Numericable schaft de analoge kabel af
Geplaatst: 05 jan 2015, 17:55
Allen,
Ik ben al enkele jaren trouwe klant van Numericable.
We wonen op de grens met Brussel en ik vertrouw de coax het meeste.
En het is gemakkelijk om de tv in de slaapkamer/keuken nog gewoon op de analoge kabel te laten werken.
De snelheid is altijd prachtig geweest (momenteel 180down/8up).
Enkele maanden geleden hebben ze ons aangeboden om ons abonnement aan te passen.
We zaten nog op een heel oud abonnement en betaalden €20 meer als een huidig vergelijkbaar pack.
Persoonlijk wou ik dit houden omdat bij het overschakelen naar deze nieuwe formule een fixed IP ineens een betalende optie zou worden
en we dan ook hun opzichtige LaBox moesten gebruiken ipv apparte modem / digicorder.
Maar na veel overleg toch overgeschakeld.
geen problemen mee gehad.
Afgelopen week werkt ineens de TV in de keuken niet meer.
Analoge posten geven niets meer weer.
Dus we nemen contact op met de klantendienst.
Blijkbaar zitten we in een proefproject waarbij de analoge signaal wordt vervangen door een digitaal alternatief.
Maar we zijn daarbij dus ook verplicht om voor elke tv een nieuwe digicorder te huren. (aan €6 per maand!!!)
We zijn hier uiteraard niet mee akkoord.
Dan kies ik liever voor stievie + google chromecast voor elke televisie (=goedkoper op termijn).
Dus hebben we na overleg met de familie besloten om over te schakelen op scarlet.
Maar bij Numericable krijgen we te horen dat we ons abonnement niet mogen opzeggen.
We zitten nog minstens 3 maand vast omdat we recent een ander pack hebben gekozen.
nu zou ik graag horen wat jullie hiervan denken.
1. numericable schrapt het analoge televisie-aanbod? is deze tijd eindelijk aangebroken?
2. we zijn verplicht om voor elke tv een digicorder te huren!?
3. zonder veel gezever van pack gewisseld, niets getekend, maar we zitten wel voor 6 maanden vast?
We contacteerden ondertussen ook al de ombudsman/test-aankoop. Ze zijn het aan het onderzoeken.
Ik wou gewoon even jullie mening!
Ik ben al enkele jaren trouwe klant van Numericable.
We wonen op de grens met Brussel en ik vertrouw de coax het meeste.
En het is gemakkelijk om de tv in de slaapkamer/keuken nog gewoon op de analoge kabel te laten werken.
De snelheid is altijd prachtig geweest (momenteel 180down/8up).
Enkele maanden geleden hebben ze ons aangeboden om ons abonnement aan te passen.
We zaten nog op een heel oud abonnement en betaalden €20 meer als een huidig vergelijkbaar pack.
Persoonlijk wou ik dit houden omdat bij het overschakelen naar deze nieuwe formule een fixed IP ineens een betalende optie zou worden
en we dan ook hun opzichtige LaBox moesten gebruiken ipv apparte modem / digicorder.
Maar na veel overleg toch overgeschakeld.
geen problemen mee gehad.
Afgelopen week werkt ineens de TV in de keuken niet meer.
Analoge posten geven niets meer weer.
Dus we nemen contact op met de klantendienst.
Blijkbaar zitten we in een proefproject waarbij de analoge signaal wordt vervangen door een digitaal alternatief.
Maar we zijn daarbij dus ook verplicht om voor elke tv een nieuwe digicorder te huren. (aan €6 per maand!!!)
We zijn hier uiteraard niet mee akkoord.
Dan kies ik liever voor stievie + google chromecast voor elke televisie (=goedkoper op termijn).
Dus hebben we na overleg met de familie besloten om over te schakelen op scarlet.
Maar bij Numericable krijgen we te horen dat we ons abonnement niet mogen opzeggen.
We zitten nog minstens 3 maand vast omdat we recent een ander pack hebben gekozen.
nu zou ik graag horen wat jullie hiervan denken.
1. numericable schrapt het analoge televisie-aanbod? is deze tijd eindelijk aangebroken?
2. we zijn verplicht om voor elke tv een digicorder te huren!?
3. zonder veel gezever van pack gewisseld, niets getekend, maar we zitten wel voor 6 maanden vast?
We contacteerden ondertussen ook al de ombudsman/test-aankoop. Ze zijn het aan het onderzoeken.
Ik wou gewoon even jullie mening!