Open factuur Dommel voor maand ná opzeg: betalen of niet?
Geplaatst: 30 nov 2015, 14:04
Gisteren heb ik een mail gestuurd naar Dommel om mijn abonnement voor internet en vaste telefonie (reeds 3 jaar klant) te laten opzeggen op 15 december. Enkele dagen daarvoor gaat Telenet komen om een nieuwe internetverbinding installeren (geen telefoon meer). Aangezien Dommel op 16 december zou vernieuwd worden heb ik ervoor gekozen om de dag daarvoor te laten opzeggen, zodat in het geval Telenet niet meteen zou werken de downtime zo klein mogelijk blijft.
Nu had ik op 18 november van Dommel al een pro forma invoice gekregen voor de betaling van de hernieuwing op 16 december, te betalen voor 9 december. Aangezien ik gedomicilieerd ben heb ik gisteren uit voorzorg reeds de domiciliëring geblokkeerd en de betaling bij mijn bank geweigerd (de betaling gebeurt normaal gezien automatisch de 3e of de 4e van de maand). Vandaag kreeg ik van Dommel een bevestiging van mijn opzeg, waarbij ze me ook het volgende meldden:
"Ondertussen dienen we u er op te wijzen dat eventuele, huidige en toekomstige (bvb telefoonkosten of opzegvergoedingen), openstaande proforma facturen, contractueel nog dienen voldaan te worden op ons rekeningnummer."
Moet ik de openstaande factuur, die in feite bestemd is voor de periode 16/12-15/01, nu betalen of niet? De huidige kaderovereenkomst van Dommel bevat geen opzegtermijn meer:
"13.3. De opzegging van het abonnement door de Klant dient schriftelijk te gebeuren via e-mail, brief of aangetekend schrijven. De bevestiging van deze opzeg zal via e-mail aan de Klant worden overgemaakt op het contactadres dat in de database van SCHEDOM NV/SA gekend is. De opzeg zal onmiddellijk ingaan op het moment dat dit schrijven door SCHEDOM NV/SA ontvangen wordt of op de datum die de klant aangeeft in dit schrijven."
(http://www.dommel.be/contract/contract-nl.pdf)
Ik kan ook op geen andere plaats in het contract een dwingende reden vinden om de factuur te betalen, maar langs de andere kant ben ik zeker geen expert in deze materie. Het bericht in de bevestigingsmail is natuurlijk onderdeel van een standaardmail, hoewel ik bij mijn aanvraag tot opzegging expliciet vermeld heb dat ik de openstaande factuur voorlopig geweigerd had bij mijn bank. Misschien moet ik Dommel nog eens contacteren om een persoonlijk antwoord te krijgen? Wat zouden jullie doen?
Nu had ik op 18 november van Dommel al een pro forma invoice gekregen voor de betaling van de hernieuwing op 16 december, te betalen voor 9 december. Aangezien ik gedomicilieerd ben heb ik gisteren uit voorzorg reeds de domiciliëring geblokkeerd en de betaling bij mijn bank geweigerd (de betaling gebeurt normaal gezien automatisch de 3e of de 4e van de maand). Vandaag kreeg ik van Dommel een bevestiging van mijn opzeg, waarbij ze me ook het volgende meldden:
"Ondertussen dienen we u er op te wijzen dat eventuele, huidige en toekomstige (bvb telefoonkosten of opzegvergoedingen), openstaande proforma facturen, contractueel nog dienen voldaan te worden op ons rekeningnummer."
Moet ik de openstaande factuur, die in feite bestemd is voor de periode 16/12-15/01, nu betalen of niet? De huidige kaderovereenkomst van Dommel bevat geen opzegtermijn meer:
"13.3. De opzegging van het abonnement door de Klant dient schriftelijk te gebeuren via e-mail, brief of aangetekend schrijven. De bevestiging van deze opzeg zal via e-mail aan de Klant worden overgemaakt op het contactadres dat in de database van SCHEDOM NV/SA gekend is. De opzeg zal onmiddellijk ingaan op het moment dat dit schrijven door SCHEDOM NV/SA ontvangen wordt of op de datum die de klant aangeeft in dit schrijven."
(http://www.dommel.be/contract/contract-nl.pdf)
Ik kan ook op geen andere plaats in het contract een dwingende reden vinden om de factuur te betalen, maar langs de andere kant ben ik zeker geen expert in deze materie. Het bericht in de bevestigingsmail is natuurlijk onderdeel van een standaardmail, hoewel ik bij mijn aanvraag tot opzegging expliciet vermeld heb dat ik de openstaande factuur voorlopig geweigerd had bij mijn bank. Misschien moet ik Dommel nog eens contacteren om een persoonlijk antwoord te krijgen? Wat zouden jullie doen?