Prepaidkaarten betaalkaarten

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

nee hoor als je kbc belfius hebt is dit 1 euro per maand en gratis opladen
Er is een verschil tussen jaarlijks een bedrag betalen en de kous af en jaarlijks een bedrag te betalen + nog eens betalen om op te laden :oops:
heb ondertussen gezien dat carrefour misschien een oplossing is voor hen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb een NewB GoogPay kaart.
https://goodpay.coop/nl

Die gaat stoppen over een paar maanden. Opladen kan gratis via overschrijving en dat duurt dagen eer het saldo opduikt. Via bankcontact opladen kan ook, dat zou direct zijn maar heb ik nog nooit gedaan. En daar zijn kosten aan.

Er is ook nog de VELT-kaart die erg trekt op de NewB kaart. Daarom begin ik er over. Zover ik weet blijft die bestaan. Die voorwaarden zijn een beetje anders, iets minder gunstig dan de NewB Card.

Opgepast;
Zo'n kaart is goed dagdagelijkse uitgaven. Ik heb de fout gemaakt om die pre-paid kaart te gebruiken om iets te betalen op Kickstarter. Ik ben opgelicht. Diende einde november een claim in voor terugvordering. Nog geen inhoudelijk beslissing mogen ontvangen. Had recent ook een claim op de kredietkaart van Europabank. Stuurde mail in de avond. De dag erna telefoon in de voormiddag. Het was reeds in orde. Terugbetaling toegestaan. - Niet alle kaarten en aanbieders zullen gelijk zijn natuurlijk. Toch iets om ook aan te denken; wat als er een probleem is?
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 06 mar 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

veiligheid voorop
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

maar jullie begrijpen het niet .
Zijn niet op zoek naar een kaart !!!!
zijn op zoek naar iemand die een bpaid kaart heeft en als ze een hebben als ze overschrijven is dit instant.
Wantja als ik met mlijn ing naar belgie frankrijk nederland geld overschrijf, binnen de 2 seconden hebben ze het.
Dus zou het logisch zijn dat het binnen de 5 seconden op die bpaid kaart staat.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
johann
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 29 keer

Zelf heb ik geen bpaid-kaart, dus geen ervaringen uit de eerste hand, maar wie de FAQ op de website raadpleegt, voelt al meteen aan dat 'instant' niet in het woordenboek van bpost staat:
https://www.bpost.be/nl/bpaid-kredietkaart schreef: Hou er rekening mee dat het ongeveer 3 werkdagen duurt voor het geld op je rekening staat. In uitzonderlijke gevallen duurt dat 5 dagen. Als het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je bpaidkaart staat, kunnen er 2 redenen zijn:

Je zit over je herlaadlimieten: € 2500 per keer of € 8000 per kaart per jaar.
Je identificatiecode die je gebruikte als gestructureerde mededeling is niet correct.

We betalen het overgeschreven geld binnen de 10 werkdagen terug.
Een bpaid kaart is ook niet gekoppeld aan een IBAN-rekening, maar het geld moet overgeschreven worden naar een algemeen nummer van bpost met een gestructureerde mededeling. Omslachtig.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”