Pagina 1 van 1

nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 10 feb 2015, 20:17
door fvhbrugge
vannacht nieuwe soft binnen gekregen op belgacom decoder:

SW-versie: gen3000_14.11.1.16
HW-versie: IPTV.CISCO.ISB8320E
ESN: N/A
moederbordversie:67371438

EDIT: decoder V5

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 10 feb 2015, 21:06
door apestaart
Welk type decoder is het? Is het een V4 of V5?

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 10 feb 2015, 21:27
door jackho
V5
deze versie staat ook op de v5mini 14.11.1.16

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 11 feb 2015, 09:27
door SCIFOFLUX
Al veranderingen gemerkt t.o.v. de versie?
Verbeteringen t.o.v. de vorige of heb je nog meer bugs ervaren?

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 14 feb 2015, 09:06
door jackho
Ik heb vastgesteld dat blijkbaar de tijd om volledig te resetten, ook bij factory reset verkort is.

Is er hier iemand van bij Proximus die meer weet over wat er juist veranderd, verbeterd of opgelost is in deze soft update ?

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 14 feb 2015, 10:22
door sailormars
Hopelijk de Netflix app geupdate zodat het buffer probleem verholpen is.

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 14 feb 2015, 10:55
door jackho
Eigenlijk ongelooflijk dat Proximus (Belgacom) daar nog nooit over communiceert heeft wat de software updates juist inhouden :bang:

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 15 feb 2015, 19:47
door fvhbrugge
de knop "info" werkt niet meer, gisteren daarop gelet maar vermoedelijk sedert te update .... Anderen ook met deze versie?

SW-versie: gen3000_14.11.1.16

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 15 feb 2015, 19:52
door mistertaliban
Mbt Info-knop. Was hier ook maar na een heropstart van de decoder werkte die normaal.

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 15 feb 2015, 20:26
door jackho
INFO knop werkt bij in ieder geval zonder te moeten heropstarten.

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 15 feb 2015, 22:28
door Abusimbal
jackho schreef:Eigenlijk ongelooflijk dat Proximus (Belgacom) daar nog nooit over communiceert heeft wat de software updates juist inhouden :bang:
Doet Telenet dat dan wel ?

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 15 feb 2015, 22:55
door fvhbrugge
jackho schreef:INFO knop werkt bij in ieder geval zonder te moeten heropstarten.
inderdaad, uitgezet met schakelaar en na herstart, werkt hij opnieuw

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 15 feb 2015, 23:16
door jackho
daarom dat ze de reboot time zo kort gemaakt hebben :lol:

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 15 feb 2015, 23:26
door jackho
jackho schreef:
Eigenlijk ongelooflijk dat Proximus (Belgacom) daar nog nooit over communiceert heeft wat de software updates juist inhouden :bang:

RE: Doet Telenet dat dan wel ?

Dat heb ik ook niet gezegd, trouwens ik ben trouwe Proximus klant en geen Telenet fan, maar het zou hun veel getwitter, gefacebook, getelefoneer enz...kortweg gezaag en geklaag van mensen == tijdverlies, kunnen besparen ,en dit geldt inderdaad niet alleen voor Proximus, maar voor mij nu niet relevant, ze moeten trouwens geen details geven.

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 16 feb 2015, 23:13
door fvhbrugge
Een echte bug die nu opgelost is:

Menu - zoek en vind -

Als je een programma hebt gevonden dan kon ik vroeger niet opnemen rechtstreeks vanuit dit menu. Dat was dan datum onthouden en dan via tv-gids programma zoeken om op te nemen.
Nu kan dat eindelijk rechtstreeks vanuit het menu zoeken.

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 17 feb 2015, 08:31
door jackho
Volgens Proximus zou de reset- en factory reset-tijd verkort zijn van de V5, maar ik heb niet de indruk dat dit veel veranderd is,
al heb ik dit vroeger niet exact gechronometreerd!

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 17 feb 2015, 09:06
door lion51
Zelfs met de nieuwe software op V5 heb ik toch al een paar keer zelf moeten herstarten
Opnemen op hardeschijf al een paar keer mislukt
Blijkbaar plaatst men nieuwe zaken erin maar de oude problemen geraken maar niet opgelost

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 17 feb 2015, 09:17
door jackho
Tot nu toe heb ik daar geen last van met mijn V5 en hopelijk blijft het zo, ook met nPVR opnames die terug in de lijst te voorschijn komen na het wissen, heb ik ook nog geen last van, blijkbaar zijn er wel die daar problemen mee hebben !

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 17 maa 2015, 13:14
door fvhbrugge
Vannacht nieuwe versie op V5 bij proximus

gen3000_15.2.2.2

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 17 maa 2015, 16:46
door Jan007
Ik heb de nieuwe versie gisteren binnen gekregen op het ogenblijk dat ik wou TV kijken (dus 15 min. wachten alvorens beeld te hebben); decoder staat altijd in diepe slaap.

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 18 maa 2015, 08:42
door diederik
fvhbrugge schreef:Vannacht nieuwe versie op V5 bij proximus

gen3000_15.2.2.2

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Zijn er zichtbare veranderingen ?

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 18 maa 2015, 09:43
door fvhbrugge
Ik zie geen veranderingen,

wat ik wel zie en dat is ook al bij de vorige versie want toch al een week vóór de update:
slecht doorspoelen van opgenomen programma's, blokvorming in bovenste deel van het scherm en het beeld dan niet meevolgt bij het doorspoelen;

zijn er nog met zo'n problemen?

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 18 maa 2015, 11:12
door jackho
u bedoelt wie heeft dit probleem niet zeker!
sommige dagen gaat het weer wat beter, maar toch soepel doorspoelen is toch wat anders, zeker op 64.

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 18 maa 2015, 13:38
door Steven_09
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met doorspoel-problemen :-) Echt vervelend: de 64x is totaal niet bruikbaar meer sinds de vorige software-update en de nieuwste softwareversie heeft het probleem niet opgelost. Op 2x en 16x is het nog min of meer te doen, maar ook daar erg veel blokvorming en telkens 'flashbacks' naar het beeld waar je op stond bij het starten van het doorspoelen.

Ik had het trouwens ook met nPVR opnames, maar dat lijkt dan wel weer opgelost te zijn in de nieuwste versie. Maar dat lokaal opgenomen programma's (of zelfs gewoon gepauzeerde live uitzendingen) zo slecht door te spoelen zijn, daar kan ik echt niet bij. Hoe kunnen die ingenieurs zo'n basisfunctionaliteit zo om zeep helpen én uitrollen zonder blijkbaar te testen. Onvoorstelbaar... Daarom dacht ik dat ik met een kapotte harde schijf zat en ben ik eigenlijk opgelucht te lezen dat mijn aangekochte V5 niet kapot is.

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 18 maa 2015, 14:13
door Jan007
Same problem hier bij het doorspoelen, is gewoon niet meer bruikbaar.

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 18 maa 2015, 14:33
door jackho
dat lijstje van mensen die dit voor hebben, neigt hier zeer lang te worden :-)

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 18 maa 2015, 14:54
door Steven_09
Op het franstalige adsl-bc forum heb ik een interessante post gelezen van iemand die er van overtuigd is dat het probleem niet met de software op de decoder te maken heeft, maar met iets dat veranderd is in de streams: alle opnames van voor 10 maart kan hij/zij perfect doorspoelen, alle opnames na die datum hebben het probleem waar wij het hier over hebben. Ik weet dat ze bezig waren met de installatie van nieuwe encoders voor de streams die betere beeldkwaliteit zouden moeten bieden met dezelfde bandbreedte als de oude, maar als dan hadden ze het doorspoelen toch wel eens mogen testen... Wellicht op te lossen met een aanpassing in de software op de decoders, maar tegen dat we dit op onze toestellen mogen verwachten...

Totaal off-topic: ik merk sinds kort echt wel een verschil in de beeldkwaliteit. Het valt bvb. enorm op in de studio-beelden van het Journaal op éénHD. Dat is een goede zaak, maar ik zou wel graag en en toe kunnen doorspoelen :-)

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 18 maa 2015, 16:40
door jackho
vergeet niet dat dit probleem al jaren terug ook door velen aangeklaagd werd, het is zeker niet nieuw en wat toen de reden was weet ik ook niet.
Ik weet dat ze toen ook servers hebben moeten bijplaatsen.
Trouwens dit probleem heeft dit bij mij al voor 10 maart voorgedaan, het wordt dan ook weer een tijd beter, het zo meer een komen en gaan!

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 18 maa 2015, 16:58
door fluppie
fvhbrugge schreef:Ik zie geen veranderingen,

wat ik wel zie en dat is ook al bij de vorige versie want toch al een week vóór de update:
slecht doorspoelen van opgenomen programma's, blokvorming in bovenste deel van het scherm en het beeld dan niet meevolgt bij het doorspoelen;

zijn er nog met zo'n problemen?
Ik had ook deze problemen,vooral blokvorming bovenaan het scherm,en dan vooral nog bij de VRT,en Canvas geloof ik.Maar ik heb Scarlet(One).

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 19 maa 2015, 07:48
door NickG
Same here. Sinds eergisteren mijn v4 decoder vervangen door v5. Ik moet zeggen dat het mij al leek of de beeldkwaliteit beter was, maar ik dacht dat ik droomde :-)
Maar het doorspoelen... da's totaal niet bruikbaar. Je zou je bijna afvragen of ze het niet met opzet doen: ik ontkom er nu niet aan om de laatste reclame spot voor mijn opname weer begint te bekijken. Irritant is 't in elk geval wel!

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 19 maa 2015, 09:04
door jackho
staat de nieuwe software gen3000 15.2.2.2 er al op want er zou een bugfix zijn voor o.a. het blokkerig en schokkerig/haperend doorspoelen.

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 21 maa 2015, 14:07
door fvhbrugge
De versie gen3000 15.2.2.2 biedt geen oplossing voor deze bug.

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 21 maa 2015, 14:32
door jackho
conclusie je kan op de uitleg van Proximus weinig staat maken, want deze info zou komen van iemand die gans deze uitleg gekregen heeft van Proximus.
zelfs de procedure die voorzien is, op MySkynet (vroegere e-services), om opnames te wissen schijnt niet te werken.

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 02 apr 2015, 08:29
door Steven_09
Sinds gisteren staat er bij mij op de V5 versie gen3000 15.2.2.4

Geen idee wat de verbeteringen/nieuwigheden zijn. Het probleem met het doorspoelen was al met de vorige versie 'vanzelf' opgelost, wat het vermoeden bevestigt dat het niet aan de software op de decoder lag, maar aan de manier waarop de tv-streams geëncodeerd werden. Het opvallend scherpe beeld op éénHD (en enkele andere zenders) is tegelijk met de komst van de oplossing voor het doorspoelen weer verdwenen, wat wel jammer is. Maar misschien introduceert deze nieuwe softwareversie een echte oplossing, waarbij vlot doorspoelen én betere beeldkwaliteit te combineren zijn. Hoop doet leven :-)

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 02 apr 2015, 09:16
door jackho
Dat doorspoelen op 64x heeft toch nog mooit echt deftig gewerkt, sommige dagen gaat dit (tamelijk) goed dan weer andere dagen schokkerig en soms ook met freezing van het beeld en dit zelfs voor een zelfde opname, dus zou mijn conclusie zijn, dat het meer met de performances van servers te maken heeft!

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 02 apr 2015, 09:25
door axs
Steven_09 schreef:Het opvallend scherpe beeld op éénHD (en enkele andere zenders) is tegelijk met de komst van de oplossing voor het doorspoelen weer verdwenen, wat wel jammer is.
Hmm, dan was ik toch niet de enige waarbij het scherpe beeld plots opviel ...
Dacht dat het gewoon perceptie was...

Re: nieuwe software op belgacom decoder

Geplaatst: 02 apr 2015, 09:40
door Steven_09
@jackho: ik heb het enkel over het zeer specifieke probleem waarbij het beeld bij het doorspoelen op één frame blijft hangen en 'flitst'. Dit probleem deed zich voor bij alle opnames, inclusief die op de eigen harde schijf.
Het probleem met doorspoelen van netwerkopnames (nPVR) waar jij het over hebt, is inderdaad een performantieprobleem dat zich op 'drukke' momenten voordoet. Het is bovendien niet enkel tijdsgebonden, maar ook plaatsafhankelijk: sommige regio's (veel Proximus tv klanten?) hebben er opvallend meer last van dan andere. Maar het moet gezegd worden: het doet zich echt niet vaak meer voor, maar ik kan natuurlijk in een 'rustige' regio wonen, met weinig Px tv klanten die tegelijk nPVR willen bekijken.