Pagina 1 van 1

Snelheid lager dan wat proximus.be aangeeft

Geplaatst: 26 dec 2015, 17:28
door tom35
Hoi,

recent zou ik volgens proximus.be en edpnet.be een profiel van 54.2 down en 4.6 up kunnen krijgen.
Als ik thuis de test doe met speedtest dan haal ik max 22 / 3.4

deze morgen is een ticket aangemaakt bij proximus, nog geen 5 minuten nadien telefoon, die technieker heeft de lijn getest, zijn antwoord, je zit goed hoor met je 22/3.4.
Op mijn vraag waarom het dan recent aangepast is opd e website, nou ja dat weet ik niet, een foutje...

iemand enig idee waar ik dat kan uitzoeken wat nu juist is...

Mijn binneninstallatie draaide vroeger op telenet vlot tegen 60/...


tom

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 26 dec 2015, 17:59
door Steven7
Misschien dat DLM nog moet passeren. Dat kan enkele weken duren.
De lijn wordt gemonitord en als deze goed genoeg is wordt uw snelheid verder verhoogd.

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 26 dec 2015, 18:12
door DIBO
Vermoedelijk een 30/10 profiel (of had je in het begin nog lagere snelheden???) dat later nog door DLM verhoogd kan worden; upload gelimiteerd door je abonnementstype (wss. 'Start' ??).
Binneninstallatie (voorbij de modem) zal weinig rol spelen normaal gesproken; vermits die vroeger met Telenet goed werkte. Binneninstallatie voor de modem kan theoretisch problemen geven, maar vermoed dat je nu niet met een bepaald probleem geconfronteerd bent.

Kijk anders eens of je jouw Bbox3 kunt uitlezen: zie hier

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 26 dec 2015, 19:14
door Fallschirmjaeger
Geef uw tel/lijnnummer of uw adres hier in en post hier eerst eens de resultaten.
http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspee ... ectie.html

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 27 dec 2015, 08:01
door tom35
Hoi,

Dit zijn de gegevens die ik daarnet nog is even getest heb.
Ik heb een comfort pack met internet overal,telefoon en TV (ben ingestapt in de groepsaankoop)
Ik had voor alle veiligheid Telenet distributie nog niet opgezegd en ben blij dat ik dat niet gedaan heb want tv is echt niet aangenaam, traag om te zappen, zeer slechte interface, de films van Movies en passes heb ik nog niet 1 keer bekeken, ...
Als de snelheid niet beter wordt gaan ze in april buiten en schakel ik alles terug naar TN...

Momenteel is er geen enkele gebruiker op mijn netwerk maar toch haal ik maar 22Mbs.

Jammer dat Proximus zich er zo snel van afmaakt dor te stellen dat het wel een foutje op hun website is...



Tom

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 27 dec 2015, 08:11
door Goztow
Hoe verbind je met je router ? Wifi of kabel? Welk type decoder heb je voor je tv?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 27 dec 2015, 08:16
door fvhbrugge
kan je inloggen op de bbox om je connectiesnelheid te zien?

http://192.168.1.1/

passwoord = serienummer (bij bb2) bij bb3 staat password op de modem

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 27 dec 2015, 08:22
door tom35
Hoi,

ik verbind met de kabel. Op dezelfde config had ik in het voorjaar nog vlot 60Mbs.
Ik heb een BBox 3 technicolor modem dus ik vrees dat ik daar niet veel ga kunnen uithalen.
Ik heb hier nog wel een oude BBox2, maakt het zin die is terug aan te sluiten en hiermee te testen ?
Mijn belgacom tv decoder is de V5 cisco11....


Tom

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 27 dec 2015, 08:27
door fvhbrugge
Op de BB2 kan je de connectiesnelheid zien.
Op de BB3 is dat niet zichtbaar voor zover ik weet (geen bb3 bij mij)

Ik zou ook testen met BB2 en zien welke snelheid de BB2 aangeeft.

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 27 dec 2015, 08:32
door tom35
Ik zal dit morgen is testen met de BBox2 maar vrees dat er niets anders gaat uitkomen.
ik heb hier net ff het netwerk gechecked en er is idd geen enkel verburik buiten deze van mijn PC.
De speedtest heb ik ook al op een andere PC getest met hetzelfde resultaat.
ik vrees dat proximus mij met blij maakt met een dode mus op hun website...

Tom

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 27 dec 2015, 08:54
door jackho
Op technicolor kan je inderdaad de lijnsnelheid niet uitlezen, maar als ik met een probleem zit, bel ik naar helpdesk en lezen ze die uit, dan moet ik mijn bbox2 niet eerst aansluiten :wink:

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 27 dec 2015, 09:05
door Goztow
Aan de hand van het profiel kunnen we eventueel zien of je op een normaal profiel of op een repair profiel staat en je zo de ene of andere richting opsturen.

De v5 is bij mij best reactief. Je hebt hem al eens achteraan afgezet (zonder power), 30 secs gewacht en dan terug ingestoken?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 31 dec 2015, 13:48
door tom35
Hoi,

ik ben jullie zeker niet vergeten maar de eindejaarsdrukte laat het momenteel niet toe om nog verder te testen.
Iedereen al de beste wensen en een goede gezondheid voor 2016 gewenst. En ik kom hier een van de volgende dagen op terug.

Tom

Re: Snelheid lager dan wat procximus.be aangeeft

Geplaatst: 03 jan 2016, 14:53
door tom35
Hoi,

Hier zijn we er dan meer.
Allereerst, het beste voor 2016 met op de eerste plaats, een goede gezondheid. :beerchug:
Als dat dan al meezit dan wens ik daarnaast iedereen een zo snel mogelijk internetverbinding waar ze een zo fair mogelijke prijs moeten voor betalen.
Wat mijn profiel en BBox 2 betreft, dit heb ik uitgelezen daarnet met de vdsl 2 tool.

Ik vind het wel vreemd dat ik zo kort bij zit, 192m had ik niet verwacht.
Ik zou dus denken dat er beter uit te halen valt dan dit.

Ik heb als tweede dan die test met vectoring is gedaan en dan krijg ik dit.

Misschien er nog bij vertellen, ik heb mijn desktop is rechtstreeks aan mijn bbox 2 gekoppeld, dus iet via mijn switch en interne kabels, het resultaat was identiek.



Tom

Re: Snelheid lager dan wat proximus.be aangeeft

Geplaatst: 05 jan 2016, 10:26
door -rocK!
Wanneer ben je overschakeld naar Proximus?
Je start altijd op een 30/4 profiel tot wanneer DLM passeert en dan gaat het meestal naar 50/... & later naar 70/... Dit kan enkele weken duren.

Re: Snelheid lager dan wat proximus.be aangeeft

Geplaatst: 05 jan 2016, 10:53
door Splitter
of TS nu aan een 30/4 (wat ik betwijfel?? upload is toch of 2 of 6 qua profielen?) zou starten of niet: hij staat op 25/4 en heeft een training margin van 8.. lijkt me toch geen ideale lijn. verder zie je ook in vorige posts dat hij op 60 mbps stond... dus dlm is al lang gekomen en gegaan.

dus: ts: normaal moet je beter kunnen, wat wil zeggen dat er iets mis is met de lijn en/of de modem.
snelste is de modem te gaan vervangen (kan gratis omgeruild worden): vervang dan ook zeker de stroomkabel mee.
geeft dit nog geen betere resultaten, dan vrees ik dat het effectief de lijn zelf is en dan zal je -als het inderdaad de exact zelfde setup is- een interventie moeten aanvragen.

controleer voor je dat doet wel of er écht niets aangepast is: ander telefoontoestel, stekkers verkeerd ingestoken, kabeltje vervangen, oxidatie, ...
(al hoef je niet persé op oxidatie te controleren: moest de ntp inderdaad geoxideerd zijn, vervangt pxm dit ook gratis.)

Edit: ik zie dat je ook met bb2 en bb3 getest hebt... (ook met de bijhorende 2 stroomkabels vermoed ik dan?)...
dan zou ik de bb3 aangesloten laten (de 2 zal je nooit vectoring snelheden geven) en een technieker vragen om het probleem na te kijken.
lijkt me dan een probleem aan de fysieke lijn

Re: Snelheid lager dan wat proximus.be aangeeft

Geplaatst: 05 jan 2016, 18:18
door tom35
Beste,

Ik heb een verwarring gecreeerd vermoed ik, de 60Mbs was bij telenet. Dit was maar om aan te geven dat mijn binneninstallatie ok is.
Ik heb met proximus in het verleden altijd 25mb gehad, en dat stond ook steeds op hun website zo bij de test.
Onlangs is dat echter aangepast naar 54 Mbs op hun testpagina.
De bbox 3 staat vlak bij het binnenkomen van de kabel van proximus.
Zou het kunnen dat er iets loos is met dat verdeeldoosje van proximus, welke van het paar moet eigenlijk aangesloten zijn ?
proximus techniekers zeggen me dat ik het profiel heb wat mijn lijn aankan, niks meer.

tom

Re: Snelheid lager dan wat proximus.be aangeeft

Geplaatst: 05 jan 2016, 18:22
door proximusboyke
omdat telenet 60 geeft heeft dit niks met uw binnenbekabeling te maken zulle !
Zoals ze hier al hebben gevraagd wanneer ben je overgeschakeld, want je begint altijd bassic en die hoogste snelheden haal je nooit onmiddellijk kan weken tot maanden duren.

Re: Snelheid lager dan wat proximus.be aangeeft

Geplaatst: 05 jan 2016, 18:38
door Splitter
dus niet "dezelfde config" :)

sja, dan denk ik dat je effectief normaal een 30/6 provisioning profiel had moeten hebben, maar dat je lijn het gewoon niet haalt...
en dan ben je op 25/4 terechtgekomen.
wat daarvoor de reden kan zijn, kan veel zijn - maar gezien je met 2 modems hebt getest zeg je, zal het de modem niet zijn.
verder vermoed ik dat het door een technieker geinstalleerd is? dus dan zou -eigenlijk- de binneninstallatie (tenzij je er aangekomen bent) het ook niet mogen zijn.

blijft alweer alleen over: bellen voor een interventie, maar de vraag is of er iets aangedaan kan worden (soms kan dat niet).
hoe dan ook, je margin laat niet veel over om je sneller te krijgen.

edit: in de terminal-screenshot zie je overigens ook dat je afstand meer rond de 400m ligt dan rond de 200 zoals de vdsltool zegt.
verder zie je ook dat de lijn niet meer dan 28mbps down aankan... dus met de huidige omstandigheden, hoewel kortaf, zal de originele medewerker gelijk gehad hebben dat "je lijn goed staat" (ze kan namelijk niet sneller gezet worden, en ik vermoed dat je een downgrade naar bv 20/2 ook niet zal zien zitten)

maar, gezien de tool zegt dat je 50 moet kunnen halen, zou ik dus terugbellen, zeker ook navragen of dit met vectoring is (en die al actief is), en eventueel een technieker vragen (let op: als er niets aan de lijn is, kost een interventie altijd geld).