Pagina 1 van 1
Constant Disconnects
Geplaatst: 29 okt 2015, 00:01
door dirkr07
Sinds een aantal dagen (en vandaag zeer veel) merk ik dat mijn internetverbinding (en daarmee gepaard dan ook Belgacom TV) om de x aantal minuten weg valt.
Als er sync is krijg ik de volgende waardes in de Sagem interface:
Downstream line rate 60176 kbps
Upstream line rate 10064 kbps
Downstream Training Margin 11.7 dB
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
In de log van de modem zelf zie ik wel dat het effectief constant een verbinding maakt/verbreekt.
Wed, 28 Oct 2015 13:07:47 GMT PPPOE: session established
Wed, 28 Oct 2015 13:07:14 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 28 Oct 2015 12:00:17 GMT PPPOE: session established
Wed, 28 Oct 2015 11:59:46 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 28 Oct 2015 10:55:11 GMT PPPOE: session established
Wed, 28 Oct 2015 10:54:37 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 28 Oct 2015 09:48:50 GMT PPPOE: session established
Wed, 28 Oct 2015 09:48:16 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 28 Oct 2015 08:42:50 GMT PPPOE: session established
Wed, 28 Oct 2015 08:42:17 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 28 Oct 2015 08:10:11 GMT PPPOE: session established
Wed, 28 Oct 2015 08:09:38 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 28 Oct 2015 07:55:53 GMT PPPOE: session established
Wed, 28 Oct 2015 07:55:20 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 28 Oct 2015 07:54:04 GMT PPPOE: session established
Wed, 28 Oct 2015 07:53:32 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 28 Oct 2015 07:34:56 GMT PPPOE: session established
Wed, 28 Oct 2015 07:34:24 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 28 Oct 2015 00:20:16 GMT PPPOE: session established
Wed, 28 Oct 2015 00:19:44 GMT PPPOE: Connection terminated
....
Op het moment dat de modem verbreekt zie ik de VDSL2 status ook in "Training" gaan en iets later is die dan weer in orde.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Modem zelf kapot, lijn probleem,...?
Heb al een goeie 8-9 jaar scarlet zonder problemen buiten dan dit nu..
Bel morgen zowiezo wel even naar de helpdesk als ik merk dat dit zo blijft
Re: Constant Disconnects
Geplaatst: 29 okt 2015, 00:14
door AndRo555
Welke modem? Al een keer herstart?
Re: Constant Disconnects
Geplaatst: 29 okt 2015, 10:18
door dirkr07
Het is de standaard Sagem f@st 3464 modem die Scarlet zelf installeert.
Het ding al meerdere keren herstart (hoop doet leven
)
Re: Constant Disconnects
Geplaatst: 29 okt 2015, 10:38
door philippe_d
Gezien ook Belgacom TV eruit gaan, heb je een
sync probleem (gevold door een PPPoE disconnect).
Kan het zijn dat je onlangs een verhoging gekregen hebt van jouw upload (vb van 50/6 naar 60/10 nu?)
Als de UPLOAD SNR (door een verhoging) borderline wordt (6 dB), dan wordt je lijn onstabiel, en heb je sync onderbrekingen. Dat wordt soms vergeten, omdat men altijd naar de download kant kijkt.
Kan natuurlijk ook jouw modem zijn, of een andere (intern of externe) oorzaak die de lijnkwaliteit heeft beïnvloed (nieuwe aansluiting in gebuurte?).
Kan je de VDSL2 Tool draaien en resultaat posten? Hoe zien de upstream waarden eruit?
http://hierzo.net > DSL Tools > VDSL2Tool >
Gezien de modem 7-8 jaar oud is, zou ik naar een B-box3 (of FritzBox) uitkijken, dan kan je ook van vectoring genieten.
Re: Constant Disconnects
Geplaatst: 29 okt 2015, 20:21
door dirkr07
De VDSL tool wil niets uitlezen.
De helpdesk heeft de lijn eens uitgemeten en maandag komt er al een technieker langs om de modem te veranderen naar een O-BOX 3.
De technische uitleg was "hij heeft zijn beste tijd gehad na 8jaar"
Als het opgelost is maandag dan moet ik toch de mening van "mindere helpdesk" herzien.
Ben benieuwd en gelukkig zijn er nog een aantal FON spots in de buurt
Re: Constant Disconnects
Geplaatst: 02 nov 2015, 11:23
door CobraX
Lijkt verdacht veel op mijn probleem (*
klik*). Na een kleine 2 dagen had het probleem zichzelf opgelost. Natuurlijk net voor de technieker langskwam. Hij heeft hier ook een O-Box 3 geïnstalleerd. Meteen toen hij weg was, terug m'n Fritzbox 7360 aangesloten natuurlijk. Maar ben ondertussen al overgeschakeld naar Telenet Whoppa.
Re: Constant Disconnects
Geplaatst: 02 nov 2015, 11:26
door dirkr07
Ze zijn de modem deze morgend komen vervangen, staat nu een O-Box 3 te blinken en pinken.
So far so good zou'k zeggen.. geen disco's meer!
Denk dat het bij mij gewoon pech was.. Sagem die het na 7-8 jaar eindelijk heeft opgegeven gewoon.
Moet zeggen, super service van Scarlet.
Donderdag gebeld, maandag technieker en stond al om 9u aan mijn deur.
Telenet was niet onmiddelijk een optie hier, dubbel van de prijs voor enkel hoger snelheid die ik echt niet nodig heb (haal nu al 50/4)
Re: Constant Disconnects
Geplaatst: 02 nov 2015, 17:49
door Azgard
Idem hier. De sagem kreeg kuren - als mijn vrouw m s efkes verzette om t stuif af te nemen viel m uit - en dezelfde week nog is er een technieker langs geweest. 1 blik op de sagem en hij heeft direct nen o-box gezet. Naar sagems kijken ze zelfs niet meer wat er eigenlijk aan scheelt, wordt direct vervangen.
Geven wel veel licht, handig als ge s nachts thuis komt
Re: Constant Disconnects
Geplaatst: 03 nov 2015, 18:13
door CobraX
dirkr07 schreef:Ze zijn de modem deze morgend komen vervangen, staat nu een O-Box 3 te blinken en pinken.
So far so good zou'k zeggen.. geen disco's meer!
Denk dat het bij mij gewoon pech was.. Sagem die het na 7-8 jaar eindelijk heeft opgegeven gewoon.
Moet zeggen, super service van Scarlet.
Donderdag gebeld, maandag technieker en stond al om 9u aan mijn deur.
Telenet was niet onmiddelijk een optie hier, dubbel van de prijs voor enkel hoger snelheid die ik echt niet nodig heb (haal nu al 50/4)
Wij huurden hier al twee HD Digicorders van Telenet (en hadden ook het HD XL Pack). Internet was hier tot onlangs Scarlet VDSL2. Voor een meerprijs van 40,24 € (t.o.v. enkel digitale TV van Telenet) heb ik nu Internet Fiber 200 (200 Mbps down, 12 Mbps up, 500 GB limiet in de piekuren, unlimited in de daluren) en Freephone Europe (gratis bellen naar vaste nummers en gsm nummers in België tijdens de daluren en in het weekend via de Triiing smartphone app) en toegang tot de Telenet WiFi hotspots. Voor mij was het dus een logische keuze.
Het verschil in snelheid is enorm. Waar ik vroeger maximum 1,8 MB/s haalde (downloadsnelheid), haal ik nu tot zo'n 23 MB/s. De exacte uploadsnelheid in MB/s weet ik niet, maar deze voelt ook veel sneller aan.
Re: Constant Disconnects
Geplaatst: 03 nov 2015, 19:18
door dirkr07
Super!
2 tevreden mensen dan e
Ieder heeft zo zijn eigen prioriteit en eisen daarom dan ook goed dat er zoveel optie zijn!
Voor mezelf zag ik geen nut om (in jouw geval) het dubbele van mijn huidige tarief te betalen om er eigenlijk geen meerwaarde uit te halen.
Zelf heb ik 70 Down en 6 Up (als ik men sync nog goed weet) wat meer dan voldoende is voor mij. De (momenteel nog) onbeperkte formule is ook perfect en zelfs met 300GB zou ik nog net toekomen (maar dat zien we wel moest het ook zo ver komen).
Vaste telefonie gebruik ik niet aangezien het abonnement voor men GSM van het werk ook onbeperkt naar vaste nummers + mobistar bevat en 5u naar al de andere netwerken.
Ipv Telenet hotspots gebruik ik Fon waar ik 10 geleden ooit eens een Fonera gekregen (actie) en die me dus niet alleen in Belgie (Proximus Fon) maar ook in het buitenland gratis Wifi bezorgd.
1.8MB/s is nu inderdaad niet om naar huis te schrijven maar aangezien ik 6a8MB/s haal is dit geen probleem voor mij
Daarmee, gelukkig zijn er meerder mogelijkheden en vinden we beide onze gading
Anders zou ik teveel betalen en jij een te slechte formulie krijgen!
Re: Constant Disconnects
Geplaatst: 03 nov 2015, 20:30
door CobraX
Inderdaad. So far, so good hier. Als Scarlet die limiet niet had ingevoerd, dan was ik misschien niet eens veranderd van provider. Ook al had ik 'maar' 16,6 Mbit down en 4,1 Mbit up bij Scarlet. Maar zoals ik al eerder zei: de meerprijs t.o.v. vroeger bedraagt hier welgeteld 5,24 € per maand (zoveel € is mijn Telenet Internet abo duurder dan mijn Scarlet VDSL2 abo) en daarvoor krijg ik veel in de plaats.