Pagina 1 van 1

Tik forum

Geplaatst: 21 okt 2015, 13:11
door crosserke
Is http://www.tik.be/forum/ ermee gestopt?

Re: Tik forum

Geplaatst: 21 okt 2015, 13:23
door Splitter
je kan eens roepen op hun twitter: https://twitter.com/Tikvzw
site zelf werkt hier iig ook niet.

Re: Tik forum

Geplaatst: 21 okt 2015, 13:29
door vverbeke
TIK is al een tijdje dood leek mij. Alleen hun website werkt(e) nog.

Re: Tik forum

Geplaatst: 21 okt 2015, 14:04
door ITnetadmin
Dat forum kreeg zo af en toe nog eens een postje, maar in de meeste subfora zat je op de eerste pagina posts toch al direct een jaar of meer in het verleden te kijken. En hoe minder activiteit, hoe minder de vaste mensen nog ns komen kijken "om te zien of er iets nieuw is".

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Tik forum

Geplaatst: 21 okt 2015, 14:43
door Goztow
De domeinnaam is inderdaad nu verlopen. Voor zover we weten zijn ze er inderdaad mee gestopt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Tik forum

Geplaatst: 21 okt 2015, 14:46
door Dima_2005
Wel, de TIK website en forum is nu officieel inderdaad dood, sinds 13 oktober.

Ik mocht eigenlijk niks plaatsen daarover, maar in principe moest het zo zijn dat de gebruikers hiernaartoe doorverwezen zouden moeten worden. En er zou een archief bijgehouden zou moeten worden van de forum posts.

Punt is: de voorzitter had alles geblokkeerd waardoor er eigenlijk geen voorzieningen konden gebeuren (hoewel het nog ruim op voorhand intern meegedeeld werd).

Maar TIK komt zeker niet terug... Zonde eigenlijk, maar zat er gewoon al aan te komen. Ik wou dat het einde anders verlopen was, maarja, buiten mijn controle.

Re: Tik forum

Geplaatst: 21 okt 2015, 15:14
door svermassen
Was inderdaad al langer te verwachten.

BTW: wie van de admins kan die verwijzing naar Tik bij mij eens weghalen a.u.b.?

Re: Tik forum

Geplaatst: 21 okt 2015, 15:36
door proximusboyke
dima heeft dit nog een tijdje gedaan.

Re: Tik forum

Geplaatst: 21 okt 2015, 22:32
door Dima_2005
Ik denk dat svermassen bedoelt de TIK-logo onder zijn naam :-)

Re: Tik forum

Geplaatst: 21 okt 2015, 22:52
door meon
svermassen schreef:BTW: wie van de admins kan die verwijzing naar Tik bij mij eens weghalen a.u.b.?
Done, je bent nu niet bijzonder meer!

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 00:11
door apestaart
Op dat forum kwam er nauwelijks beweging in, enkel als het over Telenet ging kwam er af en toe een beweging in maar voor andere providers kwam er niks meer van beweging in, zo voor Proximus: de laatste reactie dateert van 12 april 2015 en bij de andere providers dateren de reacties van een aantal jaar geleden dus dat zegt genoeg.
Niettemin mocht die moderator of de eigenaar van dat forum wel de forumleden op voorhand verwittigen dat dat forum zou opgedoekt worden al is dat met een mededeling op de website zelf maar dat is blijkbaar te veel gevraagd, dat forum werd zonder boe of ba opgedoekt zonder verwittiging, dat getuigt verre van beleefdheid. :x

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 08:49
door fryelectro
meon schreef:
svermassen schreef:BTW: wie van de admins kan die verwijzing naar Tik bij mij eens weghalen a.u.b.?
Done, je bent nu niet bijzonder meer!
Ieder van ons is bijzonder, meon! ;)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 08:58
door ubremoved_539
apestaart schreef:Op dat forum kwam er nauwelijks beweging in
Ik ben ook nog vrij actief geweest op TIK... maar ben er uiteindelijk weg gebleven (weet al niet meer waarom).

Feit is dat Userbase.be een beter alternatief is en dat dan ook veel mensen naar hier zijn gekomen.

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 09:23
door Dima_2005
Jij was weggebleven van wege RR-troll denk ik. Ik gaf die nog een kans (misschien te veel kansen) om zich te gedragen (en ooit heeft die zelfs een maand lang niks slechts gepost).

TIK forum had zijn eigenlijk meerwaarde, tot een jaar geleden was het nog best actief in opzicht van Telenet. Ivm andere providers was Userbase duidelijk de betere alternatief.

Maar daarna begon het af te bouwen, en dat was ook de bedoeling. We waren al een jaar bezig over sluiting van TIK forum, maar het kwam er iet meer van. Wanneer de persoon die de website hostte het beu was, was dezelfde traagheid van het bestuur de reden achter de plotse verdwijning zonder enige mededeling.

Al moet ik wel zeggen dat de website mogelijk (!) nog binnenkort terugkomt om tenminste iets te plaatsen. Al is het wel a little too late.

Het is spijtig dat een stukje telecom-geschiedenis op deze manier moest aflopen. Ik persoonlijk schaam me ervoor, al was het buiten mijn controle.

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 10:11
door meon
Om alle info en historie van het TIK-forum niet kwijt te zijn had ik nog voorgesteld om op UB een cache/read-only-mirror te hosten van de site, maar dat heeft wel wat goodwill nodig... En die was er wel van Dima, maar dat was niet voldoende om dit voor mekaar te krijgen...

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 10:26
door Dima_2005
Misschien komt het er nog van. Maar daarvoor moet de RVB de toestemming geven.

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 11:00
door ubremoved_539
Dima_2005 schreef:TIK forum had zijn eigenlijk meerwaarde, tot een jaar geleden was het nog best actief in opzicht van Telenet.
TIK had ooit goede contacten met Telenet... maar was dit nog steeds zo ?

Dezelfde vraag trouwens over Userbase.be... vertegenwoordigen zij effectief hun "userbase" bij de diverse providers... of zijn ze louter een uitlaatklep via het forum ?

Charlotte is namelijk al lang van het toneel verdwenen volgens mij... niet echt positief dus.

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 11:09
door Dima_2005
Wel, een jaar geleden hadden we nog steeds best goede contacten. Ik mailde toch 2-3 keer / jaar met Telenet ivm bepaalde zaken dat me opvielen. Daarna opeens werden de banden verbroken. Idem met Charlotte, toen eigenlijk een bericht gewoon gekregen dat ze zich liever inzetten op hun eigen forum.

Eigenlijk is Telenet qua communicatie en meewerking zwaar achteruitgegaan eens Porter aan de macht kwam.

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 11:37
door meon
"Charlotte" en "Eva" bestaan niet meer. Het concept daarvan is overgegaan in algemene customer support met nadruk op sociale media (twitter/facebook). De resp. accounts bestaan ook niet meer en zijn Telenet en Proximus geworden.
Ik merk wel degelijk activiteit op van verschillende "bedrijven-accounts", maar daarom reageren die niet allemaal natuurlijk...

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 11:40
door ubremoved_539
Ik heb geen Facebook en ga het al zeker niet nemen voor Telenet :nono:

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 11:53
door svermassen
meon schreef:
svermassen schreef:BTW: wie van de admins kan die verwijzing naar Tik bij mij eens weghalen a.u.b.?
Done, je bent nu niet bijzonder meer!
Was ik sowieso al langer niet meer ... :lol:

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 11:54
door svermassen
fryelectro schreef:
meon schreef:
svermassen schreef:BTW: wie van de admins kan die verwijzing naar Tik bij mij eens weghalen a.u.b.?
Done, je bent nu niet bijzonder meer!
Ieder van ons is bijzonder, meon! ;)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Hahaha, eigenlijk wel :banana:

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 12:01
door svermassen
Ik vindt het vooral ook wel spijtig dat die volledig content nu weg is.
En dan de website/forum-gebruikers daar gewoon niet van ingelicht zijn.
Waarom is er niet opnieuw gekeken om dit naar Userbase over te zetten?
En desnoods read-only of iets in een subforum.
En als het een probleem van hostingkosten of iets zou zijn, hier zijn er genoeg denk ik die dit wel op hun eigen reselleraccount of iets willen onderbrengen.

Maar soit, end of story nu :-(

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 13:09
door Dima_2005
Er is een backup, content is niet weg. Gewoon kwestie van toestemming te krijgen van rvb

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 19:44
door Kenw00t
Of ze het nu graag hebben of niet, er staan altijd backups online hoor: https://web.archive.org/web/20150218034 ... .be/forum/

Re: Tik forum

Geplaatst: 23 okt 2015, 23:10
door Flup
Ja de meerwaarde van Tik zat hem in die contacten met telenet. Hoewel ik niet altijd de indruk had dat men altijd even kritisch was of durfde zijn om de bruggen niet op te blazen. Soms leken ze elkaars bondgenoot. Als er 1 ding hetzelfde is gebleven al die jaren is dat er veel kabelkanten xDSL weigeren te zien als alternatief

Ik herinner me een vergadering in mechelen, had vooral intentie om mee te werken aan STUG en DUG. Wat bij mijn weten nooit goed van de grond is gekomen.
Je kan daar achteraf veel verklaringen voor zoeken ... Maar 1 ding is zeker.. in de huidige markt is er geen vraag naar usergroepen.
De markt is (overname scarlet enzoverder) volledig verdeeld over de 2grote. De actie 'laat me niet pluimen' maakt pijnlijk duidelijk dat de markt enorm vastgeroest is.

Re: Tik forum

Geplaatst: 28 okt 2015, 18:23
door thai2000
Vooral veel vriendjespolitiek.
Maakte je wat veel commentaar werd je geband...

Kinderachtig forum.

Zal het niet missen want ze hebben nooit iets betekend voor mij..

Re: Tik forum

Geplaatst: 31 okt 2015, 22:07
door MaT
Heb je voorbeelden van zo'n gevallen?

Re: Tik forum

Geplaatst: 04 nov 2015, 15:47
door woutervh
Even uit mijn geheugen...

Wat was er eerst? TIK of userbase?
Ik weet dat TIK ontstaan is vanuit PUB, wat stond voor Pandora User Base.
Ooit (+13j terug?) opgezet door enkele die-hard usenet-gebruikers... waar na een tijd pub.pandora.be voor gestart werd dacht ik? Deze zochten inderdaad direct contact met Telenet.
Sinds het TIK geworden was heb ik het eigenlijk niet meer gevolgd, aangezien ook ik vond dat userbase de lading meer dekte dan TIK...

Re: Tik forum

Geplaatst: 04 nov 2015, 15:59
door Nob
Wat was er eerst? TIK of userbase?
Geen idee, maar userbase dateert van 09 sep 2002 05:19 pm (toen nog skynet user base).

Re: Tik forum

Geplaatst: 05 nov 2015, 06:48
door h0us3cat
woutervh schreef:Even uit mijn geheugen...

Wat was er eerst? TIK of userbase?
Ik weet dat TIK ontstaan is vanuit PUB, wat stond voor Pandora User Base.
Ooit (+13j terug?) opgezet door enkele die-hard usenet-gebruikers... waar na een tijd pub.pandora.be voor gestart werd dacht ik? Deze zochten inderdaad direct contact met Telenet.
Sinds het TIK geworden was heb ik het eigenlijk niet meer gevolgd, aangezien ook ik vond dat userbase de lading meer dekte dan TIK...
http://www.ip-adress.com/whois/tik.be - 04/30/2002
http://www.ip-adress.com/whois/userbase.be - 02/19/2003

Re: Tik forum

Geplaatst: 05 nov 2015, 09:42
door meon
Voor dat Userbase Userbase.be werd was het adslbox.be (van NuKeM) + skynet-user-base.tk (door Nob gestart).
PUB was inderdaad eerst; SuB is destijds ontstaan omdat het Skynet-forum ongemodereerd was en ik dacht dat er zelfs geen user-accounts bestonden. Vanuit die frustratie en naar voorbeeld van PUB ontstond SuB :).

Re: Tik forum

Geplaatst: 05 nov 2015, 13:11
door woutervh
Man we worden oud :-)

Re: Tik forum

Geplaatst: 05 nov 2015, 13:21
door TiTanium
Social media heeft vele forums een knauw gegeven op gebied van support, de ene overleeft het de andere niet. Forums hebben op hun beurt mIRC een flinke knauw gegeven, daar zijn ook vele ten onder gegaan. Het is wachten wat het volgende wordt die op zijn beurt social media een knauw gaat geven.

Re: Tik forum

Geplaatst: 05 nov 2015, 13:26
door fernand
Een provider heeft tegenwoordig wel 'n eigen fora.
Zoals Telenet community enkele maanden geleden opgestart is een forum voor en door klanten.

Re: Tik forum

Geplaatst: 05 nov 2015, 13:49
door TiTanium
Tuurlijk, maar daar krijg je ook niet op alles een antwoord. Terwijl hier medewerkers zitten die vrijwillig helpen waar ze kunnen, zonder te willen afschepen... Ik weet welk forum ik moet kiezen dan ;)

Re: Tik forum

Geplaatst: 05 nov 2015, 15:21
door ITnetadmin
TiTanium schreef:Social media heeft vele forums een knauw gegeven op gebied van support, de ene overleeft het de andere niet. Forums hebben op hun beurt mIRC een flinke knauw gegeven, daar zijn ook vele ten onder gegaan. Het is wachten wat het volgende wordt die op zijn beurt social media een knauw gaat geven.
IRC he, mIRC was maar ne (zeer bekende) client :-)

Ik mis IRC eigenlijk. Ik vond dat altijd een heel handig en leuk ding, en bouwde dat af en toe om tot een intern messaging platform. Hoe beter je IT helpdesk bereiken dan snel via een thin client je users laten inloggen op een IRC chatkanaal en hun vraag/opmerking stellen. De ITers houden dat ding open en hebben via die mIRC scripts geluidjes die afspelen bij nieuwe berichten.

En omdat mIRC ook commandos kon runnen, heb ik het lang geprobeerd om er een service van te maken, zodat elke PC automatisch op een interne IRC server zou inloggen zodat je kon zien welk toestel online was en remote commandos uitvoeren zonder dure software, maar mIRC draait niet goed als service en het projectje is nooit afgewerkt vanwege weinig tijd en geen goeie alternatieve client.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Tik forum

Geplaatst: 05 nov 2015, 18:15
door TiTanium
Wil nu niet te ver afdwalen, man wat had ik een groot botnet :D Maar vroeger had je via sommige site's en chatsupport en dat was altijd via IRC.