nPVR opnames 60 dagen bewaartijd (ipv 30 dagen)

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Ik weet niet of het een bug is, of een nieuwigheid, maar op mijn decoder is de bewaartijd van de zgn 'netwerkopnames' van ProximusTV verdubbeld van 30 dagen naar 60 dagen. Ook oudere opnames zijn nu 30 dagen langer te bekijken blijkbaar (27 dagen is 57 geworden, enz.)
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Hier ook tijd bijgekomen, zal wel geen bug zijn dan.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

30 dagen was toch ook wel wreed kort, zeker voor zij die nu decoders hebben zonder eigen harde schijf.
neysje
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 mar 2010, 21:23
Bedankt: 2 keer

dit is idd geen bug. Ik heb trouwens ook vernomen dat in de nabije toekomst zelfs serieopnames via npvr mogelijk zouden zijn
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

"zelfs" haha :-)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 31 keer

Hier nog geen verandering gezien.
Iets opgenomen op 30 juni en nu nog 28 dagen over om te bekijken.
Ik heb wel scarlet
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control + philips hue
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Hier wel al 60 dagen bewaartijd op ScarletOne, al is het moeilijk leesbaar want nog steeds witte tekst op lichtgrijze achtergrond.

EDIT:: 't is omgekeerd: lichtgrijze tekst op witte achtergrond
Laatst gewijzigd door cptKangaroo op 04 jul 2015, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

orionis schreef:Hier nog geen verandering gezien.
Iets opgenomen op 30 juni en nu nog 28 dagen over om te bekijken.
Ik heb wel scarlet
Ik zou uw decoder eens herstarten als ik u was, ik heb dat ook moeten doen en toen was die ene nPVR opname die ik heb van 30 dagen naar 60 dagen herleid, ik zit wel bij Proximus zelf dus niet bij Scarlet.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bij mij automatisch verandert van "de nog resterende tijd" + "30 dagen",
maar heropstarten kan inderdaad helpen indien het niet automatisch gebeurt
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 31 keer

apestaart schreef: Ik zou uw decoder eens herstarten als ik u was, ik heb dat ook moeten doen en toen was die ene nPVR opname die ik heb van 30 dagen naar 60 dagen herleid, ik zit wel bij Proximus zelf dus niet bij Scarlet.
Dat was de oplossing.
Blijkbaar was er voor mij ook nog nieuwe sw beschikbaar en na
installatie heb ik nu 57 dagen voor de film van 30 juni

Thx
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control + philips hue
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

dan heb je waarschijnlijk niet veel problemen met je decoder, want velen moeten die regelmatig eens heropstarten of is het dan toch zoveel beter bij scarlet dan bij proximus :-o
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 31 keer

Problemen waarvoor heropstarten nodig is? Ik denk het niet.
Vooral last dat de decoder heel langzaam is (V3b), zeker als je vergelijkt met de telenet box.
Wat zijn de typische problemen waarvoor je regelmatig moet heropstarten?
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control + philips hue
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bij proximus zijn er veel problemen met nPVR opnames, die niet willen opstarten of in de lijst van opnames niet verschijnen of niet opgenomen worden.
Bij heropstarten van de decoder of bbox komen zelf ineens vroeger gewiste nPVR opnames terug te voorschijn in de lijst opnames van de decoder.
Die problemen zijn wel al een ganse tijd aan de gang.
Maar of dit bij scarlet even erg of evenzeer voorvalt daar heb ik geen idee van.
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Langs de ene kant goed dat je meer tijd krijgt om te kijken maar dan mogen ze wel zorgen dat gewiste opnames ook effectief verdwijnen.

Ik heb de laatste tijd enorm veel voor dat ik een nPVR opname wis, en na 5min of de volgende dag staat die opname er terug.
Tevens heb ik veel dat hij flipt als ik een nPVR opname doorspoel, dan blokkeert de decoder opeens en zie je hem door de opname naar het einde springen terwijl je hem niet kan stoppen.
Vooral leuk als je halverwege een film zit, dan mag je terug van in't begin kijken en doorspoelen tot waar je zat. (en hopen dat hij weer niet flipt).

Decoder is nog een V3b, kan ook zijn dat die bak gaar is :lol:

Een bijkomende decoder kon hier alle nPVR opnames zien die ik reeds had gemaakt op die V3b, mocht ik deze inwisselen voor een V5 dan veronderstel ik dat die V5 ook alle nPVR opnames te zien zou krijgen?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Een opname gemaakt in nPVR zorgt ervoor dat die opname op alle decoders in je netwerk zichtbaar is.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Dat verderspringen tijdens fastforward heeft de onze ook (V3b) en ik denk dat de bug ook kan voorkomen bij het terugspoelen maar dat heb ik gisteren pas voor het eerst gezien: de opname skipte terug naar het begin ipv een stukje terug te spoelen nadat ik de eerste 5 minuten gefastforward had. Ik ga eens proberen of het helpt om eerst te pauzeren en dan te fastforwarden omdat ik de indruk heb dat er een soort index moet geladen worden vooraleer vooruit/terugspoelen normaal werkt en 2x, 16x, 64x in beeld verschijnt. Ofwel is de V3b gewoon te traag om de user inputs op het juiste moment te verwerken -- bij het zappen durft die ook nummerkes laten wegvallen of zodanig vertragen dat je eentje teveel indrukt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

bij mij, met een v5, verloopt het doorspoelen op 64x zeker ook niet soepel, maar het was een tijd geleden nog veel erger, het beeld bleef een tijd staan en wist je totaal niet waar je was en moest heen en weer spoelen om op de juiste plaats te komen, gelukkig is het nu toch al beter, maar ver van ideaal.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Als je problemen hebt met een v3b kan je zonder problemen een nieuwe vragen bij de klantendienst.
Gewoon doorgeven dat de v3b supertraag werkt, en ze maken er geen issues van.
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

cptKangaroo schreef:Dat verderspringen tijdens fastforward heeft de onze ook (V3b) en ik denk dat de bug ook kan voorkomen bij het terugspoelen maar dat heb ik gisteren pas voor het eerst gezien: de opname skipte terug naar het begin ipv een stukje terug te spoelen nadat ik de eerste 5 minuten gefastforward had. Ik ga eens proberen of het helpt om eerst te pauzeren en dan te fastforwarden omdat ik de indruk heb dat er een soort index moet geladen worden vooraleer vooruit/terugspoelen normaal werkt en 2x, 16x, 64x in beeld verschijnt. Ofwel is de V3b gewoon te traag om de user inputs op het juiste moment te verwerken -- bij het zappen durft die ook nummerkes laten wegvallen of zodanig vertragen dat je eentje teveel indrukt.
Bij terugspoelen heb ik het ook al gehad.

Ik heb de indruk dat je niet te snel van 2x naar 16x mag duwen of je hebt het zitten.
Als je een seconde of 2 wacht nadat hij op 2x staat dan lukt het meestal zonder probleem, ik denk dat de V3b inderdaad gewoon te traag aan het worden is.

Ik ben echter een ongeduldige op dat vlak, dus binnenkort ga ik toch eens zien om die decoder te wisselen.
Nu neem ik zoveel mogelijk in nPVR op, dan zal ik die opnames ook behouden als ik een nieuwe decoder zou halen.

@ dupondje hierboven: klopt wel, ik sprak er een tijdje geleden van in de Belgacom-winkel en men zei direct om hem gewoon binnen te brengen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Als je een v3 of v3b huurdecoder hebt kan je die zonder probleem omruilen.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”