Pagina 1 van 1

pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 01:56
door Splitter
regio 011, nog steeds verbonden met 60/10 sync maar geen pppoe sessie meer sinds een goed halfuurtje.
nog iemand?


EDIT: ondertussen terug... anderhalfuurtje plat, vraag me af waar het aan gelegen gaat hebben...

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 09:35
door meon
Bij mij (089) was het sinds 01u02 idd gedaan met de pret. Wel nog sync, maar inderdaad geen PPP-connectie. De ellende is dat, eenmaal zich dat op deze manier voordoet m'n modem niet meer automatisch gaat verbinden, dus ik weet niet sinds wanneer het terug is.

Ik vermoed maintenance-window, het is niet de eerste keer dat ik dat op de nacht van zo->ma rond dat tijdstip heb zien voorkomen.

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 09:41
door powaq
Ik heb het nu zitten.. 03 zone berchem. Fantastisch als je moet werken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 09:44
door meon
Twitter: https://twitter.com/proximus/status/640792390811447296

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 09:47
door fryelectro
Hier nog steeds of opnieuw down (zone 03) :(

Zal maar de auto inspringen en dagje homework vergeten.

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 09:55
door Electribe
Ik lag er ook uit iets na 1 uur, deze morgen modem herstart en alles terug in orde nu. Zone 03 (Waasland).

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 10:04
door fryelectro
Dan denk ik dat de BAS'en momenteel een DoS attack krijgen van herstartende modems want mijn sync is er wel, maar een nieuw IP lukt niet.

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 10:13
door powaq
Ja. Modem reboot helpt niets hier.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 10:16
door MichelLoyen
Hier juist hetzelfde: regio 016 Tienen.

Vannacht 40 min. down-time tot ongeveer 01:00u. Afgelopen woensdagnacht was er ook al een disconnect, tijdstip weet ik niet meer (modem herstart gedaan dus log kwijt).
Daarnet weer van ongeveer 09:30u tot 10:05u, inderdaad fijn als je moet thuiswerken :\

Het werkt nu alleszins weer...

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 10:17
door powaq
Terug online nu. Inderdaad ±1u geen ppp.

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 10:22
door MichelLoyen
In MyProximus staat ook reeds een melding van de storing (zie bijlage). Wel knap dat internet (surfen) eruit ligt maar dat email wel nog mogelijk is.

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 11:10
door jackho
Momenteel kunt u problemen ondervinden met internet in de regio's Antwerpen, Limburg en Leuven

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 11:57
door guntherstassen
Zone 089 ook problemen (Opglabbeek)

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 12:00
door axs
Hier momenteel ook issues (011)
Wel sync maar surfen is niet mogelijk.
Proximus TV werkt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 12:10
door guntherstassen
In Opglabbeek terug in orde (Zone 089)

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 13:13
door johcla
Hier, zone 03, op 2 plaatsen al 3x vandaag uitval gehad.
De 2 plaatsen liggen 20 km uit elkaar, maar de uitval is wel telkens op hetzelfde moment. De laatste tussen 11.47 en 12.05

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 13:25
door butskristof
Zone 014 ondertussen ook in orde. Vannacht inderdaad rond 1 uur weggevallen, deze voormiddag was het even weer in orde en rond 11h30 viel het opnieuw uit.

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 13:53
door johcla
Blijkbaar is er een site waar je kan zien of anderen ook een storing hebben:

https://allestoringen.be/problemen/proximus

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 13:58
door Chinaski
Heeft hier iets meer dan 13 uur geduurd, nu weer in orde.

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 17:41
door powaq
Net een mail gehad van Proximus:
Geachte klant,


Deze ochtend (7 september) heeft er zich in uw regio een internetstoring voorgedaan tijdens een update van ons vaste netwerk. Een aantal klanten heeft daardoor tijdelijk geen gebruik kunnen maken van hun internetverbinding.
Gelieve ons te verontschuldigen voor het eventuele ongemak.


Alle problemen waren tegen 13.00 u verholpen. Wij doen er alles aan om te voorkomen dat een dergelijk incident zich opnieuw zou voordoen.
Nogmaals dank voor uw begrip en vertrouwen.


Met vriendelijke groeten,

Het Proximus-team

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 18:57
door Splitter
mijn "opgelost" kwam toch veels te vroeg :(
fritz!box wil geen eens proberen binding te nemen (enfin, komt toch niks bij in de logs) en server geeft "Timeout waiting for PADO packets, Unable to complete PPPoE Discovery"

hele dag dus al niks, ook niet na reboot van fritz... dadelijk eens een andere modem proberen, wie weet dat de fritz zelf defect geraakt is en geen requests doorlaat ofzo?

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 19:25
door fryelectro
"een aantal klanten" ... volgens mij is dat toch heel zacht uitgedrukt.

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 20:16
door Splitter
hier is het nu gefixt door de fritz te vervangen door een bb2...
enorm lame, door een storing bij pxm is mijn fritz! dus naar de vaantjes.

snap nog altijd niet hoe het kan: alles werkt, ineens die pxm storing (geen binding meer)
sync blijft hele tijd goed, opeens ook een kwartiertje terug binding en dan terug niks.
reset van de fritz geeft geen verschil, in het log probeert die niet eens meer binding.
server die achter de fritz ook een pppoe sessie opzet wil ook niet meer (pado timeout)
bb2 geplaatst, zowel bb2 als server hebben terug hun pppoe sessie opgebouwd nu

iemand een verklaring ervoor dat mijn fritz het ineens begeeft én de server erachter geen sessie meer kan opbouwen?
ik zou nog willen aannemen dat die stuk gaat, alles gaat ooit stuk... maar exact op het moment dat er problemen zijn?

<alu conspiracy-theory hoedje>
misschien zijn ze aan het testen om niet bbox-modems stuk te maken op hun netwerk! :p
</hoedje>

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 20:45
door philippe_d
Splitter schreef:server die achter de fritz ook een pppoe sessie opzet wil ook niet meer (pado timeout)
bb2 geplaatst, zowel bb2 als server hebben terug hun pppoe sessie opgebouwd nu

iemand een verklaring ervoor dat mijn fritz het ineens begeeft én de server erachter geen sessie meer kan opbouwen?
Er is niets stuk.
Volgens mij is er gewoon iets fout gelopen met de DSLAM software upgrade die Proximus heeft uitgevoerd.
Het PADI/PADO probleem is niet nieuw: ik denk ongeveer een jaar geleden hadden veel FritzBox gebruikers dit probleem. Het heeft weken (maanden) geduurd, en een technische discussie tussen AVM en Proximus, voor het probleem opgelost werd.

Waarschijnlijk terug een slechte implementatie van de RFC 2516 standard :-(

Re: pppoe down 011 ? (opgelost)

Geplaatst: 07 sep 2015, 21:42
door Splitter
wat ik dan niet snap, is dat mijn server ook geen connectie op wil bouwen?

- bb2: zowel bb2 als server bouwen ppp sessie op.
- fritz: noch de fritz (lijkt niets te proberen, komt niks bij in log na sync), noch server (pado timeout) bouwen een connectie op.

zowiezo is er iets stuk (al is het dus mss hun implementatie van de RFC...) - maar de enige reden om geen PADO pakket te krijgen,
zou zijn als de AC mijn fritz of server niet zou kunnen "helpen".
gezien de AC wel reageert op mijn server, achter een bb2, maar niet (meer) achter de fritz vind ik dat dus maar vreemd:

momenteel dient de fritz zogezegd enkel als modem, en de server erachter bouwt de sessie op - wat voorheen werkte,
en wat met de bb2 ook werkt...

als je extra technische uitleg hebt, hoor ik het ook graag :) (heb de rfc er ook al eens bijgehaald - maar daar haal je dus niet meer uit als dat de AC niet hoeft te reageren als die niet kan "helpen", zonder te zeggen wat daarvoor eventuele redenen kunnen zijn)