Nieuw internet abonnement

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
clvictor
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Morgen ochtend komt een technieker langs om een internet start te activeren. In een mail die ik kreeg bij de bestelling stond dat ik een brief moet gereedhouden met logins en paswoorden.
Ik heb echter geen enkele brief ontvangen. Is dat een probleem? Heeft iedereen dat altijd ontvangen?
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

clvictor schreef:Is dat een probleem? Heeft iedereen dat altijd ontvangen?
Ja kan probleem zijn in de toekomst, best Proximus contacteren.
Je kan ook met behulp van e-service je account & wachtwoord raadplegen.
Laatst gewijzigd door jos123 op 20 jan 2015, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is absoluut geen probleem : ZTC (Zero Touch Configuration) zal zijn werk wel doen zonder papier :)
Vermoedelijk zal je de papieren nog wel krijgen, en heeft dit gewoon vertraging opgelopen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
clvictor
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

jos123 schreef:Je kan ook met behulp van e-service je account & wachtwoord raadplegen.
Probleem is dat ik geen account voor e-services kan aanmaken, daarvoor zijn gegevens uit die brief nodig.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Factuur is voldoende

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

die technieker vindt morgen vast en zeker een oplossing voor je probleem :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

jos123 schreef:Factuur is voldoende

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Die krijg je niet meteen hé :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Neen idd, ik zei dat je mogelijk in de toekomst nodig zal hebben ;)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het kan handig zijn, maar in al die tijd dat ik al Proximus internet nodig heb, heb ik die brieven nooit nodig gehad, en da's al sinds jaaaaren.
Drie keer een installatie gehad, drie keer een technieker langsgeweest, drie keer niet nodig geweest ;)
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Het kan zeker handig zijn als je bv noodzakelijk tijdelijk een andere vdsl router moet gebruiken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Het kan handig zijn, maar in al die tijd dat ik al Proximus internet nodig heb, heb ik die brieven nooit nodig gehad, en da's al sinds jaaaaren.
Drie keer een installatie gehad, drie keer een technieker langsgeweest, drie keer niet nodig geweest ;)
Als je geen beroep wilt doen op de standaard modem/router die Proximus levert (BBOX2/BBOX3) dan is dit inderdaad niet nodig.
Echter als je net als ik een eigen router er achter zet die zelf een PPPoE verbinding opbouwt, dan is dit helaas wel nodig.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Toen de technieker zo'n 2 jaar geleden mijn internetaansluiting kwam installeren vroeg hij ook naar die brief maar ik zei tegen hem dat ik die niet gekregen had maar niettemin was er toch geen probleem, ik heb die brief wel nadien gekregen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

alle gegevens die hij nodig heeft kan hij via zijn dienst opvragen als die vandoen zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef: Als je geen beroep wilt doen op de standaard modem/router die Proximus levert (BBOX2/BBOX3) dan is dit inderdaad niet nodig.
Echter als je net als ik een eigen router er achter zet die zelf een PPPoE verbinding opbouwt, dan is dit helaas wel nodig.
Absoluut niet.
Die papieren die je kreeg bij de aansluiting, vermelden jouw login en jouw origineel paswoord (dat je ondertussen waarschijnlijk al lang zelf gewijzigd hebt)
  • 1) je login vind je terug in je e-services
    2) je PPPoE paswoord kan je ten alle tijde zelf wijzigen in je e-services, je hebt hiervoor jouw oud paswoord niet nodig.
    3) indien je het paswoord zelf hebt gewijzigd, wordt het via ZTC terug gepusht naar een b-box, of moet je het manueel in je eigen router inbrengen.
Zoals Lord al schreef: die brieven heb je niet echt nodig!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

@philippe
Ik denk dat @Krisken bedoelde dat je de login gegevens soms nodig hebt niet persé de brief ;)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:
krisken schreef: Als je geen beroep wilt doen op de standaard modem/router die Proximus levert (BBOX2/BBOX3) dan is dit inderdaad niet nodig.
Echter als je net als ik een eigen router er achter zet die zelf een PPPoE verbinding opbouwt, dan is dit helaas wel nodig.
Absoluut niet.
Die papieren die je kreeg bij de aansluiting, vermelden jouw login en jouw origineel paswoord (dat je ondertussen waarschijnlijk al lang zelf gewijzigd hebt)
  • 1) je login vind je terug in je e-services
    2) je PPPoE paswoord kan je ten alle tijde zelf wijzigen in je e-services, je hebt hiervoor jouw oud paswoord niet nodig.
    3) indien je het paswoord zelf hebt gewijzigd, wordt het via ZTC terug gepusht naar een b-box, of moet je het manueel in je eigen router inbrengen.
Zoals Lord al schreef: die brieven heb je niet echt nodig!
Philippe, voor je reageert misschien eerst het volledige topic lezen en dan pas antwoorden?
Ik vat het even samen voor jou:
  • Morgen komt Proximus bij TS voor het installeren van Belgacom (als nieuwe klant)
  • Tot op heden heeft TS geen brief ontvangen met zijn login en wachtwoord
  • TS zal een BBOX3 krijgen en ZTC (Zero Touch Configuration) zal hierin de nieuwe login en wachtwoord steken voor internetgebruik
  • Als TS geen eigen router steekt die PPPoE doet (en dus de BBOX3 als combinatie router/modem gebruikt) dan kan hij verder zonder deze brief, hij zal internet hebben dat correct werkt
  • Als TS een eigen router wilt installeren welke de PPPoE sessie opbouwt, dan zal hij hiervoor een login/wachtwoord nodig hebben. Deze combinatie moet hij namelijk ingeven in zijn eigen modem. Deze combinatie heeft de TS niet ontvangen (want hij heeft de brief niet).
Login kan je inderdaad terugvinden op e-services, en het wachtwoord kan je daar inderdaad veranderen. Maar je krijgt de activatiecode voor e-services pas bij je eerste factuur. Deze komt meestal later toe dan de installateur die de verbinding tot stand zal brengen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”