Pagina 1 van 2
Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 13:13
door Jack Daniels
Ik was er zelf nog niet opgekomen maar dankzij onze secretaresse weet ik nu dat er apps bestaan om klantenkaarten te scannen. Aan de kassa (of aan de ingang als je je kaart daar moet tonen om toegang te krijgen) haal je dan je smartphone boven en laat je het scherm scannen in plaats van je kaart boven te halen. Groot voordeel is dat je al je klantenkaarten uit je portefeuille kan verbannen. Na een tijdje begint dat pakketje namelijk aardig aan te dikken. Heeft iemand ervaring met een bepaalde app? Of een voorkeur voor een of andere app?
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 13:20
door theduvelking
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 13:25
door NickG
Gebruik zelf al een tijdje tot tevredenheid FidMe.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 13:27
door warpozio
MyShopi en PromoLife hebben ook een klantenkaart module.
Plus een duidelijk overzicht over allerlei promoties
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 13:37
door KRL100
Key Ring voor Android, met een accountje aan te maken meteen al je kaarten op zak in je smartphone, worden in de cloud gebackupped. Super tevreden van!
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 13:45
door Jack Daniels
Even FidMe gedownload en wat kaarten toegevoegd. Alleen... er zijn winkels (Metro, Hanos, ISPC) waar ik mijn barcode moet laten scannen om toegang te krijgen tot de winkel. En laat nu net de barcode op geen enkele digitale kaart staan. Ik heb mijn klant nr. of het barcode cijfer toegevoegd bij het aanmaken van de klantenkaart. Ik heb mijn kaarten zelf niet ingescand.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 13:47
door tb0ne
Ik heb wel al verhalen hier gelezen waar de app niet werd aanvaard!
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 13:51
door warpozio
soms werkt het scannen niet omdat de helderheid van je scherm niet hoog genoeg is.
aan de kassa zijn ze meestal onder de indruk, nog nooit een weigering gehad
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 14:52
door Maglor
Jack Daniels schreef:Even FidMe gedownload en wat kaarten toegevoegd. Alleen... er zijn winkels (Metro, Hanos, ISPC) waar ik mijn barcode moet laten scannen om toegang te krijgen tot de winkel. En laat nu net de barcode op geen enkele digitale kaart staan. Ik heb mijn klant nr. of het barcode cijfer toegevoegd bij het aanmaken van de klantenkaart. Ik heb mijn kaarten zelf niet ingescand.
Ja, die winkels geven vaak problemen met het gebruik van apps als FidMe omdat je op deze manier gemakkelijk kaarten kunt delen. Bij Makro weigeren ze de FidMe app (en varianten) ook. Zonder fysieke kaart kan je er niets kopen.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 15:20
door warpozio
alsof je een fysieke kaart niet kunt delen...
Bij de Carrefour kaart krijg je er zelf verschillende exemplaren in 1 verpakking...
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 15:24
door Jack Daniels
Onze secretaresse gebruikt blijkbaar MyShoppi en heeft voor- en achterkant ingescand. Ik zal thuis nog eens mijn kaarten verwijderen en zelf inscannen zodat alle info er op staat.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 15:26
door Block
Hier ook fidme. Bij de meeste winkels is dit toch al genoeg ingeburgerd.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 15:32
door stevenvs
Beep 'ngo is ook heel goed.
Je moet zelf je kaarten inscannen en kaarten met barcodes werken perfect nog nooit problemen gehad.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 16:12
door Maglor
warpozio schreef:alsof je een fysieke kaart niet kunt delen...
Bij de Carrefour kaart krijg je er zelf verschillende exemplaren in 1 verpakking...
Je hebt voor een stuk wel gelijk. Maar vergeet niet dat er natuurlijk wel een verschil is tussen een eenvoudig Carrefour kaartje dat je zo kan krijgen en een Makro-kaart (enkel voor mensen met BTW-nummer).
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 16:15
door Jack Daniels
Maglor schreef:Je hebt voor een stuk wel gelijk. Maar vergeet niet dat er natuurlijk wel een verschil is tussen een eenvoudig Carrefour kaartje dat je zo kan krijgen en een Makro-kaart (enkel voor mensen met BTW-nummer).
De tijd dat je een BTW nummer moest hebben om een Makro kaart te kunnen bemachtigen ligt al een hele tijd achter ons. Elke particulier kan een Makro kaart krijgen. Voor Metro heb je dan wel een BTW nummer nodig en dat is dan weer beperkt tot professionals uit de voedingssector.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 16:30
door butskristof
Ik gebruik Mobile Pocket. FidMe heb ik nog niet gebruikt, maar wanneer ik een kaart open gaat de helderheid van mijn iPhone automatisch naar het maximum om het scannen makkelijker te maken. Als je de kaart dan sluit springt deze uiteraard weer terug.
http://www.mobile-pocket.com/?lang=nl
Ik verwachtte trouwens dat het topic over het omgekeerde zou gaan. Onlangs bij de bakker hier gezien dat er een iPad op de toog lag. De klantenkaarten bevatten dan een QR-code dewelke ze inscannen met de front-camera van de iPad. Mooi systeem wel, ik had het nog niet eerder gezien.
Geen idee welke app ze ervoor gebruiken.
Het spaart natuurlijk gespecialiseerde kaartlezers etc uit, en je hebt een excuus om je iPad af te schrijven op de zaak
.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 16:39
door ITnetadmin
Jack Daniels schreef:Maglor schreef:Je hebt voor een stuk wel gelijk. Maar vergeet niet dat er natuurlijk wel een verschil is tussen een eenvoudig Carrefour kaartje dat je zo kan krijgen en een Makro-kaart (enkel voor mensen met BTW-nummer).
De tijd dat je een BTW nummer moest hebben om een Makro kaart te kunnen bemachtigen ligt al een hele tijd achter ons. Elke particulier kan een Makro kaart krijgen. Voor Metro heb je dan wel een BTW nummer nodig en dat is dan weer beperkt tot professionals uit de voedingssector.
Klopt. De makro is al een hele tijd voor iedereen beschikbaar.
Enfin, dat was ie zoiezo al, makro werkte ook voor vzws enzo; ik kende bijna niemand die niet viavia een makro kaart had.
[ Post made via mobile device ]
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 17:07
door butskristof
Quote van mijn leraar economie: "In Belgiƫ zijn er twee soorten mensen: mensen die een kaart voor de Makro hebben, en mensen waarvan de buren een kaart voor de Makro hebben."
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 17 jun 2015, 22:47
door Jack Daniels
Helaas, pindakaas. Elke app geprobeerd en aan elke app mankeert er wel iets. Voornaamste frustratie is met mijn Metro kaart. Wordt door geen enkel programma herkend. Barcode is niet scanbaar en als ze al scanbaar is geven verschillende apps verschillende barcodecijfers aan. Is door mij niet te controleren omdat er geen cijfers onder de barcode staan. En er zijn nog kaarten die problemen geven. Die van ISPC bv. Ik houd het (voorlopig) bij de good old fysieke kaarten. Dan is er een app (weet niet meer welke) die de barcode scant en dan moet jij als gebruiker gaan kiezen uit verschillende soorten barcodes en die kiezen die ermee overeenkomt. Ook niet erg handig.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 09:28
door stijnkoppelmans
Met de Colruyt kaart zijn er ook geen cijfers of komen deze cijfers niet overeen met de barcode. Toch zijn de personen achter FidMe erin geslaagd de correcte barcode to tonen voor men z'n extra!-kaart. Je kan de team van FidMe overigens heel gemakkelijk mailen en normaal reageren ze binnen een week en hebben ze uw kaart gecorrigeerd of toegevoegd als m er nog niet in staat. Heel progressief zijn ze daar!
[ Post made via mobile device ]
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 09:51
door axs
Hier werkt de colruyt kaart nochtans zonder problemen met fidme
[ Post made via mobile device ]
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 09:57
door Jack Daniels
Volgens de FidMe website kan je je klantenkaart scannen. Ik zie deze optie nergens staan in de app. Ik kan enkel mijn klanten nr. of nr. onder de barcode manueel invoeren.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:01
door axs
bij kaart toevoegen selecteer je eerst de handelaar en daarna krijg je de optie om de kaart te scannen of manueel in te geven.
Uiteraard de app wel toelaten om de camera te gebruiken.
[ Post made via mobile device ]
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:01
door theduvelking
Das vreemd, als ik de winkel selecteer, kom ik op het scherm "Kaart toevoegen aan FIDME", als ik dan op volgende klik kan ik ze scannen of manueel ingeven.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:04
door Jack Daniels
Geklikt op Metro. volgend scherm "kaart toevoegen aan Fidme". Daaronder "ik ben kaarthouder". Daaronder voornaam en naam. Dan klikken op "volgende"
Er verschijnt een blanco kaart met klein logo "metro" in linkerbovenhoek. onderaan in het midden staat "voer uw klantnummer in". En onder de blanco kaart staat kader "hier kunt u extra informatie...". nergens een knop of wat dan ook te zien om een kaart te scannen.
Edit: wat een rotzooi allemaal. Even geprobeerd met een Colruyt kaart. Daar krijg ik wel de optie "kaart scannen".
Conclusie: deze app hangt met haken en ogen aan elkaar.
Nog meer edit: "Hanos" geselecteerd. Ook hier geen mogelijkheid om kaart te scannen
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:06
door axs
Bij Metro ontbreek idd de optie voor het scannen.
Gebruiken vermoedelijk een aparte config vd barcode?
edit: is hier plots wel actief voor Metro...
Je bent wel heel snel in je conclusies ...
Er is misschien een goede reden waarom het voor de Metro kaart niet actief is?
Verder werkt die app echt wel goed, enige probleem tot nu toe ondervonden is de selfscan id delhaize hier. Deze krijgt de kaart
niet gescand. Aan de kassa geen probleem.
Ter info: heb een 40tal kaarten in fidme actief, voor zowel binnen- en buitenland.
[ Post made via mobile device ]
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:07
door theduvelking
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:08
door Jack Daniels
Nog edit: ISPC klantenkaart: ook geen optie om te scannen
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:10
door theduvelking
Heb overal de optie om te scannen.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:10
door Jack Daniels
Nog edit: VDS Food in Brussel. Ook geen optie om te scannen
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:11
door Jack Daniels
Conclusie: tot nu toe 4 klantenkaarten zonder mogelijkheid om ze in te scannen. Betreft klantenkaarten van winkels die in de database van FidMe staan. Je kan ze gewoon selecteren uit het lijstje.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:11
door theduvelking
Android, iOS, ... ?
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:13
door Jack Daniels
Android 4.3 op Sony Xperia SP
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:14
door axs
hier op iOS voor ispc en metro de mogelijkheid om te scannen.
(metro bij eerste test niet... vreemd genoeg)
[ Post made via mobile device ]
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:16
door Jack Daniels
Metro nogmaals geselecteerd. Geen avance. Wat Hanos betreft, je krijgt "HGC Hanos" en "Hanos". Bij de ene werkt de scan functie wel, bij de andere dan weer niet. Is dezelfde winkel maar ik dacht dat HGC Hanos tegenwoordig de courante naam is.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:17
door theduvelking
Hier op iOS ook altijd de mogelijkheid om te scannen (van de eerste keer)
Selecteer eens "staat uw kaart niet in de lijst" en maak ze zelf eens aan.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:25
door Jack Daniels
Heb geselecteerd "uw kaart staat niet in de lijst". Dan barcode proberen in te scannen. Scanner heeft verschillende pogingen nodig alvorens hij iets kan kan ontcijferen. Dan verschijnt er een getal wat in de verste verte niet overeenkomt met de cijfers op de kaart. Nieuwe poging... weer ander getal. Nieuwe poging... weer ander getal. Soit, bij elke scan poging krijg ik bij mijn Metro kaart telkens een ander cijfer te zien op de display.
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:48
door warpozio
Bij myShopi is er ook een optie "andere kaart".
Daar kan ik zelf de barcode van een potje yoghurt mee inscannen en toevoegen als kaart met zelfgekozen naam
(niet dat ik daar iets mee kan doen)
Maar werkt dat met die "moeilijke" kaarten?
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 10:56
door Jack Daniels
probleem voorgelegd aan support van fidme
Re: Klantenkaart app
Geplaatst: 18 jun 2015, 11:11
door bruma
Fidme levert problemen op als je geen internetverbinding hebt en je moet een eeuwigheid wachten totdat hij uit zijn gps locatie komt indien hij niet zelf de locatie kan vinden. Gebeurt frequent ook al werkt mijn gps perfect en fix binnen de 10 sec met maps, waze, copilot en michelin.
Voor de app geen internet (terwijl er wel mail binnenkomt) is geen toegang tot uw kaarten. Getest op een dual sim met mobistar en mobilevikings.