Pagina 1 van 1
USB poorten probleem
Geplaatst: 02 nov 2015, 14:13
door trikke2705
Hoi mensen. Ik heb een probleem met mijn USB poorten, toch met 2 van de drie. Telkens ik er een USB stick of een toestel inplug loopt de laptop min of meer vast (Windows
en heb ik geen verbinding meer met het internet. Iemand een idee wat ik er zelf zou kunnen aan doen of best ermee naar de winkel? Wanneer ik de laptop uitzet met de toets zeg laar en weer opstart dan verloopt alles weer normaal....met uitzondering van de USB poorten uiteraard. Alvast bedankt
Sent from my iPhone 5S using Tapatalk.
Re: USB poorten probleem
Geplaatst: 02 nov 2015, 14:21
door ubremoved_539
Problemen met USB poorten is meestal "dikke ellende"
Je kan eens proberen in je device manager alles van USB te deleten en je PC te herstarten... maar meestal zit het probleem veel dieper (en is vaak een reinstall van Windows de enige oplossing).
Re: USB poorten probleem
Geplaatst: 02 nov 2015, 15:23
door trikke2705
Ojee, dacht al dat het niet van de poes zou zijn....
Sent from my iPhone 5S using Tapatalk.
Re: USB poorten probleem
Geplaatst: 02 nov 2015, 15:38
door heist_175
Gebeurt het met alle sticks? Onafhankelijk van het bestandssysteem (FAT32, NTFS, ...)?
Test eens met ongeformatteerde stick (> delete partition)?
Test eens met een USB powered (2,5") externe HDD? En met een external powered (3,5") externe HDD?
Wat als je een printer of iets dergelijks aansluit?
Verwijder de USB drivers/poorten in "hardware" en laat Windows opnieuw zoeken en installeer ze dan opnieuw.
Update de drivers van de fabrikant van het moederbord/USB controller.
Als het probleem onoplosbaar lijkt en je wil niet herinstalleren: koop een (powered) USB hub en hang die op de enige nog goed werkende USB poort.
Als het over een desktop gaat: kijk eens of er op het moederbord nog andere connectors/poorten zijn waarop je de USB poorten kan aansluiten?
Re: USB poorten probleem
Geplaatst: 02 nov 2015, 15:48
door Kenw00t
Boot eerst eens een Linux Live CD om te zien of het probleem zich daar ook voor doet.
Indien wel: hardware probleem (kapotte connector, geforceerde poort)
Indien niet: software/driver probleem op uw Windows