Pagina 1 van 1

Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 16 nov 2015, 13:32
door maxpower
ik plaats hier even wat leuke info over een zaak die nog steeds niet opgelost is ter verwittiging aan mensen die met deze operator zaken willen doen

- mijn ouders gaan 2 weken geleden naar zo een mobistar winkel om voor kleinzoon gsm + abo te nemen
- verkoper verkoopt hun de hele bollenwinkel = smartphone + dik abo + verzekering van mobistar en betaling via domiciliering , op zich allemaal ok
- hij zegt dat hij alleen de afgesproken korting kan toepassen als de telnr/sim van een andere operator komt , nr overdragen versta ik daaronder
- hij stuurt mijn vader naar een krefel in de buurt om daar een proximus 10euro pre-paid te halen om zo de verkoop ineens af te werken
- goed , dit word gedaan , een hoop handtekeningen , creditcard en identiteitskaartinfo later (zelfs een soort background check via zijn pc !!!) komen we in de eindfase
- volgens verkoper is het nr/sim mogelijk al binnen 2 uur actief , vond ik onwaarschijnlijk op een zondag
- de vlg dag werkt nr nog niet , ik lees voor hun papieren na , er staat kan tot 24u duren , ok geduld
- vlg dag noppes , 1ste telefoon naar helpdesk , nr is aant "doorlopen" kan tot 48u duren
- 3 dagen later niets , ik schakel smartphone eens uit en aan , geen effect , sim is gevonden maar geen nr of netwerk , niet actief
- vlg dag 2de telefoon naar helpdesk , mijn moeder besluit nu heel het verhaal te doen inclusief het rare "ga effe naar krefel" gedeelte , operator vind dit nogal vreemde praktijk en besluit "dossier" op te starten
- vlg dag pas de service , in de vroege namiddag krijgen we telefoon van man bij mobistar met duidelijk meer verstand en manieren , hij gaat ervoor zorgen dat we een tegemoetkoming krijgen , pluspunt voor mobistar
- vlg 2 dagen hetzelfde - geen dienst
- ergens begin vorige week , helpdesk laat weten dat het bij hun nu echt in orde is , bij hun is niet = aan bij ons , werkt niet
- vlg dag ouders gaan met smartphone en de hele map terug naar winkel , het is een andere verkoper en deze begint zelfs wat arrogant te worden , hij stuurt hen min of meer wandelen
- fast forward naar vandaag sim/telnr werkt nog steeds niet , hun laatste advies haal sim eruit en steek terug in..... :bdaysmile:

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 16 nov 2015, 13:35
door KRL100
Is die sim van dat ander netwerk eerst geactiveerd geweest???

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 16 nov 2015, 13:36
door maxpower
neen

hij heeft in winkel via zijn pc gegevens van de ene sim overgezet naar een nieuwe van hun

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 16 nov 2015, 14:02
door KRL100
Denk dat het daar verkeerd is gegaan, een niet geactiveerd nummer kan je niet porteren dacht ik...

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 16 nov 2015, 14:17
door maxpower
ja , ik heb ook zo een vermoeden

wat mij een wrang gevoel geeft is dat dit vermoedelijk een echte beginnersfout is maar mobistar geeft dit niet toe en stelt ook niet voor om bv door al de red tape te snijden
en ons gewoon een nieuwe sim met een werkend nr te geven aka probleem opgelost , er is ons sowieso al 10 euro armer gemaakt voor niets

ik geef de verkoper nog krediet want hij moest daar staan met een naamplaatje op zijn hemd zijnde "ik ben in opleiding"

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 16 nov 2015, 14:19
door proximusboyke
inderdaad je moet eerst met je pay en go een oproep doen.
Anders is het nr niet actief, en een nr die niet actief is kan je moeilijk overzetten.
Misschien eens kijken of je proximuskaartje nog werkt als je netwerk hebt proximus zou ik gewoon eens naar een nr bellen.
Dan zou de procedure moeten beginnen lopen.
Je kan contact opnemen met mobistar via facebook daar heb je fouad en davy heel bekwame mensen die zullen u wel helpen.
Ik begrijp u frustratie, maar tis niet omdat 1 winkel zijn werk niet doet, dat daardoor gans het netwerk slecht is.
Van die onbekwame mensen heb je bij iedere operator.

Ik had een vriend die bij allo telecom werkte in kortrijk en was een week ziek toen hij terug kwam had hij een record aantal overtzettingen van een netwerk naar base, vooral prepaidkaarten. Paar dagen later had hij ene record aantal klachten. Zijn vervanger had de mensen wijs gemaakt dat ge uw tegoed van andere operator kon meenemen naar base. :-D

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 17 nov 2015, 14:09
door maxpower
:bang:

jawadde , tis nog 1000 keer erger geworden

een kleine samenvatting van huidig avontuur bij mobistar

- 4 (VIER) sim kaarten

- 2 of 3 telnrs

- enkel het originele telnr van proximus werkt met de sim kaart van proximus op het netwerk van proximus , al de rest werkt NIET

- helpdesk kan het niet oplossen , er zijn zogezegd al 2 "dossiers" opgestart

- mijn ouders zijn al 2 keer terug naar de winkel van aankoop gestuurd zonder resultaat

je zou denken dat zoiets in 2015 niet meer voorkomt

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 17 nov 2015, 15:19
door laroyj
heb dat een paar jaar geleden ook voorgehad bij mobistar met een simkaart voor een databundel toen ik een 2de sim wilde voor op mn Ipad met een gedeeld verbruik, ook weken aan het lijntje gehouden tot het helemaal niet meer werkte...heb dan maar alles opgezegd bij Mobistar...

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 17 nov 2015, 17:06
door satsurfer
Mobistar top, maar nummerportering via website of manueel doorgeven via fb werkt NIET! Of als je paar weken geduld hebt en veel telefoons/fbberichten later...

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 17 nov 2015, 17:34
door dirkr07
Waarom zou je zoiets dan ook via FB regelen? :eek:

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 17 nov 2015, 18:41
door Vaganzza
Mijn indruk is en blijft dat via de sociale media (in mijn geval vooral Twitter) het allemaal heel vlot gaat. Ik doe het ook altijd langs die weg nu :)

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 17 nov 2015, 20:29
door BertG3
Ik heb mijn nummer overgezet via mobistar.be/behoudjenummer en dit was binnen de 24h geregeld. Al verschillende malen via Twitter contact opgenomen en binnen de 5 min vriendelijk geholpen geweest en steeds werden de problemen opgelost. De mast bij ons had problemen en heb dan een compensatie gekregen.

Ben zeer tevreden over Mobistar en ik ben bij de andere twee providers nooit zo toed geholpen geweest. Is wel allemaal via internet gebeurd en niet in de winkel...

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 17 nov 2015, 20:49
door proximusboyke
dat zijn dezelfde mensen of fb en ik kan enkel zeggen dat deze mensen zeer bekwaam zijn. Ik vind zelfs veel bekwamer dan de gewone klantendienst !!! ik bel nooit meer altijd via fb en altijd perfect opgelost.

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 17 nov 2015, 20:51
door MClaeys
ha, zo ook een paar avonturen meegemaakt, in t Waasland SC. Op den duur zo beu dat bij de eerste de beste deftige actie van Proximus ik men vriendin toch heb kunnen overtuigen over te stappen. En rara, geen issues meer :lol:
Van hun businessupport heb ik geen klagens overigens.

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 18 nov 2015, 07:41
door kristofmertens
Regel ook al mijn vragen en problemen via Facebook, veel sneller en steeds een vriendelijk antwoord.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 18 nov 2015, 11:37
door maxpower
allemaal een beetje naast de kwestie

2 mensen van tegen de 70 die naar een winkel gaan en daar in feite een nieuw product kopen zonder voorgeschiedenis krijgen dit allemaal op hun nek

als de helpdesk van mobistar niets kan doen dan is dat volgens sommigen hier normaal , je moet je maar tot facebook wenden , dikke zever

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 18 nov 2015, 12:50
door dirkr07
misschien fout gereageerd..
Support via Twitter/FB ben ik helemaal mee eens.. werkt prachtig en meestal sneller dan telefoon.

Het proces (nummerportering) opstarten echter.. lijkt me raar om dit te doen via sociale media :)

en dat verstond ik hier toch uit
satsurfer schreef:Mobistar top, maar nummerportering via website of manueel doorgeven via fb werkt NIET! Of als je paar weken geduld hebt en veel telefoons/fbberichten later...

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 18 nov 2015, 13:48
door ITnetadmin
Volgens mij loopt het idd vast omdat de nummer nog niet gebruikt was.
Probeer anders de originele sim ns te gebruiken, mss dat je de portering kan activeren eenmaal de nummer actief is.

Als je op een technisch probleem van dit type stoot heb je vaak miserie met helpdesks, gewoon omdat level-1 absoluut niet de vereiste kennis of access heeft on dit op te lossen, en t staat niet in hun draaiboek.
Hiervoor moet je escaleren naar tenminste level-2, hoewel ik een voorgevoel heb dat je wss op level-3 of 4 gaat moeten zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Geplaatst: 18 nov 2015, 23:31
door maxpower
tja , we hadden als laatste contact gisteren zo iemand van level 2 of hoger aan de lijn (van mobistar) en die gaf ook het advies van voorlopig gewoon met proximus te telefoneren als dat werkt

wij doen niets meer , ze moeten het maar uitzoeken