Toch meer dan 1 TV?

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
kojtl1000
Starter
Starter

Wij komen terug in België wonen na een verblijf in Amerika. Als ik op de Proximus site kijk naar de gemeente waar wij gaan wonen, wordt er aangegeven dat er slechts 1 TV ondersteund wordt.
Echter, wij hebben nood aan TV's in 3 kamers en liefst ook met ieder aparte decoder zodat programma's centraal opgenomen worden en kunnen bekeken worden in de 3 kamers.
Is voor ons de enige andere optie Telenet in dit geval? Of zijn er eventueel mogelijkheden bij Proximus?

Bedankt.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik denk dat ze bedoelen "1 tv met 1 decoder"; dat is absoluut normaal.
Proximus laat gerust meerdere decoders toe.

Wat telenet wel heeft, is nog het analoge signaal op de kabel, waar je zonder decoder naar kan kijken op meerdere tvs.
Proximus heeft dat analoge signaal niet, dus is het decoders of niks.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

waarschijnlijk zal de internetsnelheid zo laag zijn, dat je maar 1 of misschien 2 streams kan ontvangen.
Bij Belgacom/Proximus is het zo dat indien je iets op de harde schijf van je decoder opneemt, dan kan je dit enkel op deze decoder herbekijken. Dus je maakt bv een opname op de decoder in de living, dan kan je deze in de slaapkamer niet bekijken.
Je kan bij Proximus wel nPVR opnames maken, deze gebeuren dan op de servers van Proximus en kunnen wel op de overige decoders bekeken worden. Nadeel is echter wel dat deze nPVR opnames slechts 30 dagen bewaard worden.

Bij Telenet kan je, dacht ik, wel de opnames die je op een andere decoder gemaakt hebt, bekijken.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

ITnetadmin schreef:Ik denk dat ze bedoelen "1 tv met 1 decoder"; dat is absoluut normaal.

Wat telenet wel heeft, is nog het analoge signaal op de kabel, waar je zonder decoder naar kan kijken op meerdere tvs.

Bij Telenet heeft men voor digitale TV meerdere mogelijkheden en dat zijn CI+module, digibox en digicorder, bij Proximus is er maar 1 mogelijkheid en dat is de decoder.
Laatst gewijzigd door apestaart 20 maa 2015, 19:24, in totaal 1 gewijzigd.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

jorisx schreef:waarschijnlijk zal de internetsnelheid zo laag zijn, dat je maar 1 of misschien 2 streams kan ontvangen.
Bij Belgacom/Proximus is het zo dat indien je iets op de harde schijf van je decoder opneemt, dan kan je dit enkel op deze decoder herbekijken. Dus je maakt bv een opname op de decoder in de living, dan kan je deze in de slaapkamer niet bekijken.
Je kan bij Proximus wel nPVR opnames maken, deze gebeuren dan op de servers van Proximus en kunnen wel op de overige decoders bekeken worden. Nadeel is echter wel dat deze nPVR opnames slechts 30 dagen bewaard worden.

Bij Telenet kan je, dacht ik, wel de opnames die je op een andere decoder gemaakt hebt, bekijken.
Bij Telenet kan men inderdaad elkaar opnames bekijken op meerdere digicorder, men kan zelfs een opname bekijken op een digibox die op een andere digicorder staan maar dat kan allemaal als alle toestellen interactief met elkaar verbonden zijn als dat niet het geval is omdat het bv niet mogelijk is wegens rijgnet dan kunnen de opnames maar bekeken worden op de desbetreffende digicorder.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

misschien eerst een tijdje bekijken wat onze zenders/klonen allemaal te bieden hebben tegenwoordig! Wie weet is een "netflix" abo wel voldoende om je 3 tv's te spijzen :wink:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

+1 voor Netflix. Hangt natuurlijk wel enorm van je interesses af, maar als het enkel voor mij was zou TV hier toch buitenvliegen voor Netflix.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

apestaart schreef:
ITnetadmin schreef:Ik denk dat ze bedoelen "1 tv met 1 decoder"; dat is absoluut normaal.

Bij Telenet heeft men voor digitale TV meerdere mogelijkheden en dat zijn CI+module, digibox en digicorder, bij Proximus is er maar 1 mogelijkheid en dat is de decoder.
Voor de duidelijkheid: technisch gezien tel ik zowel ci+ modules, digiboxen, en digicorders, als decoders. Ik bedoelde vooral dat enkel telenet nog het analoge signaal uitzend dat ongeencrypteerd kan bekeken worden door rechtstreeks de coax in de tv te steken.

Ik weet niet hoelang je in de US geweest bent, en hoeveel je voorkennis is, dus nog even dit:

Telenet is coax. De coax komt binnen en wordt opgesplitst. Eentje naar de router voor internet, eentje naar de decoder(s) die bij de tv staan. Internet wordt via netwerkkabels verdeeld (ook naar de decoder, voor de interactiviteit, niet voor het beeldsignaal).

Proximus is dsl. Daar komt de telefoonkabel binnen op de router, en wordt alles (internet en tv) via netwerkkabels aangesloten. Het is dus een compleet andere kabel infrastructuur in het huis, en daar kan je best rekening mee houden bij het kiezen/installeren.

Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”