Pagina 1 van 1

DSL weg

Geplaatst: 06 jul 2015, 07:47
door johand
Zaterdagmorgen, traag internet, uurtje later, helemaal niets meer. ik heb VDSL bij Edpnet
Ik wacht een 1/2 dag, maar nog steeds geen internet. Modem herstart, PC herstart. Setting nagekeken in de modem.
Uiteindelijk fabrieksinstellingen terug gezet in de modem (Fritzbox 7360), allemaal zonder succes.
Bij het herconfigureren van de modem geeft hij bij het "syncen" aan dat de DSL kabel moet gecontroleerd worden in de modem, maar ik zie daar niks mis mee.
Wat te doen?

Kan ik de lijn testen
Kan ik de modem testen op defecten?

Volgens lijntest.be kan ik 5Mbps up, en 49 Mbps down krijgen. Zou dit nog werken als de lijn defect is?

Re: DSL weg

Geplaatst: 06 jul 2015, 08:17
door raf1
Lijntest.be werkt voor alle adressen in België. Dit heeft dus niets te maken met je modem of EDPnet-abonnement.

De lijn kan je in principe testen door er eens een andere modem op aan te sluiten. De Sagem 3464 is het gemakkelijkst en goedkoopst te vinden.

Je provider, EDPnet kan ook een aantal testen uitvoeren nadat jij thuis de binneninstallatie grondig gecontroleerd en correct aangesloten hebt.
http://www.edpnet.be/nl/support/oplosse ... roken.html

Re: DSL weg

Geplaatst: 06 jul 2015, 08:35
door johand
mss nog iets, Ik heb "Raw Copper", geen actief Belgacom signaal. De binneninstallatie werkt al 10 jaren, zou daar nu plots iets mis mee zijn? Ik bel alvast eens met EDPnet voor wat testen.

Als ik de binneninstallatie uitsluit door een laptop direct aan de modem te hangen, en alle andere (LAN)kabels uit de modem haal, en het weerkt dan nog steeds niet, dan kan ik er van uit gaan dat de binenninstallatie OK is?

Re: DSL weg

Geplaatst: 06 jul 2015, 09:07
door jackho
als je kan enkel en alleen je modem aansluiten aan je twee binnenkomende telefoondraadje, om zo vast te stellen of er iets mis is met je binnenhuis bekabeling.

Re: DSL weg

Geplaatst: 06 jul 2015, 09:21
door philippe_d
johand schreef:Zaterdagmorgen, traag internet, uurtje later, helemaal niets meer. ik heb VDSL bij Edpnet
Wat te doen?
Als er werkelijk niets werd gewijzigd, en plots valt je sync weg, dan is er iets mis met de lijn.
Enige wat je kan doen is onmiddelijk EDPNet bellen en een ticket laten maken voor deze storing.

Re: DSL weg

Geplaatst: 06 jul 2015, 10:12
door johand
EDPnet is verwittigd, en gingen alle nodige testen doen...

Re: DSL weg

Geplaatst: 06 jul 2015, 10:54
door petzl
een nieuwe adapter doet ook soms wonderen op die modems .... bij versleten adapter krijgt hij idd geen sync

Re: DSL weg

Geplaatst: 06 jul 2015, 11:14
door johand
Ik ben vooral benieuwd naar de problemen die zich voordoen tussen straat en contactdoosje van Belgacom. ik denk dat daar de bottleneck zit. Door wie kan ik dat laten testen? Zit dat bij de EDPnet testen?

Re: DSL weg

Geplaatst: 06 jul 2015, 11:50
door raf1
Vanaf het contactdoosje is EDPnet verantwoordelijk om het probleem op te lossen in samenwerking met Proximus(Belgacom).
Dus ja, EDPnet zal dat testen en oplossen.

Re: DSL weg

Geplaatst: 06 jul 2015, 15:52
door Sinister
Alles tot aan de contactdoos is verantwoordelijkheid voor Proximus dus als EDPnet daar problemen vindt moeten ze Proximus inschakelen.

Re: DSL weg

Geplaatst: 09 jul 2015, 13:56
door johand
Blijkbaar kon de support van EDPnet op geen enkele manier aan mijn 7360, ook niet via een testmodel dat zijn opstuurden. Power/DSL bleef knipperen, zowel op mijn 7360 als op de test-7360 van EDPnet. Afspraak met Belgacom/Proximus man volgende maandag. hopelijk ligt de fout dus daar, want anders zou ik nog es 150€ moeten betalen en zal het probleem nog niet van de baan zijn...

Re: DSL weg

Geplaatst: 13 jul 2015, 19:51
door johand
Blijkbaar zat ik op een lijn van 1km ipv 50meter. Belgacom/proximus heeft dat aangepast en nu heb ik terug internet. Blijkbaar zat het al verkeerd vanaf hier :evil: :
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p480933

Ik maak nu hopelijk kans op een hogere snelheid na DLM testen?

Code: Selecteer alles

Receive Direction 	Send Direction
Max. DSLAM throughput	kbit/s	30064	10064
Min. DSLAM throughput	kbit/s	14568	640
Attainable data rate	kbit/s	90949	20616
Current throughput	kbit/s	30079	10048
Seamless rate adaptation		off	off
 			
Latency		8 ms	6 ms
Impulse Noise Protection		3	2
G.INP		off	off
 			
Signal-to-noise ratio	dB	23	15
Bitswap		off	off
Line attenuation	dB	3	15
 			
Profile	17a		
G.Vector		off	off
 			
Carrier record		B43	B43

Error Counter
	Seconds With 	Not Remediable Errors (CRC)
	Errors (ES) 	Many
Errors (SES) 	per
Minute 	Last
15 Minutes
FRITZ!Box 	1 	0 	0.01 	0
Central exchange 	0 	0	0 	0