Pagina 1 van 1

bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 25 apr 2015, 23:23
door on4tux
Ik heb sinds vorige week een bbox3 ipv bbox2. Op deze laatste had ik 3starsnet als voip provider ingesteld en dat heeft altijd gewerkt. Dezelfde configuratie op bbox3 werkt prima, maar blijkbaar wordt de configuratie regelmatig ('s nachts?) gedeactiveerd en overschreven door voip.belgacom.be waardoor de telefoon onbereikbaar wordt. Bekend verhaal?

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 25 apr 2015, 23:30
door Petervanakelyen
Welke modem heb je juist? De bbox3 heeft normaalgezien geen VoIP aan boord, de o-box3 daarentegen wel.

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 26 apr 2015, 14:01
door on4tux
Ik heb inderdaad blijkbaar een o-box3 gekregen: de technieker had na een mislukte firmware upgrade niet alleen de decoder maar ook de bbox vervangen. Ik vermoed nu dat er toch een of ander update script loopt dat alle settings van deze bbox update met de settings uit de centrale database en vermits ik een externe voip provider gebruik, deze ook netjes overschrijft door blank data. Op zich geen ramp, als ik dit maar kan detecteren en daarna zelf kan overschrijven door de juiste data. Zou niet interessant zijn als ik hiervoor een aparte voip ATA moet gaan kopen.

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 26 apr 2015, 14:16
door crapiecorn
Geen o-box maar bbox3v. Tegenwoordig worden er ook bbox3v's geplaatst bij residentiƫle klanten met italk. In het verleden waren deze voorbehouden voor "prof" market.

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 26 apr 2015, 14:20
door on4tux
allez, een bbox3v dan, maar het originele probleem blijft hiermee wel :)

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 26 apr 2015, 14:36
door crapiecorn
Mja die settings zullen waarschijnlijk via ztc gepushed worden naar de modem. Aangezien de beheer vlan niet meer uit te schakelen valt, denk ik niet dat je dit kan tegen gaan.

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 26 apr 2015, 18:33
door Petervanakelyen
Oh die beheer VLAN is wel uit te schakelen, je moet alleen weten hoe ;)

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 26 apr 2015, 19:13
door Sinna
Wie a zegt, moet b zeggen... so please share :)

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 26 apr 2015, 19:47
door jackho
In Antwerpen zeggen ze wel "met heel Antwerpen maar niet met mij" :lol:

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 28 apr 2015, 16:13
door flupke19
Petervanakelyen schreef:Oh die beheer VLAN is wel uit te schakelen, je moet alleen weten hoe ;)
ja, en dan blijf je met een oude versie van de firmware zitten, en gaat Proximus ooit beslissen dat jouw datapump uit de lijst van goedgekeurde versies valt, en kom je op een fallback ADSL profiel te staan. En bugs die in het VoIP gedeelte nog zouden zitten krijg je dan ook niet meer opgelost met een nieuwe firmware...

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 28 apr 2015, 16:17
door Petervanakelyen
Dan update je je firmware manueel, zoals bij DSL-modems inmiddels al jaren gebruikelijk is.

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 28 apr 2015, 17:32
door flupke19
en welke (Proximus) firmware voor de Technicolor of de Sagemcom had je dan waar ergens ter beschikking?
Ik heb al wel lijsten zien circuleren van welke SW versies er op beide platformen bestaan, maar nog nergens waar je die ergens zou kunnen downloaden. Jij?

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 28 apr 2015, 18:07
door Petervanakelyen
Ik wel :)

Re: bbox3: voip.belgacom.be

Geplaatst: 26 feb 2016, 09:19
door sanderd17
Ik heb ongeveer dezelfde problemen, maar bij mij worden geen instellingen gewijzigd. Een simpele reboot en de telefoon werkt weer.

Iemand een voorstel om dit op te lossen? (zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&p=645764 )