Banksys handelaars

Plaats reactie
boke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2015, 12:04

beste lezer

vandaag op 18 09u00 juni 2015 ben ik naar kruidennier handelaars geweest om zak wortelen van 25 kg voor paarden en prijs van zak wortelen kost maar 3.50 Euro
bij betaling aan kassa om te pinnen kost ineens 3.70 Euro waarvan ik mij vraag stelde waarom ik ineens 0.20 eurocent meer moest betalen ?? ja zegt handelaar alles dat onder 15 euro moet je bij betalen sinds wanneer moet klant mee draaien in kosten van een handelaar puur diefstal ook al is maar 0.20 eurocent .maar als u als zelfstanding verschijnde klanten over hun vloer komen hoeveel heeft hij voor huren van banksys toestel van huren in zak gestoken .Ik moet toch niet andermans kosten meedraaien He wordt hoogtijdt dat iet aan gedaan wordt :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Dure wortelen. Ik betaal dezelfde zak 1,5 euro voor 25 kilo
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Is er voor de handelaar ook geen kost per transactie? Bij hogere bedragen zal de handelaar die dan laten vallen, maar op kleinere bedragen zullen ze er vermoedelijk hun broek aan scheuren dan.
Vroeger had je Proton voor dit soort zaken, tegenwoordig ben je min of meer gedwongen om toch die extra kost op te hoesten als je niet met cash wil prutsen.

Weinig aan te doen vrees ik.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Er zijn nog handelaars die kosten aanrekenen voor transacties onder de 100 euro. Bv. een hele bekende doe-het-zelf zaak in Lebbeke rekent 10 cent aan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

boke schreef:beste lezer

vandaag op 18 09u00 juni 2015 ben ik naar kruidennier handelaars geweest om zak wortelen van 25 kg voor paarden en prijs van zak wortelen kost maar 3.50 Euro
bij betaling aan kassa om te pinnen kost ineens 3.70 Euro waarvan ik mij vraag stelde waarom ik ineens 0.20 eurocent meer moest betalen ?? ja zegt handelaar alles dat onder 15 euro moet je bij betalen sinds wanneer moet klant mee draaien in kosten van een handelaar puur diefstal ook al is maar 0.20 eurocent .maar als u als zelfstanding verschijnde klanten over hun vloer komen hoeveel heeft hij voor huren van banksys toestel van huren in zak gestoken .Ik moet toch niet andermans kosten meedraaien He wordt hoogtijdt dat iet aan gedaan wordt :bang:
Omdat handelaars niet alleen de huur maar ook een vast bedrag+ een percentage van de aankoopsom moeten betalen.
Dan is het ook normaal dat ze dat doorrekenen aan de klant (als er tenminste een affiche hiervan aan de kassa hangt)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is een commerciele beslissing van jouw handelaar.

Ze kopen ofwel hun bakje aan, of ze huren het. Ze kunnen kiezen tussen verschillende opstellingen: een bakje, twee bakjes, etc.
https://mypaymentsolution.be/index/nl_B ... /Huren.htm

En er zijn verschillende tarieven die ze moeten betalen aan Worldline:
bvb Bancontact: https://mypaymentsolution.be/index/nl_B ... r-Cash.htm

Er is een optie waar je weinig betaalt per transactie omdat je veel transacties hebt per maand, of eentje waar je meer betaalt per transactie bij minder in totale transacties per maand.
Intro (*): voor wie gemiddeld minder dan 40 betalingen per maand ontvangt. De transactiekosten liggen hoger, maar u betaalt een kleinere vaste maandelijkse bijdrage (abonnement).
Step: voor wie tussen de 40 en 200 betalingen per maand ontvangt. U betaalt geen abonnementskosten, en voor een vaste bijdrage van € 12 doet u 40 transacties per maand.
Horizon: voor wie gemiddeld meer dan 200 betalingen per maand ontvangt. De vaste maandelijkse bijdrage (abonnement) ligt hoger, maar u betaalt minder per transactie.
Gaan ze boven het inbegrepen aantal transacties, bij een Step bvb, betalen ze 0,20 euro per transactie, vanaf 100 is dat 0,15 euro.

Bij een Step: 3,50 euro te betalen -> handelaar betaalt 12 euro voor 40 transacties. Als er veel transacties zijn (> 40), betalen ze daar 20 cent bij. Dat is 20 cent die ze dan infeite zelf moeten betalen op hun verkochte product. Daarom rekenen ze dat door aan de klant.

Je kan je dus ook inbeelden dat er megapacks bestaan voor Delhaize en een H&M achtig iets, waar ze vaste kosten betalen voor hun transactis, daar moet je als klant dan niets voor bijbetalen. Maar opnieuw, da's een commerciële beslissing, want die bakjes zijn voor hen natuurlijk niet gratis.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Tja, wat een verschil met de States. Daar betaal je een pakje kauwgom met je Mastercard. En dat kost je geen cent extra.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

En dan de vertragingen, bij de ene geld pas na 7 dagen bij de handelaar, bij de andere direct maar meestal wel direct van uw rekening!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

boke schreef:Ik moet toch niet andermans kosten meedraaien He wordt hoogtijdt dat iet aan gedaan wordt :bang:
De kosten voor z'n winkel, verwarming, verlichting, inrichting, personeel, ... en nog honderd andere dingen betaal je toch ook mee (al zit die in de basis prijs).

Blijkbaar heeft de handelaar weinig klanten die electronisch betalen en laat hij enkel hen opdraaien voor deze specifieke kost (en hij is daar zeker niet de enige in, veel kleine handelaars en zelfs grote rekenen een kleine kost aan onder de X-aantal euro al staat dat normaal duidelijk geafficheerd aan de kassa).

Het is een commerciele keuze die hij moet maken... klanten verliezen door al of niet electronisch betalen mogelijk te maken.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

Jack Daniels schreef:Tja, wat een verschil met de States. Daar betaal je een pakje kauwgom met je Mastercard. En dat kost je geen cent extra.
Alleen spijtig van de afstand ;)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

de meeste handelaars hebben wel ergens een afiche uitgangen soms een dymo etiket op de betaalterminal zelf dat je bvb bij aankopen van minder dan 15 euro moet extra bijbetalen bij gebruik van bancontact, zelfde bij vragen van een factuur beneden een bepaald bedrag...

transactiekost is 0,18 euro per keer geloof ik, en het maandelijks abonnementsgeld inclusief onderhoudscontract voor een aangekocht kubus Atos toestel +- 32 euro.
Wanneer iemand betaald met Visa/MasterCard is het zelfs meerdere euro's...je kan moeilijk verwachten dat de zelfstandige alles extra zelf betaald...

Er zijn veel webshops die ook extra kosten aanrekenen wanneer er via Paypal of visa/mastercard wordt betaald....

Wanneer ik geld uit de muur haal bij een niet Recordbank -of BBL geldautomaat moet ik daar ook 0,70 euro voor betalen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

boke schreef:ja zegt handelaar alles dat onder 15 euro moet je bij betalen sinds wanneer moet klant mee draaien in kosten van een handelaar puur diefstal ook al is maar 0.20 eurocent
Heeft niets met diefstal te maken. Jij kiest volledig vrijwillig om inkopen te doen bij een handelaar die Bancontact kosten aanrekent onder de 15 euro, zijn volste recht.
Vooraleer je de PIN code ingeeft om de betaling te bevestigen, heb je de kans gehad om te te zien dat er 20 eurocent kosten zijn, en kon je de betaling nog annuleren ...

PS. 0.20 eurocent is wel héél weinig :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Sommige (vaak kleinere) handelaars willen ook vermijden dat alles elektronisch betaald wordt.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ja, maar da's om andere redenen dan de kosten die aan elektronisch betalen hangen :-)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

warpozio schreef:
Jack Daniels schreef:Tja, wat een verschil met de States. Daar betaal je een pakje kauwgom met je Mastercard. En dat kost je geen cent extra.
Alleen spijtig van de afstand ;)
En de btw die er niet bijzit. Ik zou daar onnozel van worden. Twee pakken wortelen voor 3.50 euro en aan de kassa telkens verrast worden dat het eigenlijk bijna 8 euro is.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Vorige keer in een kleine dalhaize was het onder de €10, 25 cent bijbetalen. Al zijn er niet veel winkels meer, die nog een transactie kost bijvragen hier in Antwerpen. Vroeger heb ik geweten dat je bij elke transactie moest bij betalen, als ik het mij goed herinner was dat 5 a 10 Bfr dat er standaard bij kwam. Nu ja, onder een bedrag van € 15 bij een lokale kruidenierszaak ga je dat gemakkelijker tegenkomen, ondanks ze al gevoelig duurder zijn. Ik betaal in die bepaalde kleine delhaize altijd met sodexocard, dan valt die 25 cent weg. Vermoedelijk loopt dat via een totaal andere weg.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AndRo555 schreef:En de btw die er niet bijzit. Ik zou daar onnozel van worden. Twee pakken wortelen voor 3.50 euro en aan de kassa telkens verrast worden dat het eigenlijk bijna 8 euro is.
Inderdaad... in Amerika heb je dingen als Visa/Mastercard nodig omdat je nooit weet wat je aan de kassa zal moeten betalen.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 mar 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

TiTanium schreef:Ik betaal in die bepaalde kleine delhaize altijd met sodexocard, dan valt die 25 cent weg. Vermoedelijk loopt dat via een totaal andere weg.
Die kost valt alleszinds mee :lol:
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

AndRo555 schreef:En de btw die er niet bijzit. Ik zou daar onnozel van worden. Twee pakken wortelen voor 3.50 euro en aan de kassa telkens verrast worden dat het eigenlijk bijna 8 euro is.
Het stomste van dat systeem is dan nog wel dat de bedragen vóór sales tax dan nog redelijk rond zijn. Koop je een broek voor $24.99, blijkt die dan eigenlijk $26.72 te kosten of zoiets :p.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

AndRo555 schreef: En de btw die er niet bijzit. Ik zou daar onnozel van worden. Twee pakken wortelen voor 3.50 euro en aan de kassa telkens verrast worden dat het eigenlijk bijna 8 euro is.
Hebben ze daar ne tax van +200%?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Een extra kost aanrekenen mag, mits dit duidelijk aangegeven is.
Was dit het geval, of wist je dit enkel door het bedrag zelf te zien en doordat de verkoper dit mondeling bevestigd heeft? Dan mag het -principe- niet.

https://blog.recordbank.be/nl/vragen/ma ... -bankkaart
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

De banken in de US zijn een ramp.
Daar zijn cheques nog heel gewoon, wordt je loon vaak zo uitbetaald, of cash, en mag je al gauw 9$ verwerkingskosten betalen op een overschrijving, als *ontvanger*.
Niet direct blindstaren op 1 aspectje dus...


Het enige dat me stoort is dat, in tegenstelling tot pakweg paypal, banken hier geen enkele optie voorzien om accounts in meerdere valuta te hebben, zodat je pakweg dollars en ponden enzo kan ontvangen/verzenden en afhalen/storten zonder telkens conversion charges op uw dak te krijgen omdat ze alles naar euro omzetten.




[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

ITnetadmin schreef:
Het enige dat me stoort is dat, in tegenstelling tot pakweg paypal, banken hier geen enkele optie voorzien om accounts in meerdere valuta te hebben, zodat je pakweg dollars en ponden enzo kan ontvangen/verzenden en afhalen/storten zonder telkens conversion charges op uw dak te krijgen omdat ze alles naar euro omzetten.




[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dat kan je in België perfect als bedrijf, ik heb ook leveranciers waar ik zie EUR / USD / POND

-> https://www.ing.be/nl/business/day-to-d ... anies.aspx
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik heb het over prive personen, dus.

Ik zou het zeer apprecieren als ik een rekening+kaart(en) in bepaalde valuta zou kunnen zetten, zonder daar meer voor te betalen dan voor een huidige zichtrekening. Dus een gewone zichtrekening maar dan in een andere valuta, geen omrekenkosten ofzo bij afhaling of elektronische betaling.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

nieuwe speler op de markt?
https://nl.sumup.be/#a_aid=sum_up_live
1.95% fee transactie
GEEN abbokost! :-D
terminal: 79 € (volgens site 10X goedkoper dan traditionele terminals)

cool: (eindelijk wat ik graag zou hebben)
"Na de betaling, verstuur gemakshalve gratis de bon naar uw klant via e-mail of SMS."

wel een bedrijf uit NL.
"Kan ik betalingen accepteren van buitenlandse klanten met bankkaarten van buiten Nederland (respectievelijk België)?
Ja, de algemene regel is dat wanneer de gebruikte bankkaart een American Express, MasterCard, Visa, VPay of Maestro logo bezit, wij de betaling kunnen verwerken (in België Mastercard, Visa, VPay en Maestro).

Opmerking: Zoals altijd wanneer u betalingen verricht met internationale bankkaarten, is het belangrijk om op te merken dat uw klanten bijkomende kosten in rekening kunnen worden gebracht. Zoals gewoonlijk zijn alle transacties behoudens instemming van de kaarthouder."
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Goed nieuws.
PSD2 (Payments Service Directive 2) bevat ook een hoofdstuk over MIF (Multilateral Interchange Fees).
MIF's zijn kosten die een winkelier betaalt aan de aanbieder als deel van een elektronische betaaltransactie (een kaarttransactie met een bankkaart (debitcard) of een creditcard). Aanbieders mogen voortaan een vergoeding doorberekenen van ten hoogste 0,2% van het totaalbedrag voor debitcard-transacties en 0,3% voor creditcard-transacties.

Op een rekening van €100 bij de Colruyt mogen ze dus maximaal 20cent in rekening brengen.
Als je €5 betaalt, is dat 1 centiem.

PSD2 is momenteel nog niet definitief goedgekeurd.
Afwachten of dit voorstel het ook zo haalt.
Given the significant reduction of the fees that the merchant will have to pay to
his bank, surcharging is no longer justified for the MIF-regulated cards which will represent
more than 95% of the consumer card market. The proposed rules will thus contribute to a
better consumer experience when paying with a card throughout the Union and to a greater
usage of payment cards instead of use of cash.
EUR LEX - Access to European Union law
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”