Pagina 1 van 1
Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 16:15
door clvictor
Morgen ochtend komt een technieker langs om een internet start te activeren. In een mail die ik kreeg bij de bestelling stond dat ik een brief moet gereedhouden met logins en paswoorden.
Ik heb echter geen enkele brief ontvangen. Is dat een probleem? Heeft iedereen dat altijd ontvangen?
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 16:22
door jos123
clvictor schreef:Is dat een probleem? Heeft iedereen dat altijd ontvangen?
Ja kan probleem zijn in de toekomst, best Proximus contacteren.
Je kan ook met behulp van e-service je account & wachtwoord raadplegen.
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 16:23
door krisken
Dat is absoluut geen probleem : ZTC (Zero Touch Configuration) zal zijn werk wel doen zonder papier
Vermoedelijk zal je de papieren nog wel krijgen, en heeft dit gewoon vertraging opgelopen.
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 16:33
door clvictor
jos123 schreef:Je kan ook met behulp van e-service je account & wachtwoord raadplegen.
Probleem is dat ik geen account voor e-services kan aanmaken, daarvoor zijn gegevens uit die brief nodig.
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 16:40
door jos123
Factuur is voldoende
[ Post made via mobile device ]
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 16:40
door wied
die technieker vindt morgen vast en zeker een oplossing voor je probleem
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 16:42
door krisken
jos123 schreef:Factuur is voldoende
[ Post made via mobile device ]
Die krijg je niet meteen hé
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 18:44
door jos123
Neen idd, ik zei dat je mogelijk in de toekomst nodig zal hebben
[ Post made via mobile device ]
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 19:08
door Lord Utopia
Het kan handig zijn, maar in al die tijd dat ik al Proximus internet nodig heb, heb ik die brieven nooit nodig gehad, en da's al sinds jaaaaren.
Drie keer een installatie gehad, drie keer een technieker langsgeweest, drie keer niet nodig geweest
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 19:17
door jos123
Het kan zeker handig zijn als je bv noodzakelijk tijdelijk een andere vdsl router moet gebruiken.
[ Post made via mobile device ]
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 19:47
door krisken
Lord Utopia schreef:Het kan handig zijn, maar in al die tijd dat ik al Proximus internet nodig heb, heb ik die brieven nooit nodig gehad, en da's al sinds jaaaaren.
Drie keer een installatie gehad, drie keer een technieker langsgeweest, drie keer niet nodig geweest
Als je geen beroep wilt doen op de standaard modem/router die Proximus levert (BBOX2/BBOX3) dan is dit inderdaad niet nodig.
Echter als je net als ik een eigen router er achter zet die zelf een PPPoE verbinding opbouwt, dan is dit helaas wel nodig.
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 21:50
door apestaart
Toen de technieker zo'n 2 jaar geleden mijn internetaansluiting kwam installeren vroeg hij ook naar die brief maar ik zei tegen hem dat ik die niet gekregen had maar niettemin was er toch geen probleem, ik heb die brief wel nadien gekregen.
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 22:07
door jackho
alle gegevens die hij nodig heeft kan hij via zijn dienst opvragen als die vandoen zijn.
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 22:10
door philippe_d
krisken schreef: Als je geen beroep wilt doen op de standaard modem/router die Proximus levert (BBOX2/BBOX3) dan is dit inderdaad niet nodig.
Echter als je net als ik een eigen router er achter zet die zelf een PPPoE verbinding opbouwt, dan is dit helaas wel nodig.
Absoluut niet.
Die papieren die je kreeg bij de aansluiting, vermelden jouw login en jouw
origineel paswoord (dat je ondertussen waarschijnlijk al lang zelf gewijzigd hebt)
- 1) je login vind je terug in je e-services
2) je PPPoE paswoord kan je ten alle tijde zelf wijzigen in je e-services, je hebt hiervoor jouw oud paswoord niet nodig.
3) indien je het paswoord zelf hebt gewijzigd, wordt het via ZTC terug gepusht naar een b-box, of moet je het manueel in je eigen router inbrengen.
Zoals Lord al schreef: die brieven heb je niet echt nodig!
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 22:51
door jos123
@philippe
Ik denk dat @Krisken bedoelde dat je de login gegevens soms nodig hebt niet persé de brief
[ Post made via mobile device ]
Re: Nieuw internet abonnement
Geplaatst: 20 jan 2015, 23:56
door krisken
philippe_d schreef:krisken schreef: Als je geen beroep wilt doen op de standaard modem/router die Proximus levert (BBOX2/BBOX3) dan is dit inderdaad niet nodig.
Echter als je net als ik een eigen router er achter zet die zelf een PPPoE verbinding opbouwt, dan is dit helaas wel nodig.
Absoluut niet.
Die papieren die je kreeg bij de aansluiting, vermelden jouw login en jouw
origineel paswoord (dat je ondertussen waarschijnlijk al lang zelf gewijzigd hebt)
- 1) je login vind je terug in je e-services
2) je PPPoE paswoord kan je ten alle tijde zelf wijzigen in je e-services, je hebt hiervoor jouw oud paswoord niet nodig.
3) indien je het paswoord zelf hebt gewijzigd, wordt het via ZTC terug gepusht naar een b-box, of moet je het manueel in je eigen router inbrengen.
Zoals Lord al schreef: die brieven heb je niet echt nodig!
Philippe, voor je reageert misschien eerst het volledige topic lezen en dan pas antwoorden?
Ik vat het even samen voor jou:
- Morgen komt Proximus bij TS voor het installeren van Belgacom (als nieuwe klant)
- Tot op heden heeft TS geen brief ontvangen met zijn login en wachtwoord
- TS zal een BBOX3 krijgen en ZTC (Zero Touch Configuration) zal hierin de nieuwe login en wachtwoord steken voor internetgebruik
- Als TS geen eigen router steekt die PPPoE doet (en dus de BBOX3 als combinatie router/modem gebruikt) dan kan hij verder zonder deze brief, hij zal internet hebben dat correct werkt
- Als TS een eigen router wilt installeren welke de PPPoE sessie opbouwt, dan zal hij hiervoor een login/wachtwoord nodig hebben. Deze combinatie moet hij namelijk ingeven in zijn eigen modem. Deze combinatie heeft de TS niet ontvangen (want hij heeft de brief niet).
Login kan je inderdaad terugvinden op e-services, en het wachtwoord kan je daar inderdaad veranderen. Maar je krijgt de activatiecode voor e-services pas bij je eerste factuur. Deze komt meestal later toe dan de installateur die de verbinding tot stand zal brengen.