Hallo,
Ik ben momenteel internet start klant bij proximus, ik heb digitale TV bij telenet (en telefonie is voip via OVH).
Daar ik nu internet en televisie bij verschillende providers heb kan ik niet gebruik maken van Yelo TV / TV overall.
Ik wil nu beide zaken bij dezelfde provider nemen en overweeg dus een pack te nemen met Internet start + Proximus TV (goedkoper dan een gelijkaardig pack bij telenet).
Hier zijn mijn vragen:
* Ik heb destijds de keuze gemaakt voor telenet digitale TV omdat er toch gezegd werd dat deze veel beter werkt dan Proximus TV. Is dat nog steeds zo, of is Proximus TV tegenwoordig gelijkwaardig?
* Als nieuwe klant lijkt het alsof je 129 euro installatie + activatiekosten moet betalen. Zijn deze kosten er ook als reeds bestaande internet start klant?
* Is TV Overall inbegrepen in het pack internet start + proximus TV? Op de pagina om het pack te configureren lijkt dit wel inbegrepen te zijn, maar op de pagina van TV overall zelf staat dat je een comfort of maxi pack nodig hebt...
* Raden jullie aan om een decoder te huren of om er één aan te kopen?
Bedankt alvast voor jullie antwoorden!
Mvg,
Rob
Internet start klant - Proximus TV erbij nemen
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
TV overal is niet inbegrepen bij een pack met start. Wel vanaf confort. Proximus tv en telenet tv is gelijkaardig. De nieuwste proximus decoder is gewoon goed. Bovendien heeft het een Netflix app, voor mij een grote plus.
[ Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- robtje
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb dat topic doorgenomen en er blijven nog 2 van mijn vragen open staan. Kan er iemand deze nog beantwoorden?
robtje schreef:Hallo,
Ik ben momenteel internet start klant bij proximus, ik heb digitale TV bij telenet (en telefonie is voip via OVH).
Daar ik nu internet en televisie bij verschillende providers heb kan ik niet gebruik maken van Yelo TV / TV overall.
Ik wil nu beide zaken bij dezelfde provider nemen en overweeg dus een pack te nemen met Internet start + Proximus TV (goedkoper dan een gelijkaardig pack bij telenet).
Hier zijn mijn vragen:
* Ik heb destijds de keuze gemaakt voor telenet digitale TV omdat er toch gezegd werd dat deze veel beter werkt dan Proximus TV. Is dat nog steeds zo, of is Proximus TV tegenwoordig gelijkwaardig?
* Als nieuwe klant lijkt het alsof je 129 euro installatie + activatiekosten moet betalen. Zijn deze kosten er ook als reeds bestaande internet start klant?
* Is TV Overall inbegrepen in het pack internet start + proximus TV? Op de pagina om het pack te configureren lijkt dit wel inbegrepen te zijn, maar op de pagina van TV overall zelf staat dat je een comfort of maxi pack nodig hebt...
Mvg,
Rob
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
met een DIY kit betaal je enkel 50,00 € activering... Zie productfiche:
http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/ip ... _TV_nl.pdf
Fiche geeft ook aan dat TV overal inbegrepen is!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik zou de decoder huren want als er later weer een nieuw type decoder komt dan zal deze vermoedelijk weer sneller, nieuwe opties enz hebben. En als je een decoder koopt dan zit je weer vast aan dat model.* Raden jullie aan om een decoder te huren of om er één aan te kopen?
Ja, als je alles zou laten installeren ben ik er bijna zeker van dat hier installatiekosten aan zullen zijn. Weet niet of je wat technisch bent en/ of er al bekabeling ligt enz. Dat is afhankelijk van huishouden tot huishouden.* Als nieuwe klant lijkt het alsof je 129 euro installatie + activatiekosten moet betalen. Zijn deze kosten er ook als reeds bestaande internet start klant?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Ik zou zeggen : kopen want garantie is 2 jaar .
Na die 2 jaar is de decoders voor 95% afbetaald t.o.v. huur waarbij nog altijd verder moet betalen.
Bovendien krijg je bij huur NIET automatisch de meest recente decoder maar de types waarvan belgacom er nog het meest liggen heeft.
Als er na de afschrijving van je decoder een nieuw type uitkomt dan kan je nog altijd kiezen: gratis verder kijken of toch het nieuwe type aankopen.
Na die 2 jaar is de decoders voor 95% afbetaald t.o.v. huur waarbij nog altijd verder moet betalen.
Bovendien krijg je bij huur NIET automatisch de meest recente decoder maar de types waarvan belgacom er nog het meest liggen heeft.
Als er na de afschrijving van je decoder een nieuw type uitkomt dan kan je nog altijd kiezen: gratis verder kijken of toch het nieuwe type aankopen.
- robtje
- Starter Plus
Deze fiche gaat er vanuit dat je ook telefonie erbij neemt... Ik vermoed zonder telefonie dat TV overal niet inbegrepen zal zijn.wied schreef:met een DIY kit betaal je enkel 50,00 € activering... Zie productfiche:
Ik vind het bizar dat ik installatiekosten zou moeten betalen terwijl ik al internet bij Proximus heb... Alles wat er moet gebeuren is toch een netwerkkabel leggen tussen mijn bbox en de decoder van proximus...
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Huren of kopen in puur persoonlijke voorkeur. Ik huur en heb er sinds 2009 al een 5-tal gehad. Decoders v2 en 3 gingen nogal snel stuk. Ook telkens een nieuwe versie gekregen. Dus ik content. Moet wel zeggen dat mijn katten er graag op liggen, lekker warm.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
1. dat is allemaal puur persoonlijk zeker? Al denk ik dat de ervaring wel verschilt tussen een oude decoder gebruiken, en een nieuwe. Ik ben er content van, hoe geen HD om mooi beeld te hebben.robtje schreef: * Ik heb destijds de keuze gemaakt voor telenet digitale TV omdat er toch gezegd werd dat deze veel beter werkt dan Proximus TV. Is dat nog steeds zo, of is Proximus TV tegenwoordig gelijkwaardig?
Mvg,
Rob
2. 129 euro is enkel wanneer je een technieker laat langskomen en hij doet de volledige installatie. Voor activatie zijn er 50 euro activatiekosten.
3. TV Overal is niet inbegrepen bij Internet Start in een Pack
4. Dat kies je zelf: voordelen bij huren is dat hij zonder problemen wordt omgewisseld. Bij aankoop eens aangekocht en na je 2 jaar defect: opnieuw een aankopen of alsnog één huren. Daar tgo staat dan wel dat je na 2 jaar en een beetje je winst eruit haalt. Ik zou er één huren gewoon voor het gemak. Had ik een bijkomende tv, zou ik een V5 mini kopen.
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 71 keer
Misschien een verband met elkaar?Goztow schreef:Decoders v2 en 3 gingen nogal snel stuk.
...
Moet wel zeggen dat mijn katten er graag op liggen, lekker warm.
Zeer handig om te hebben maar alleen spijtig van de compressie op TV Overal, lijkt meer op 480p ipv HD.
TV:
ISP:
Tel.: + +
- robtje
- Starter Plus
oei, ik heb ook een kat die graag op onze digicorder van Telenet ligt... misschien kies ik dan toch best voor een huur digicorder
Bedankt voor alle antwoorden. Het meeste is wel duidelijk... al stel ik me nu wel de vraag als ik de overstap moet doen... die activatiekosten + het feit dat TV overal niet standaard is inbegrepen doen met toch twijfelen!
Bedankt voor alle antwoorden. Het meeste is wel duidelijk... al stel ik me nu wel de vraag als ik de overstap moet doen... die activatiekosten + het feit dat TV overal niet standaard is inbegrepen doen met toch twijfelen!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 15 keer
Je kan ook altijd een kopen via een tweedehandssite, deze V5 kost bijvoorbeeld maar €120 en is nog ongebruikt, gezien er nog garantie op zit, haal je de aankoopkosten er zeker uit.