog geskyped) krijg ik een SMS dat ik mijn Roaming Data heb opverbruikt.
Ik kreeg de SMS om 17u10 ! :
Proximus-info: Beste klant, op 27/12/2015 om 12:21 had u het totaalbedrag van uw abonnement met 8.00 EUR overschreden.
dus het kwaad was al 5 uur eerder geschied !
Bij Base kreeg ik altijd een SMS vanaf 50% en 90%.
Ondertussen was ik al blijkbaar 17euro buiten mijn budget.
Ik bel de klantendienst maar blijkbaar is deze op zondag bij Proximus gesloten. Bij Base dus niet.
Ik had een professioneler bedrijf voorgesteld bij Proximus maar blijkbaar is het een beetje vergane glorie.
Opzich redelijk tevreden met het vast internet en telefonie.
Ik ga het toch weigeren van de 17euro extra te betalen.
Met vaste telefonie en internet al meer als 25 jaar klant bij Belgacom/Proximus.
Ooit een zeer nare ervaring gehad met Telenet.
Na overname Base door Telenet wilden we er natuurlijk snel weg.
16 december komt er een verkoper om ons over te schakelen van Base naar Proximus
Ik ga van een business 70excl/btw Base naar een 80 euro excl/btw Proximus abonnement.
Toevallig vertrok ik 20 december op skireis.
De verkoper gaf mij mijn simkaart en ook die van een andere medewerker. En zei dat deze werden geactiveerd binnen de 48u
na 3 dagen was het nog steeds niet actief.
Zelf maar gebeld naar proximus en zeiden dat mijn nummer alvast binnen de 2 uur werd geactiveerd. Dit was zaterdag 19 december .
Uiteindelijk is hier niets van terecht gekomen en ben ik vertrokken op reis.
Dinsdag 22 december krijg ik de SMS van proximus dat ik ben overgeschakeld eindelijk.
Enkel werkt mijn mobiel internet nog niet en ging het pas na kerstmis geactiveerd worden : opzich niet zo erg , maar wel vervelend. (ik wilde wat facetimen met de familie thuis)
25 december : mijn mobiel internet werkt.
27 december : heb ondertussen een kleine 200mb mobiel internet verbruikt van 1Gb en ik ga terug vertrekken richting huis.
na 8 uurtjes te navigeren met google maps en ondertussen zo een 416mb verbruikt te hebben (heb ook nog geskyped) krijg ik een SMS dat ik mijn Roaming Data heb opverbruikt.
Ik kreeg de SMS om 17u10 ! :
Proximus-info: Beste klant, op 27/12/2015 om 12:21 had u het totaalbedrag van uw abonnement met 8.00 EUR overschreden.
dus het kwaad was al 5 uur eerder geschied !
Bij Base kreeg ik altijd een SMS vanaf 50% en 90%.
Ondertussen was ik al blijkbaar 17euro buiten mijn budget.
Ik bel de klantendienst maar blijkbaar is deze op zondag bij Proximus gesloten. Bij Base dus niet.
Ik had een professioneler bedrijf voorgesteld bij Proximus maar blijkbaar is het een beetje vergane glorie.
Opzich redelijk tevreden met het vast internet en telefonie.
Ik ga het toch weigeren van de 17euro extra te betalen.