Pagina 1 van 1

betalingen telenet

Geplaatst: 03 maa 2015, 10:27
door proximusboyke
laat me duidelijk zijn de persoon is min of meer in fout maar toch princiepe.

Hij heeft fluo plus rio en 4 gsmabonnementen.
Door die gsm kan je maar 10 dagen over tijd gaan met te betalen vooraleer ze u afsluiten.
Hij betaald altijd de laatste 2 3 dagen met zijn mastercard.
Persoon belt vrijdag om te betalen, a meneer we aanvaarden dat niet meer, wegens fraudegevoeligheid, maar je kan wel betalen via onze site maar dan moet je ook de laatste faktuur bijbetalen die je vandaag hebt gekregen die tegen 23/03 moet betaald zijn.
Hij : ik wil ze appart betalen
tlnt : da ga nie dan zal je moeten overschrijven en duurt 5 werkdagen vooraleer het verwerkt is.
hij : wat is het verschil telefonisch betalen of via computer tzijn dezelfde gegevens ?
tlnt : we hebben een ip adres en weten dan dat U het bent
hij : ik bel met mijn vast nr
tlnt : ja ik zie nie wie achter de telefoon zit
hij : ge ziet toch nie wie achter de computer zit en een ipadres kan ook gehackt worden
tlnt :tis nu zo kan u verder nie helpen en telefoon neer.

Hij dan maar overgeschreven en bewijs doorgestuurd naar [email protected] en ook via facebook.
Vandaag afgesloten.
Hij is nu 10 jaar klant nog nooit afgesloten geweest; gebeld naar telent , ja meneer het is nog nie binnen.


Is dit nu persoonlijk of nie maar ik vind dit nie kunnen, als ik een betaling doe naar proximus om 15u en ik kijk de dag nadien s'ochtends dan is da al verwerkt. Daarom dient ook een gestructureerde mededeling.Als ik me nie vergis wordt een overschrijving binnen de 48u geregeld waarom 5 werkdagen bij telenet, of zouden ze daar nog met de tamtam werken in de 21ste eeuw

Re: betalingen telenet

Geplaatst: 03 maa 2015, 11:23
door laroyj
ik weet ook niet hoe dat daar gaat onlangs ook nog 8 euro extra kosten gekregen wegens te laat betaald zgz, duurde ook 5 dagen vooraleer ze het op hun rekening hadden tijdens de week ???
Hun facturen, net zoals deze van Base , zijn steeds minstens 7 dagen onderweg, je moets ze soms al direct van de eerste dag voldoen om niet overtijd te gaan...

En je krijgt dan van de klantendienst het antwoord dat je maar op "mijn telenet" moet gaan kijken dat je het dan sneller ziet...

Moesten wij dit met onze klanten doen gaan ze op een ander, het wordt tijd dat de wetgever ook voor de telefoon, internet, water etc bedrijven de lijn doortrekt dat facturen betaalbaar zijn op 30 dagen...

Re: betalingen telenet

Geplaatst: 03 maa 2015, 11:38
door 8balljunkie
Doet me denken aan dit:
http://i.lvme.me/f0g12wx.jpg

Ze zijn bij Telenet heel snel om u zo snel mogelijk te laten betalen. Geen herinnering sturen, direct extra kosten aanrekenen.
En dan te horen krijgen via "mijn telenet" kan u ten alle tijden de status van uw facturen bekijken.
Probleem voor bedrijven is dat ze nooit zeggen over welke factuur het gaat en dan moet je gaan liggen zoeken.

Re: betalingen telenet

Geplaatst: 03 maa 2015, 11:44
door proximusboyke
Lijk dat ze zoveel mails naar hun klanten sturen, kunnen ze ook een mail sturen dat er een bepaalde dienst is afgeschaft.
Nu zeggen ze tegen de klant dat de betaling via mastercard een gunst was !
Bij proximus kan je zelfs een belofte van betaling doen en binnen het uur ben je terug aangesloten.
persoonlijk vind ik dat ze stroef zijn met hun betaling

Re: betalingen telenet

Geplaatst: 03 maa 2015, 12:53
door Wicky
8balljunkie schreef:Doet me denken aan dit:
http://i.lvme.me/f0g12wx.jpg
Bwa, toen ze dat hier gedaan hebben (zonder geldige reden internet afsluiten) zijn ze hier buitengevlogen. Er is altijd een alternatief.

Re: betalingen telenet

Geplaatst: 03 maa 2015, 13:22
door ubremoved_539
In dit geval was het niet zonder geldige reden lijkt me... als je consistent een week te laat gaat betalen gaat het vroeg of laat fout. Het is aan TN of af te wegen of men dergelijke "trouwe" klanten meer ruimte geeft of niet... maar als bedrijf met dik een miljoen klanten kan ik me inbeelden dat je je daarmee niet wil bezighouden.

Re: betalingen telenet

Geplaatst: 03 maa 2015, 16:11
door proximusboyke
ook waar r2504 .
Langs de andere kant ze sturen genoeg mails met reclame, dan is het volgens mij een kleintje een mail te sturen om te zeggen kijk vanaf heden kan je niet meer telefonisch betalen met mastercard.
Als je als enige grote telecomoperator niet toelaat om via de site met bancontact te betalen heb ik daar ookj mijn vraagtekens bij !!!!

Re: betalingen telenet

Geplaatst: 03 maa 2015, 21:46
door PumbaaH
Het beste wat de klant kan doen is de facturatiedienst contacteren om de facturatiecyclus te laten aanpassen. Zo gaaan dit soort verrassingen niet meer voorvallen of gebruik gaan maken van doccle?

Re: betalingen telenet

Geplaatst: 05 maa 2015, 20:22
door satsurfer
Mocht je doccle gebruiken, zou je geen 7 dagen op een factuur moeten wachten, en ja, kan je met bancontact rechtstreeks betalen.