Pagina 1 van 1

Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 11:15
door mac_donaldo

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 11:53
door krisken
Grappige website. Er zit hier en daar een serieuze mededeling bij, maar ook een heel pak die overduidelijk zijn geschreven door een bende marginalen die niks beters te doen hebben precies (ps : ik spreek niet over telecom gerelateerde zaken aldaar).

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 12:02
door mac_donaldo
Dan moet het toch 'n hele grote bende zijn die in elke gemeente,stad aanwezig zijn.
De locaties waar de klacht van komt staat er telkens bij,als je verder gaat op elk bericht

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 12:06
door BertG3
mac_donaldo schreef:Dan moet het toch 'n hele grote bende zijn.
De locaties waar de klacht van komt staat er telkens bij,als je verder gaat op elk bericht
Bij Scarlet bijvoorbeeld al 2 die klagen dat er te weinig tv-zenders zijn...

Noem ik ook niet echt helemaal serieus hoor...

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 12:20
door krisken
Dat is exact wat ik bedoel : je weet toch wat je koopt? Of neem je het goedkoopste bij Scarlet om dan te klagen dat er niet evenveel zenders beschikbaar zijn als bij Proximus/Telenet welke een pak meer kosten?

Dit is nog zo een grappige : http://www.ontevredenklanten.be/klacht/ ... ling/20899
Wat is het volgende : diezelfde klant die een tarbot wilt van exact 41,2cm lang en een gewicht van 4,320 gram?

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 12:37
door apestaart
En dan een klacht bij De Lijn van een Buzzy Pass die zogezegd niet geldig zou zijn op de kusttram, daar geloof ik niks van, naar mijn weten is een Buzzy Pass net als de Omni Pass geldig op alle bussen en trams van De Lijn en dat in gans Vlaanderen behalve bij de snelbussen in Limburg.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 12:43
door wied
zenders te weinig? Wel integendeel, er zijn juist zenders te veel! Echte klacht gaat erover dat deze vele zenders weinig voorschotelen wat het bekijken waard is :-(

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 12:51
door mac_donaldo
Zenders die het bekijken niet waard zijn,zitten evengoed in duurdere formules.
Van de 75 zenders nu mogen er voor mij persoonlijk de helft verdwijnen.
Ook al zakt de prijs niet.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 13:02
door apestaart
Van die 75 zenders zijn de meeste ervan enkel in SD beschikbaar, het aantal HD zender mag men serieus opvoeren vooral de zenders die in het aanbod zitten en enkel in SD beschikbaar zijn mag men eens de HD varianten in het aanbod opnemen zoals de 3 NPO zenders, de 4 BBC zenders, ARD, ZDF, alle 5 Franse zenders, ...enz.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 13:11
door wied
al deze HD zenders kunt ge gratis (FTA) bekijken via satelliet! Met uitzondering van de NPO zenders...

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 13:18
door mac_donaldo
wied schreef:al deze HD zenders kunt ge gratis (FTA) bekijken via satelliet! Met uitzondering van de NPO zenders...
Kost alleen maar meer.
Niet iedereen is voor sateliet,en willen NPO zenders zeker niet missen.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 13:28
door apestaart
En bovendien mag niet iedereen een schotel antenne plaatsen vooral degenen die in een flatgebouw wonen, reglement van syndicus en mede eigenaars je weet wel.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 13:50
door krisken
apestaart schreef:En dan een klacht bij De Lijn van een Buzzy Pass die zogezegd niet geldig zou zijn op de kusttram, daar geloof ik niks van, naar mijn weten is een Buzzy Pass net als de Omni Pass geldig op alle bussen en trams van De Lijn en dat in gans Vlaanderen behalve bij de snelbussen in Limburg.
Idd, nog zo een zeververhaaltje :-)
https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijze ... -pazz.html

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 14:13
door mac_donaldo
Dan moeten we nergens noch 'n klacht serieus nemen.
Iedereen kan dus schrijven wat ie wil.
Kunnen we deze topic niet beter houden enkel over Telecom aanbieders.
Er komen dagelijks nieuwe klachten bij.
http://www.ontevredenklanten.be/

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 15:35
door Pengu
Bedankt voor deze geweldig entertainende site, leuk als je je even verveeld.....

http://www.ontevredenklanten.be/klacht/ ... mers/19731
:roll:

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 22:08
door Kenw00t
Blijkbaar opgericht door dezelfde gast die de communicatie verzorgde voor Bhaalu: Yuri Hellyn met z'n bedrijfje Suri: http://www.suri.be/

De wereld is klein.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 23:29
door lacer
Heb zo'n flauw vermoeden dat men met al die klachten niet veel gaat aanvangen.
De site blijkt meer een soort uitlaatklep te zijn.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 01 mei 2015, 23:33
door krisken
Kenw00t schreef:Blijkbaar opgericht door dezelfde gast die de communicatie verzorgde voor Bhaalu: Yuri Hellyn met z'n bedrijfje Suri: http://www.suri.be/

De wereld is klein.
Ik had ook al eens verder gekeken en die naam tegengekomen. Echter kon ik die niet meteen thuis brengen. Maar je hebt gelijk!

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 02 mei 2015, 01:44
door Sylvester
krisken schreef: Dit is nog zo een grappige : http://www.ontevredenklanten.be/klacht/ ... ling/20899
Heel toevallig, identiek hetzelfde aan de hand gehad bij 'den Aldi'.
33 tubes tandpasta aangerekend, in plaats van 3. Gelukkig had ik het gezien voor dat ik buiten was.

Wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic ???

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 02 mei 2015, 07:30
door mac_donaldo
Sylvester schreef: Wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic ???
Dagelijkse klachten over meerdere Telecom aanbieders.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 02 mei 2015, 08:00
door Sylvester
Denk je niet dat er ook dagelijks wordt geklaagd over McDonalds, Dash, schoenmaker Berendsen, files en het weer en....?

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 02 mei 2015, 09:36
door mac_donaldo
Sylvester schreef:Denk je niet dat er ook dagelijks wordt geklaagd over McDonalds, Dash, schoenmaker Berendsen, files en het weer en....?
Daar zijn we hier minder mee.Wat nochtans voorkomt.
Waarom klagen velen hier dan dagelijks over hun provider.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 02 mei 2015, 09:45
door Sylvester
Omdat het een forum is. Iemand die geen problemen heeft, gaat dat niet op internet verkondigen. Daarom dat het lijkt alsof er 'velen' klagen.
Relatief gezien klopt die 'velen' dus van geen kanten.
Waar je eventueel wel iets mee kan, is de verhouding tussen het aantal meldingen. Telenet heeft bijvoorbeeld veel minder klachten dan Proximus.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 02 mei 2015, 09:52
door mac_donaldo
Sylvester schreef:Iemand die geen problemen heeft, gaat dat niet op internet verkondigen. Daarom dat het lijkt alsof er 'velen' klagen.
[/size]
Het zijn dagelijkse(problemen) klachten.
In werkelijkheid zijn het er nog veel meer.In Belgie met +5.000.000 internet gebruikers?
Post aangepast

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 02 mei 2015, 11:32
door Sylvester
Natuurlijk zijn er dagelijkse problemen en klachten. Dat is in verhouding tot het aantal klanten.
Heel normaal.
Dus eigenlijk is dit een nietszeggend topic.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 02 mei 2015, 13:46
door lacer
Maar het was wel leuk om te weten dat er zo'n een klachtensite bestaat :angel:

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 02 mei 2015, 17:24
door mac_donaldo
Sylvester schreef: Dus eigenlijk is dit een nietszeggend topic.
Als dat zo is,waarom dan nog 'n nieuwe topic starten,met een klacht dat regelmatig voorkomt.Wat voor nut heeft dat dan nog.Uiteindelijk zal je toch zelf de provider moeten contacteren,wil je het probleem opgelost hebben.
Dan moeten ze ook niet posten dat het internet is uitgevallen,waar dat ook zo is op dat moment,merken dat zelf wel.
Tenslotte kan je dan beter de provider bellen,wat er loos is.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 02 mei 2015, 17:45
door Maglor

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 03 mei 2015, 07:30
door Sylvester
mac_donaldo schreef:
Sylvester schreef: Dus eigenlijk is dit een nietszeggend topic.
Als dat zo is,waarom dan nog 'n nieuwe topic starten,met een klacht dat regelmatig voorkomt.Wat voor nut heeft dat dan nog.Uiteindelijk zal je toch zelf de provider moeten contacteren,wil je het probleem opgelost hebben.
Dan moeten ze ook niet posten dat het internet is uitgevallen,waar dat ook zo is op dat moment,merken dat zelf wel.
Tenslotte kan je dan beter de provider bellen,wat er loos is.
Inderdaad, dat is zo. Waarom zou je een topic starten met een verwijzing naar een site waar schijnbaar véél klachten staan?
Vraag aan de topic starter : wat wil je er eigenlijk mee zeggen?
Kom eens een keer af met statistieken. Als bepaalde problemen in een gebied veel meer voorkomen, of als er meer klachten zijn dan het jaar ervoor, daar kan je al iets mee doen.

Maar hier verwijzen naar zo'n pagina heeft geen zin. Dat is vergelijkbaar met sensatiegerichte massahysterie, en is misschien wel de bedoeling van de maker van die site.
De site zegt niets.
Het contacteren van de provider is het eerste dat je inderdaad moet doen. Lukt het na een aantal keren niet om iets opgelost te krijgen, contacteer dan de ombudsman.

Maar begrijp me niet verkeerd, men mag dit gerust op internet posten, dit neemt niet weg dat je misschien toch een antwoord gaat vinden onder lotgenoten.

Wat ik eerder al zei : het enige dat me op die site intrigeert is het veel hogere aantal klachten bij Proximus t.o.v. Telenet. Nochtans vermoed ik dat beiden evenveel en gelijkaardige problemen hebben. Toch eens leuk om over na te denken.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 03 mei 2015, 08:18
door mac_donaldo
Proximus is veel groter dan Telenet.scarlet enz.....
Proximus heeft veel maar klanten dan Telenet.
Telenet zit alleen in het vlaams gedeelte van Belgie.
En het is niet dat er dagelijks zo veel klachten binnenstromen op beiden.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 03 mei 2015, 10:12
door Sylvester
Kijk, dat is nu eens plezanter. Uitzoeken waarom daar zoveel klachten bij Proximus staan.
Je gaat me toch niet vertellen dat Proximus meer dan 3 x zoveel klanten heeft dan Telenet in Vlaams gebied?
Want er zijn meer dan 3 x zoveel klachten bij Proximus.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 03 mei 2015, 11:33
door apestaart
Dat er meer klachten zijn bij Proximus dan bij Telenet is te verklaren dat er bepaalde diensten meer bepaald digitale TV bij Proximus slechter werken, zo heb ik op de Proximus forum veel klachten gelezen van mensen die verschillende keren hun decoder en modem moeten opstarten omdat ze vaak vastlopen of problemen hebben met nPVR opnames om die te bekijken, de laatste tijd zijn er klachten van gewiste nPVR opnamen die steeds op de lijst van opgenomen programma's terugkomen en dat zijn van die hardnekkige problemen die niet opgelost raken, zulke klachten hoor ik toch niet bij Telenet.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 03 mei 2015, 11:38
door apestaart
Sylvester schreef:
mac_donaldo schreef:
Sylvester schreef: Dus eigenlijk is dit een nietszeggend topic.
Als dat zo is,waarom dan nog 'n nieuwe topic starten,met een klacht dat regelmatig voorkomt.Wat voor nut heeft dat dan nog.Uiteindelijk zal je toch zelf de provider moeten contacteren,wil je het probleem opgelost hebben.
Dan moeten ze ook niet posten dat het internet is uitgevallen,waar dat ook zo is op dat moment,merken dat zelf wel.
Tenslotte kan je dan beter de provider bellen,wat er loos is.
Inderdaad, dat is zo. Waarom zou je een topic starten met een verwijzing naar een site waar schijnbaar véél klachten staan?
Vraag aan de topic starter : wat wil je er eigenlijk mee zeggen?
Kom eens een keer af met statistieken. Als bepaalde problemen in een gebied veel meer voorkomen, of als er meer klachten zijn dan het jaar ervoor, daar kan je al iets mee doen.

Maar hier verwijzen naar zo'n pagina heeft geen zin. Dat is vergelijkbaar met sensatiegerichte massahysterie, en is misschien wel de bedoeling van de maker van die site.
De site zegt niets.
Het contacteren van de provider is het eerste dat je inderdaad moet doen. Lukt het na een aantal keren niet om iets opgelost te krijgen, contacteer dan de ombudsman.

Maar begrijp me niet verkeerd, men mag dit gerust op internet posten, dit neemt niet weg dat je misschien toch een antwoord gaat vinden onder lotgenoten.

Wat ik eerder al zei : het enige dat me op die site intrigeert is het veel hogere aantal klachten bij Proximus t.o.v. Telenet. Nochtans vermoed ik dat beiden evenveel en gelijkaardige problemen hebben. Toch eens leuk om over na te denken.
En de helft van die klachten is er niks van waar, zoals die Puzzy Pazz die zogezegd niet geldig zou zijn op de kusttram, klinklare nonsens, want zowel Buzzy Pazzen als Omni Passen zijn geldig op alle trams en bussen van De Lijn en dat in heel Vlaanderen behalve op de snelbussen in Limburg.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 03 mei 2015, 11:53
door Kenw00t
Heel die site lijkt me gewoon met een dikke korrel zout te nemen aangezien er geen kwaliteitscontrole is. Lees eens de klachten over de Belgische Distributie van mensen die hun reclamefolder een dagje niet gekregen hebben. "Wat een ramp!!1! Nu kunnen we onze bonnen niet gebruiken om voordeel te doen." Een magneet voor marginalen dus. Heb nooit geweten wat mensen bezielt met die bonnetjesverzamelwoede.

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 03 mei 2015, 12:46
door brubbel
Die van "de Lijn" zijn best wel ok. Vooral het 'gevoel' dat je blijkbaar kan meegeven. 'helemaal van streek' :-)
Als ik dat zo lees worden bussen enkel door losgeslagen gangsters bestuurd ;-)

Re: Klachten Base - Belgacom - proximus - Telenet enz.....

Geplaatst: 03 mei 2015, 22:37
door philippe_d
Dat de helft van die klachten is er niks van waar is (zoals die Puzzy Pazz die zogezegd niet geldig zou zijn op de kusttram), en dat je alles met een dikke korrel zout moet nemen, is wellicht juist.

Maar hier en daar zie je toch een patroon, zoals:
  • - herhaaldelijk klachten van het niet toekennen van de cashback bij Samsung (waarbij ze de info geven dat het 16 weken kan duren, en als dan iemand reclameert, een antwoord krijgt dat de actie niet meer geldig is :()
    - klachten over garantie (vb: Galaxy S4 aangekocht in een Proximus winkel, Proximus brengt de klant in contact met de herstelfirma (DYNAFIX), die herstelling onder garantie weigert. Wettelijk heeft de klant niets te maken met een Proximus onderaannemer, en is als verkoper gehouden aan het naleven van de garantievoorwaarden.
    - enz.
Dus toch wel eens leuk om te lezen :).

Maar ik voel er niets voor om hier op Userbase ook zo'n klachten topic te hebben (zelfs beperkt tot enkel Telecom aanbieders). Hier komen ook mensen met een probleem (technisch, adminstratief, ...) maar met de bedoeling om hulp te krijgen van de community.
Mensen die alleen maar klagen, omdat ze gefrustreerd zijn, of omdat het deugd doet om het van zich af te schrijven (maar niet echt een oplossing zoeken voor hun probleem) moeten niet bij Userbase zijn, maar kunnen gerust bij http://www.ontevredenklanten.be/ terecht :lol: .