Pagina 1 van 1

Telenet-Digitale Telefonie

Geplaatst: 15 okt 2015, 09:57
door svermassen
Hoi,


weet iemand exact wat er in die (nieuwe) Digitale Telefonie van Telenet zit (business)?
Wat mij vooral interesseert zijn de 24/24 uren 2000 belminuten naar EU-landen.
Die 2 euro meerkost haal ik er daardoor ook snel terug uit.

En hoe zit dit techisch in elkaar?
Kan ik gewoon overschakelen en het huidige telefoontoestel dat op de modem hangt houden?
Moet daar een technieker voor komen?

Van de filmpjes wordt ik niet echt wijzer vrees ik.

Thanx !

Re: Telenet-Digitale Telefonie

Geplaatst: 15 okt 2015, 11:46
door philippe_d
Het filmpje maakt je inderdaad niet wijzer: http://smb.telenet.be/nl/vaste-telefoni ... -telefonie

Volgens mij is dat gewoon VoIP, met een virtuele PBX.
Je gewoon analoog telefoontoestel zal je dan waarschijnlijk moeten inruilen voor een SIP toestel (of ATA), en niet via de Telenet modem.
Dit is bedoeld voor business, met meerdere toestellen. OP de Telenet modem kan je maar 2 lijnen hebben.

Je kan het ook alleen krijgen op locaties met "Business Fibernet" aansluiting.

Re: Telenet-Digitale Telefonie

Geplaatst: 15 okt 2015, 13:00
door svermassen
Vermoedde ik dus ook al een beetje.

Re: Telenet-Digitale Telefonie

Geplaatst: 15 okt 2015, 13:02
door mgo72
Ik heb zo'n business Fibernet. Heb even gekeken maar denk niet dat ik voordeel doe in zo'n Fluo pack. Heb daar optie 24/24 EU aanstaan.

Re: Telenet-Digitale Telefonie

Geplaatst: 15 okt 2015, 15:39
door ubremoved_539
De nieuwe formule is dan ook gericht op meerdere toestellen met inbegrip van PBX, niet op de gewone Fluo welk slechts één of twee toestellen heeft.