Pagina 1 van 1

internet snelheid

Geplaatst: 16 sep 2015, 12:48
door panda
beste
heb hier regelmatig een terugval van snelheid naar max 10Mbps,
uitvallen van internet, ik heb een Scarlet One ab. en zou toch een download van 50Mbps moeten krijgen
een lijntest geeft zelfs 70MBPs aan.
alles is een half jaar geleden vernieuwd van bekabeling, zelfs de inkomende kabel van proximus is vernieuwd van op straat,
Nu sta ik al meer dan een maand op een repair profiel van 20/6,
Hoe los ik dit probleem op?

Re: internet snelheid

Geplaatst: 16 sep 2015, 19:01
door redman
20/6 is geen repair profiel maar een provisioning profiel, normaal dus.
Gewoon wachten tot dlm langskomt, eventueel checken met de helpdesk dat dlm actief staat.

Re: internet snelheid

Geplaatst: 16 sep 2015, 19:42
door Goztow
Wat is je resultaat op lijntest.be?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: internet snelheid

Geplaatst: 17 sep 2015, 11:45
door panda
mijn profiel is nu 20/6
speedtest;14.30Mbps download en 5.12 upload
zoals je ziet kan mijn lijn een hogere snelheid aan

Re: internet snelheid

Geplaatst: 17 sep 2015, 11:53
door panda
Hier nog enkele resultaten

Re: internet snelheid

Geplaatst: 17 sep 2015, 23:02
door DIBO
20/2 = 8d Provisioning profiel
20/6 = 17a Repair profiel --> dus ergens een probleem, binnenbekabeling eens dubbel-checken en dan 0800 22 424 bellen voor een automatische lijntest (moet je wel jouw lijnnummer kennen, dus niet het telefoonnummer). Met dergelijke lijnresultaten (buiten het 'Repair' probleempje) moet die lijn naar 70/6 kunnen op termijn.

Re: internet snelheid

Geplaatst: 18 sep 2015, 14:36
door panda
Beste, bedankt voor de reactie ,maar mijn bekabeling is 6 maand geleden volledig vernieuwd en toen kreeg ik 50Mbps als download
tot een maand terug toen is al de miserie begonnen met uitvallen sonos systeem min. twee maal per dag,
traag internet en een tv die niet werkt zoals het hoort.
mijn gevoel zegt me dat de modem voor de zoveelste maal niet werkt zoals het moet.
dit is ondertussen al mijn 4 of 5 modem die ze hier hebben geplaatst,elk jaar heb ik wel problemen met de installatie;modem;digicorder,kabels voedingskabel,alles is al meermaals vervangen tot de kabel van buiten naar binnen toe vernieuwd,binnenbekabeling is van goede kwaliteit,daar twijfel ik niet aan is trouwens ook bevestigd door mensen van proximus,
Ik weet het niet meer en heb dan ook de ombudsman ingeschakeld om tot een oplossing te komen

Re: internet snelheid

Geplaatst: 18 sep 2015, 14:51
door Sinister
Meet eens de voltage dat je binnenkrijgt op je stopcontacten.
Neem eens een foto van je installatie waar je modem staat.

Re: internet snelheid

Geplaatst: 18 sep 2015, 14:56
door Splitter
Zoala sinister zegt, lijkt me meer een probleem met hoeveel elektra (of pieken) dat je binnenkrijgt... Woon je toevallig in de buurt van een kabine? Hier was dat vroeger ook zo, de lampen konden we zelfs wekelijks vervangen...

Sent from my A0001 using Tapatalk

Re: internet snelheid

Geplaatst: 18 sep 2015, 15:07
door Sinister
Te hoog of te laag, beiden kan uiteraard, tzal veel eerder hier aanliggen je uitval.

Re: internet snelheid

Geplaatst: 20 sep 2015, 10:57
door panda
beste
Mijn modem staat op nog geen 5meter van pc en de kabel is nieuw.
stopcontact is ok voltage nagemeten en dat blijft constant 225 tijdens de meting valt het internet weer even weg.
Sonos systeem natuurlijk ook.
blauwe kabel van aan modem tot invoerplug nogmaals vernieuwd.
reset van hele systeem gedaan maar zonder verbetering.
speedtest gedaan en dit is het resultaat. word alsmaar slechter
volgens mij is de modem voor de zoveelste maal het probleem.

Re: internet snelheid

Geplaatst: 21 sep 2015, 20:08
door DIBO
Je kan beter de resultaten van VDSL2Tool hier plaatsen

Ook mss. even resultaten van onderstaande plakken, als er veel fouten opzitten, dan komt modem geregeld in 'training' en valt internet even weg

Code: Selecteer alles

telnet 192.168.1.1
login      admin
passw   <serienr Sagem>
shell
# cat /etc/perfvdsl.stat

Re: internet snelheid

Geplaatst: 21 sep 2015, 22:00
door Patje
Als je al zoveel modems hebt gehad kan het mss wel zijn dat er een Vdsl poort in de ROP defect is, toch best eens opnieuw bellen .... en eens vragen of ze een nieuwe Vdsl poort laten steken en zien of het beter is.
Na al die omgewisselde modems en toch nog die problemen is meestal de oorzaak dan van een Vdsl poort!

Re: internet snelheid

Geplaatst: 22 sep 2015, 10:54
door panda
resultaten vdsl tool

Re: internet snelheid

Geplaatst: 22 sep 2015, 13:21
door panda
Hoi allen
net gehoord van scarlet dat er vrijdag een nieuwe modem word geplaatst
hopelijk is dat de oplossing?

Re: internet snelheid

Geplaatst: 22 sep 2015, 18:13
door Patje
Als het nu met deze nieuwe modem opgelost is dan heb je echt pech gehad met de 4 vorige modems .....

Re: internet snelheid

Geplaatst: 22 sep 2015, 22:49
door DIBO
panda schreef:Speedtest: 6.06/2.33
Speedtest niet via wifi doen, heeft totaal geen waarde. Je zit nog wel degelijk op 20/6 repair profiel.
panda schreef:vrijdag een nieuwe modem word geplaatst
laat de technieker dan niet gaan voor je zeker bent dat je minstens 30/6 hebt, want zou toch moeten lukken dat het aan de 4e moden op rij ligt.... En als je een OBox3 zou krijgen (wat goed nieuws zou zijn), kan je VDSL2Tool niet meer gebruiken (en mss. de modem helemaal niet meer kunt uitlezen).

Re: internet snelheid

Geplaatst: 23 sep 2015, 09:43
door philippe_d
DIBO schreef:Speedtest niet via wifi doen, heeft totaal geen waarde. Je zit nog wel degelijk op 20/6 repair profiel.
Nog eens: 20/6 is niet noodzakelijk een repair profiel, maar ook een normaal provisioning profiel voor zone 2:
  • - DLM kan je verhogen tot max 50/10 (b-box2).
    - met vectoring zal je automatisch op 50/6 komen (vectoring profiel zone 2).
    - vectoring + DLM gaat nog hoger (vandaar dat de lijntest jou 70 mbps geeft).
Hopelijk brengt de technieker jou een o-box3 (en is vectoring actief op jouw ROP).

Re: internet snelheid

Geplaatst: 25 sep 2015, 13:20
door panda
Hoi allen
zonet nieuwe modem geplaatst door Scarlet Bbox3
speed test gedaan en komen nu op 50Mbps uit wat later nog zal verhoogd worden;
hopelijk al de problemen opgelost.

Re: internet snelheid

Geplaatst: 25 sep 2015, 14:29
door doglover
Waarom krijg jij een nieuwe modem?
En wordt die aan mij geweigerd.

Twee maten en twee gewichten?

Willy

Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=45723

Re: internet snelheid

Geplaatst: 25 sep 2015, 14:35
door panda
probeer eens via ombudsman telecommunicatie

Re: internet snelheid

Geplaatst: 04 okt 2015, 14:01
door FunkStar
Heb nu net hetzelfde voor, al maanden staan mijn waarden op

Code: Selecteer alles

Downstream line rate: 30000 kbps 
Upstream line rate: 10000 kbps  		  		 
Downstream Training Margin: +-13 dB 
Nu sinds dit weekend, heb ik volgende waarden:

Code: Selecteer alles

Downstream line rate: 20064 kbps 
Upstream line rate: 6064 kbps  		  		 
Downstream Training Margin: 21.3 dB
Niets aangepast, geen reboot van modem, geen wijzigingen aan kabels,...
Niet leuk.

Note: lijntest zegt 50/6

Re: internet snelheid

Geplaatst: 04 okt 2015, 14:10
door Matthias
ik heb identiek hetzelfde voorgehad 2 weken terug. Nu nog steeds op 20/6. 1/3de van je snelheid verliezen, merk je toch wel hard.

Re: internet snelheid

Geplaatst: 04 okt 2015, 14:16
door FunkStar
Ja idd, 't is niet dat ik alle dagen speedtest zit te doen...
Het internet ging gewoon traag (Music streamen, Youtube & gewoon surf verkeer op 2 toestellen) wat vroeger wel vlot ging.

Re: internet snelheid

Geplaatst: 04 okt 2015, 16:02
door DIBO
De laatste tijd precies meer mensen die in een 'lagere' zone terecht zijn gekomen als provisioning profiel: zone1 30/10 -> zone2 20/6. Zouden de lijnwaarden (verzwakking) een update hebben gekregen?? (lijnen onpieuw uitgemeten of zo??? nav. ROP upgrade???)

Re: internet snelheid

Geplaatst: 15 okt 2015, 17:31
door panda
heb nu een speedtest van 65 Mbps wel met Bbox3